Tarcze hamulcowe - most tylny.
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Tarcze hamulcowe - most tylny.
Witajcie.
Taki wątek już gdzieś istnieje, ale z szukaniem mam problem
Wypalam aktualnie uchwyty dla zacisków Bosch'a tylnych od Astry II, które współpracować będą z tarczami 236mm 4x100 dla mostu z Manty, który pakuję do kadzia C.
Oczywiście aby weszło to w felgę 13' będę musiał zebrać nieco użebrowania odlewu z zacisku (dosłownie 2-3mm).
Wszystko już wymierzyłem i zasymulowałem - pasi jak ulał.
Mam natomiast pytanie do Was.
Czy na moim miejscu zrobilibyście również blaszaną osłonę na tarczę, co by błotko nie leciało tam, gdzie nie powinno?
Mam już wyrysowaną, ale może gra nie warta świeczki ?
Taki wątek już gdzieś istnieje, ale z szukaniem mam problem
Wypalam aktualnie uchwyty dla zacisków Bosch'a tylnych od Astry II, które współpracować będą z tarczami 236mm 4x100 dla mostu z Manty, który pakuję do kadzia C.
Oczywiście aby weszło to w felgę 13' będę musiał zebrać nieco użebrowania odlewu z zacisku (dosłownie 2-3mm).
Wszystko już wymierzyłem i zasymulowałem - pasi jak ulał.
Mam natomiast pytanie do Was.
Czy na moim miejscu zrobilibyście również blaszaną osłonę na tarczę, co by błotko nie leciało tam, gdzie nie powinno?
Mam już wyrysowaną, ale może gra nie warta świeczki ?
-
- Posty: 187
- Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 01:13
- Lokalizacja: Tychy
Re: Tarcze hamulcowe - most tylny.
kogan - jeżeli w niczym osłona nie przeszkadza to ja bym robił. W końcu przy każdych hamulcach tarczowych blaszana osłona występuje.
Ja osobiście montując większe hamulce z przodu osłonę docinałem tak aby ją pozostawić.
P.S. - świetna robota, czekam na efekty
Ja osobiście montując większe hamulce z przodu osłonę docinałem tak aby ją pozostawić.
P.S. - świetna robota, czekam na efekty
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze hamulcowe - most tylny.
To jak już jesteśmy w temacie wypalania, sprawdź proszę jak daleko "orientacyjnie" wystaje Tobie silnik przed maglownicę.
U mnie wzmocnienie pod jednostka napędową będzie wyglądało tak:
Formatki wzmacniające (wahacz dolny) też mam już wyrysowane (wydrukowane i przyłożone w celu sprawdzenia).
Stabilizacja mostu typu pod drążek Wata - to zaprojektuję, gdy dostane do ręki "elementy współpracujące" (zamówione).
Zastanów się, co jeszcze mógłbym wyrysować. Mam wenę
U mnie wzmocnienie pod jednostka napędową będzie wyglądało tak:
Formatki wzmacniające (wahacz dolny) też mam już wyrysowane (wydrukowane i przyłożone w celu sprawdzenia).
Stabilizacja mostu typu pod drążek Wata - to zaprojektuję, gdy dostane do ręki "elementy współpracujące" (zamówione).
Zastanów się, co jeszcze mógłbym wyrysować. Mam wenę
Re: Tarcze hamulcowe - most tylny.
Widzę że konkretnie działasz z kadim. Efekt na pewno będzie imponujący!!
-
- Posty: 187
- Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 01:13
- Lokalizacja: Tychy
Re: Tarcze hamulcowe - most tylny.
Kogan - u mnie silnik wystaje na 18cm od maglownicy (liczone od końca maglownicy do końca koła pasowego w osi samochodu)
Nie mam zielonego pojęcia jak jeszcze zaspokoić Twoją wenę
Nie mam zielonego pojęcia jak jeszcze zaspokoić Twoją wenę
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 14 sierpnia 2008, 02:57
- Marka: Opel
- Silnik: 1.2N
- Rok produkcji: 1976
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świebodzin
Re: Tarcze hamulcowe - most tylny.
Kogan, jakiego programu używasz do rysowania? Te wycięcia w uchwycie do zacisku mają czemuś służyć czy zdejmujesz wagę?
Nie to piękne, co piękne, ale to piękne, co się komu podoba:-)
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze hamulcowe - most tylny.
Wycięcie w strukturze litej, podobnie jak wytłoczenie w blasze wpływa pozytywnie na wytrzymałość materiału.
Używam Autodesk Invertor 11. Czasami 2013.
Używam Autodesk Invertor 11. Czasami 2013.
-
- Posty: 187
- Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 01:13
- Lokalizacja: Tychy
Re: Tarcze hamulcowe - most tylny.
No to pięknie :-)
Jeżeli chodzi o osłony to nie ma sprawy, na upartego dałoby się dosztukować z innych samochodów.
Jak będziesz miał zdjęcie to podeślij, dzięki
P.S. będę kopiował moją dokładkę z włókna pod pas przedni, chcesz jedną sztukę?
Jeżeli chodzi o osłony to nie ma sprawy, na upartego dałoby się dosztukować z innych samochodów.
Jak będziesz miał zdjęcie to podeślij, dzięki
P.S. będę kopiował moją dokładkę z włókna pod pas przedni, chcesz jedną sztukę?
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 14 sierpnia 2008, 02:57
- Marka: Opel
- Silnik: 1.2N
- Rok produkcji: 1976
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świebodzin
Re: Tarcze hamulcowe - most tylny.
Ja prywatnie używam Inventora 10, w firmie mamy upgrade do 2015, ale nie zainstalowane, z wiadomych przyczyn;-) wytłumacz to z tymi wycięciami w strukturze. Przetłoczenia to rozumiem, sam często używam jak rysuje jakąś szafę, ale wycięcie to myślałem, że osłabia. Wybacz, że może o proste rzeczyvpytam, ale ja konstruktor samouk jestem:-) po zawodówce:-)
I przepraszam za OT :-)
I przepraszam za OT :-)
Nie to piękne, co piękne, ale to piękne, co się komu podoba:-)
-
- Posty: 187
- Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 01:13
- Lokalizacja: Tychy
Re: Tarcze hamulcowe - most tylny.
rurka stalowa będzie bardziej wytrzymała
taka dokładka:
taka dokładka:
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze hamulcowe - most tylny.
Dobra odpowiedź.
Wygrałeś gwóźdź typu "papiak".
Te dokładki nigdy mi estetycznie nie leżały w oku, dlatego dziękuję.
Wygrałeś gwóźdź typu "papiak".
Te dokładki nigdy mi estetycznie nie leżały w oku, dlatego dziękuję.
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze hamulcowe - most tylny.
Szybkie pytanie.
Czy zdjęte i luźno leżące wahacze dolne w "stanie spoczynku", są kształtne w naturalny sposób?
Kurde....... jak to wytłumaczyć :-(
Czy jeśli podspawam dolne wahacze formatkami z blachy 1mm w celu ich wzmocnienia, to czy uda mi się je bez problemu wmontować w swoje miejsce?
Obawiam się, że mogą być problemy.
Nie pamiętam, czy podczas wyciągania robiły problem i "sprężynowały".
Zakładam, że przy spawaniu nie będzie wygięcia temperaturowego elementu.
Czy moje pytania są trudne?
Czy zdjęte i luźno leżące wahacze dolne w "stanie spoczynku", są kształtne w naturalny sposób?
Kurde....... jak to wytłumaczyć :-(
Czy jeśli podspawam dolne wahacze formatkami z blachy 1mm w celu ich wzmocnienia, to czy uda mi się je bez problemu wmontować w swoje miejsce?
Obawiam się, że mogą być problemy.
Nie pamiętam, czy podczas wyciągania robiły problem i "sprężynowały".
Zakładam, że przy spawaniu nie będzie wygięcia temperaturowego elementu.
Czy moje pytania są trudne?
- baro
- Posty: 556
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
- Marka: opel
- Silnik: 2,0 cih
- Rok produkcji: 1981
- Gadu-Gadu: 59128
Re: Tarcze hamulcowe - most tylny.
spawaj powoli punktowo i z odstepami czasowymi nic sie nie powinno podziać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości