Silnik V6 a Kadett C

Awatar użytkownika
djmacq
Posty: 40
Rejestracja: 02 lutego 2011, 17:40
Marka: Opel
Silnik: 1.2
Rok produkcji: 1993
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Silnik V6 a Kadett C

Postautor: djmacq » 22 maja 2011, 11:27

Witam
Nie jestem może biegły z zakresu mechaniki ale mam takie pytanie, ciekawi mnie czy do Kadetta C da rade wpakować jakiś silnik V6 żeby sobie miło bulgotał :D
Jeśli jest to wykonalne to z jakiego auta najlepiej brać silnik na taki swap ?
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach


saracen
Posty: 77
Rejestracja: 14 sierpnia 2008, 02:57
Marka: Opel
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: 1976
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: świebodzin

Re: Silnik V6 a Kadett C

Postautor: saracen » 22 maja 2011, 12:22

W którymś niemieckim flasch-u jest kadett c z silnikiem 3,0 MV6 z omegi, tak więc jest to możliwe :-D ale po włożeniu tego silnika to chyba tylko kartka z notesu mieści się jeszcze pod maska ;)
Nie to piękne, co piękne, ale to piękne, co się komu podoba:-)

Awatar użytkownika
djmacq
Posty: 40
Rejestracja: 02 lutego 2011, 17:40
Marka: Opel
Silnik: 1.2
Rok produkcji: 1993
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Silnik V6 a Kadett C

Postautor: djmacq » 22 maja 2011, 17:30

Takiego monstrum bym nie pakował wolałbym 2.5 V6 z Omegi B albo nawet mniejszą pojemność ale chyba takich nie ma ;/
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach

Awatar użytkownika
zoomik
Posty: 102
Rejestracja: 17 stycznia 2010, 17:42
Lokalizacja: Choszczno/Rudniki

Re: Silnik V6 a Kadett C

Postautor: zoomik » 22 maja 2011, 21:04

Czemu nie rozmiary bloku takie same itp. zapotrzebowanie na paliwo mniej więcej podobne, a osiągi lepsze.

grubylolo
Posty: 55
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 01:01
Lokalizacja: zgierz

Re: Silnik V6 a Kadett C

Postautor: grubylolo » 25 stycznia 2012, 21:41

a jezdzi taki po pl?

Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik V6 a Kadett C

Postautor: junioross » 25 stycznia 2012, 22:01

jak już wkładac to lepiej 3.0 niż 2.5 - robota ta sama bo silnik z tego co mi się wydaje zewnętrznie praktycznie taki sam.
A co do kadetta to nie wiem ale jeździ ascona B - z wsadzeniem powinno być bardzo podobnie

Awatar użytkownika
marianpsyho
Posty: 321
Rejestracja: 12 stycznia 2011, 20:10
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Silnik V6 a Kadett C

Postautor: marianpsyho » 25 stycznia 2012, 22:51

i z tego co mi wiadomo to 3.0 mniej awaryjne bo 2.5 dmucha uszczelki, a raczej nie wsadzasz tego zeby jeździć delikatnie :P
przedni napęd jest dla dzieci i starców !!! a kobiety prawa jazdy nie powinny mieć 8)

Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v

Awatar użytkownika
Karczi
Posty: 245
Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
Marka: Opel
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: '78
Gadu-Gadu: 1469223
Lokalizacja: Rybnik

Re: Silnik V6 a Kadett C

Postautor: Karczi » 25 stycznia 2012, 23:05

2,5 i 3.0 mają ten sam osprzęt ...
W vectrach wiele ludzików przerzucało 3.0 w miejsce 2.5 ...
Tak że temat z dmuchaniem uszczelek dotyczy raczej obydwu silniczków równocześnie

Zrobiłem moją viki 2,5 jakieś 25 tyś już i daje rade ;)
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.

grubylolo
Posty: 55
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 01:01
Lokalizacja: zgierz

Re: Silnik V6 a Kadett C

Postautor: grubylolo » 25 stycznia 2012, 23:23

3,0 mialy imobiliser,wiec dobrze wrzucic komputer z wiazka z vectry a/calibry.
widzialem ascone mocka-nowa miska,lapy silnika,wydech,elektryka.

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Silnik V6 a Kadett C

Postautor: kogan77 » 12 czerwca 2017, 22:22

Chłopaki - ratujta!
Mam już przygotowany do włożenia C18NE + R25. Zestaw wymuskany na maksa, ale..........
.....ale przejechałem się gościnnie QPtką z V6 na pokładzie podczas przygodnego zatrzymania pewnego Niemca pod Gdańskiem i trafił mnie piorun. Tak mnie trafił, że spać nie mogę już trzeci dzień.
CO prawda tam był automat, ale jazda była nieziemska!

Od dwóch dni jestem właścicielem niskoprzebiegowego X25XE z pełnym osprzętem i gotowego do odpalenia. Poprzedni właściciel przeszedł na 3.0 V6 w swojej Vectrze, więc grzechem było nie kupić.
Moc 170 PS budzi wyobraźnię. Jedyny mankament, to upalone sprzęgło, które sobie kupię - no problem.
Silnik ma aluminiowe pokrywy zaworowe i takie tam rodzynki jak np dwumiesięczna sekwencjańska instalacja podtlenku dwupierdzianu.
Właściciela i silnik miałem praktycznie od zawsze na oku, tak więc wiem co mam.
Dzisiejsze popołudnie spędziłem z miarką w ręku. Biegałem od Kadzia, do silnika i z powrotem.

I tu zaczynają się schody.

Bardzo chciałbym posadzić ten silnik w kadziu.
Proszę Was o opinię ( tych, którzy lizali ten temat ).
Napiszę, co już mam ( bo nie startuję od zera z przeróbkami ).

- gruby most od Manty B 2.0 z drążkiem Watta i tarczami zamiast bębnów
- podspawane dolne wahacze przód ( nowe )
- podspawana belka pod silnik
- zawiecha - 60 przód i tył
- przednie hamulce od Reksia 2.2 wentyle + zaciski
- poszerzony z tyłu

Jakie trudności czekają mnie? Czy warto się z tym zmierzyć? Ambicji u mnie nie brak. Sprzętu na wyposażeniu garażu też.
Mam świadomość tego, że X25XE jest naszpikowany dosłownie czujnikami i pierdołami, ale tamten przygodnie zatrzymany szkop mówił coś o komputerze z C25XE, a wiec ze starszego silnika. A jeśli nawet nie, to elektronika mi nie straszna.



Wypunktujcie proszę, jakie mody sa konieczne, aby posadzić monstrum pod maską.

Wiem już, że aluminiowa miska musi być zastąpiona przez blaszaną. Łatwiej będzie ją przerobić.
Jakieś materiały lub linki byłyby mile widziane. Buszuje po necie, ale bez większego skutku.
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik V6 a Kadett C

Postautor: junioross » 13 czerwca 2017, 07:25


Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Silnik V6 a Kadett C

Postautor: kogan77 » 13 czerwca 2017, 14:44

Dziękować.
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

Awatar użytkownika
Karczi
Posty: 245
Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
Marka: Opel
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: '78
Gadu-Gadu: 1469223
Lokalizacja: Rybnik

Re: Silnik V6 a Kadett C

Postautor: Karczi » 13 czerwca 2017, 16:27

X25 ma dużo większy plus jak dla mnie za dzwięk jaki się wydobywa z pod maski :D
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.

Czaki
Posty: 509
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 20:13
Lokalizacja: poznań

Re: Silnik V6 a Kadett C

Postautor: Czaki » 14 czerwca 2017, 08:07

Ja bym został przy OHCu.

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Silnik V6 a Kadett C

Postautor: kogan77 » 14 czerwca 2017, 16:10

Po za delikatną modyfikacją belki pod silnikiem, nie zmieniam w sumie niczego w i tak zmienionej już konstrukcji auta.
Z tego, co wyczytałem Czaki, to rozmyślałeś niegdyś o V6.
Mógłbym przeprowadzić "nas" przez ten etap, tworząc jednocześnie obszerną i dokładną dokumentacje takiego swapa, podpartą planami CAD i innymi, niezbędnymi detalami.

Spróbuję - najwyżej przejdę na OHC
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!



Wróć do „Silniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości