SWAP silnika na coś mocniejszego

kazikC
Posty: 27
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 09:56
Marka: Opel
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1976
Gadu-Gadu: 0

SWAP silnika na coś mocniejszego

Postautor: kazikC » 18 kwietnia 2011, 19:26

Miło mi się przywitać. Jestem nowym użytkownikiem Opel Kadett C Coupe '76

Mam proste pytanie techniczne, pewnie wielu z Was przerabiało.
Jakie silniki pasują najbardziej przy robieniu swapa w oplach kadetach C.
Mój egzemplarz to Coupe mk1, kupiłem go z silnikiem 2.0 115KM chyba od sierry, ale mam w planach za jakis czas wrócić do silnika i skrzyni z opla, ale poszukuję nieco mocniejszego zestawu niż 115KM.
Czy ktoś mógłby polecić odpowiedniki i zdradzić mniej więcej problematykę montażu.
Wiem o tym, że wchodzą C20XE, C20NE, 2.4 a słyszałem tez, że i 2,5 V6 wejdzie...
Pytanie jaki wał najlepiej zamontować itp. itd.


Dziękuję i pozdrawiam


-VIKI-
Posty: 160
Rejestracja: 31 grudnia 2009, 17:22
Marka: Opel
Silnik: Poza komorą
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: z BOR'u

Re: SWAP Kadett Coupe

Postautor: -VIKI- » 18 kwietnia 2011, 20:23

Witaj Szanowny kolego.
Dział powitań jest troszkę w innym miejscu!!
Jeśli zadasz sobie trud i poszukasz uważnie na FORUM na pewno znajdziesz odpowiedzi na te i inne nurtujące Cię pytania...
Z pewnością zyskasz tym większą sympatię niż zanudzając pytaniami...
Coupe mk1 ???? :idea: jaki to model ???
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Adaśko
Posty: 520
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
Marka: Opel
Silnik: 2.2E
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: SWAP Kadett Coupe

Postautor: Adaśko » 18 kwietnia 2011, 21:49



Brakuje mi braku rdzy...

zielus
Posty: 508
Rejestracja: 05 grudnia 2008, 16:22
Marka: Opel
Silnik: c30NE/1,2s/c20xe/c18xe
Rok produkcji: 1979/1976/1992/1993
Gadu-Gadu: 8719205
Lokalizacja: Orchowo/Poznań

Re: SWAP Kadett Coupe

Postautor: zielus » 18 kwietnia 2011, 22:15

Żyje się po to żeby jeździć...Jeździ się po to aby żyć...

-VIKI-
Posty: 160
Rejestracja: 31 grudnia 2009, 17:22
Marka: Opel
Silnik: Poza komorą
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: z BOR'u

Re: SWAP Kadett Coupe

Postautor: -VIKI- » 19 kwietnia 2011, 19:17


kazikC
Posty: 27
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 09:56
Marka: Opel
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1976
Gadu-Gadu: 0

Re: SWAP Kadett Coupe

Postautor: kazikC » 21 kwietnia 2011, 13:12

Szkoda czasu na komentarze temat główny to swap, wątek postu to SWAP a nie powitania...spotkamy się na zlocie to się przywitamy :)
Adaśko zgadza się to jest coś co było zalinkowane, nie jest to ideał, ale za to czeka mnie ciekawa praca odtwórcy.
Jest tam jakies fordowskie cudo, zgadza się, ale szukam podpowiedzi już doświadczonych użytkowników.
W związku z tym pytania moje:
jaki silnik, jaka do niego skrzynia, wał i inny osprzęt.
Oczekiwana moc to nie mniej niz 150 KM, ale chciałbym poznac opinię kogoś kto juz takie coś zestroił.

dziękuję

Petercali
Posty: 175
Rejestracja: 04 grudnia 2008, 22:00
Marka: Opel
Silnik: c20xe
Rok produkcji: 1977
Gadu-Gadu: 7000001
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: SWAP silnika na coś mocniejszego

Postautor: Petercali » 21 kwietnia 2011, 19:16

c20xe,chyba dobry stosunek trudnosci swapa do efektów,wiem bo sam wkladałem rok temu.
manta a poszukiwana:)

Awatar użytkownika
pmcreated
Posty: 101
Rejestracja: 22 marca 2010, 21:32
Lokalizacja: Koscierzyna
Kontaktowanie:

Re: SWAP silnika na coś mocniejszego

Postautor: pmcreated » 21 kwietnia 2011, 20:33

c20xe polecam :mrgreen: znakomity silnik i naprawde w kadecie daje rade :!:
wwww.pmcreted.com

kazikC
Posty: 27
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 09:56
Marka: Opel
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1976
Gadu-Gadu: 0

Re: SWAP silnika na coś mocniejszego

Postautor: kazikC » 22 kwietnia 2011, 09:25

Djziękuję. C20XE - czyli Calibra 16V, a z jakim wałem/mostem to łączycie żeby było dobrze zsynchronizowane, no i jaka skrzynia najlepiej by do tego kompletu pasowała?

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: SWAP silnika na coś mocniejszego

Postautor: Qbasslodz » 22 kwietnia 2011, 11:34

skrzynia getrag 240 z reksa 1.8 ohc.wał albo dorabiany , lub z ascony manty z automatu z cihem.przeróbka prawej łapy zeby silnik poszedł w dół i osiągnął odpowiednie położenie.Zapłon albo komplet z reksa 1.8 na pasku, albo rezygnazja z ogrzewania i aparat lub cewka w zaleznosci czy motronic 2.5 czy 2.8.stabilizator przedni od 2litrowki.....jest sporo przeróbek.Polecam c 24ne zasilany dwoma poziomymi gaznikami i bedzie spokojnie 150km a poza tym wszystko w stylu epoki .

kazikC
Posty: 27
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 09:56
Marka: Opel
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1976
Gadu-Gadu: 0

Re: SWAP silnika na coś mocniejszego

Postautor: kazikC » 20 listopada 2012, 16:28

melduje sie po jakims tam czasie, samochodzik już odmalowany, a pod maske wskoczyl finalnie silnik 2,5v6 z omegi B, do tego skrzynia z omegi B, dorabiany wał. była okazja przejąć po taniości omke. Pytanie powstaje jak zmienić most, aby się nie rozpadł zbyt szybko, z reksa, czy omegi? może ktoś z szanownych kolegów jest w stanie podpowiedzieć, auto odbieram może next week jak dobrze pójdzie, bo jest tam jeszcze jakas robota z układem kierowniczym. Aha mam tez pytanie, czy może ktoś używał kiedyś mocniejszych sprężyn z przodu, ponieważ te co mam mocno dobijają już i szkoda mi zawiechy i boję się, że mi pwygina lub połamie konstrukcje... z góry dziękuję

Valhallen
Posty: 131
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 07:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: SWAP silnika na coś mocniejszego

Postautor: Valhallen » 20 listopada 2012, 21:44

no most moja opinia taka albo mantowy na innych bebechach jakąś szpera z mala głowa fajnie albo ale oczywiście sam bym tego nie robił ale widziałem takie rozwiązanie i wydaje się całkiem rozwojowe ( bardziej niż mantowy most) cały tył i tu herezja z bmw e30 nie bijcie mnie i nie wyzywajcie mowie co widziałem tylko

kazikC
Posty: 27
Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 09:56
Marka: Opel
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 1976
Gadu-Gadu: 0

Re: SWAP silnika na coś mocniejszego

Postautor: kazikC » 21 listopada 2012, 14:27

też słyszałem i mialem propozycje kombinacji z E30 bo podobno dobrze pasujace i mocniejsze, tyle ze cala zawiecha zmiana chyba itp. ale jak juz wracam do oplowskiego caloksztaltu to może ktoś coś jeszcze podpowie lub pokieruje gdzie się zjawić byle przez zajechaniem dotychczasowego... slyszalem ze odchudzaja most z omegi, ale nie wiem jak to sie sklada do kupy, itp dziękuję za porady

Awatar użytkownika
wacky
Posty: 104
Rejestracja: 28 października 2008, 11:02
Marka: Opel
Silnik: 1,1N
Rok produkcji: 1970
Gadu-Gadu: 4029895
Lokalizacja: Mikstat

Re: SWAP silnika na coś mocniejszego

Postautor: wacky » 21 listopada 2012, 20:01

Najłatwiej polować na most od dużych silników od Kadetta C, lub Opla GT
problemem jest kasa: (1-2tyś zł), ale pozytywem jest prostota - wkładasz i działa.
w Polsce rzadko - pozostaje ebay.de niemieckie fora i wyprawa do Niemiec.
Ostatnio zmieniony 22 listopada 2012, 12:50 przez wacky, łącznie zmieniany 2 razy.

macdonald
Posty: 63
Rejestracja: 16 listopada 2009, 15:01
Marka: OPEL
Silnik: 2.5 24v bmw
Rok produkcji: 1979
Gadu-Gadu: 3740846
Lokalizacja: Malbork

Re: SWAP silnika na coś mocniejszego

Postautor: macdonald » 21 listopada 2012, 23:11

Ma ktoś może jakieś foty kadetta z tym mostem od e30?



Wróć do „Silniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości