SWAP silnika na coś mocniejszego
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 09:56
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0
- Rok produkcji: 1976
- Gadu-Gadu: 0
SWAP silnika na coś mocniejszego
Miło mi się przywitać. Jestem nowym użytkownikiem Opel Kadett C Coupe '76
Mam proste pytanie techniczne, pewnie wielu z Was przerabiało.
Jakie silniki pasują najbardziej przy robieniu swapa w oplach kadetach C.
Mój egzemplarz to Coupe mk1, kupiłem go z silnikiem 2.0 115KM chyba od sierry, ale mam w planach za jakis czas wrócić do silnika i skrzyni z opla, ale poszukuję nieco mocniejszego zestawu niż 115KM.
Czy ktoś mógłby polecić odpowiedniki i zdradzić mniej więcej problematykę montażu.
Wiem o tym, że wchodzą C20XE, C20NE, 2.4 a słyszałem tez, że i 2,5 V6 wejdzie...
Pytanie jaki wał najlepiej zamontować itp. itd.
Dziękuję i pozdrawiam
Mam proste pytanie techniczne, pewnie wielu z Was przerabiało.
Jakie silniki pasują najbardziej przy robieniu swapa w oplach kadetach C.
Mój egzemplarz to Coupe mk1, kupiłem go z silnikiem 2.0 115KM chyba od sierry, ale mam w planach za jakis czas wrócić do silnika i skrzyni z opla, ale poszukuję nieco mocniejszego zestawu niż 115KM.
Czy ktoś mógłby polecić odpowiedniki i zdradzić mniej więcej problematykę montażu.
Wiem o tym, że wchodzą C20XE, C20NE, 2.4 a słyszałem tez, że i 2,5 V6 wejdzie...
Pytanie jaki wał najlepiej zamontować itp. itd.
Dziękuję i pozdrawiam
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 31 grudnia 2009, 17:22
- Marka: Opel
- Silnik: Poza komorą
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: z BOR'u
Re: SWAP Kadett Coupe
Witaj Szanowny kolego.
Dział powitań jest troszkę w innym miejscu!!
Jeśli zadasz sobie trud i poszukasz uważnie na FORUM na pewno znajdziesz odpowiedzi na te i inne nurtujące Cię pytania...
Z pewnością zyskasz tym większą sympatię niż zanudzając pytaniami...
Coupe mk1 ???? jaki to model ???
Pozdrawiam
Dział powitań jest troszkę w innym miejscu!!
Jeśli zadasz sobie trud i poszukasz uważnie na FORUM na pewno znajdziesz odpowiedzi na te i inne nurtujące Cię pytania...
Z pewnością zyskasz tym większą sympatię niż zanudzając pytaniami...
Coupe mk1 ???? jaki to model ???
Pozdrawiam
- Adaśko
- Posty: 520
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
- Marka: Opel
- Silnik: 2.2E
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: SWAP Kadett Coupe
Brakuje mi braku rdzy...
-
- Posty: 508
- Rejestracja: 05 grudnia 2008, 16:22
- Marka: Opel
- Silnik: c30NE/1,2s/c20xe/c18xe
- Rok produkcji: 1979/1976/1992/1993
- Gadu-Gadu: 8719205
- Lokalizacja: Orchowo/Poznań
Re: SWAP Kadett Coupe
Żyje się po to żeby jeździć...Jeździ się po to aby żyć...
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 09:56
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0
- Rok produkcji: 1976
- Gadu-Gadu: 0
Re: SWAP Kadett Coupe
Szkoda czasu na komentarze temat główny to swap, wątek postu to SWAP a nie powitania...spotkamy się na zlocie to się przywitamy
Adaśko zgadza się to jest coś co było zalinkowane, nie jest to ideał, ale za to czeka mnie ciekawa praca odtwórcy.
Jest tam jakies fordowskie cudo, zgadza się, ale szukam podpowiedzi już doświadczonych użytkowników.
W związku z tym pytania moje:
jaki silnik, jaka do niego skrzynia, wał i inny osprzęt.
Oczekiwana moc to nie mniej niz 150 KM, ale chciałbym poznac opinię kogoś kto juz takie coś zestroił.
dziękuję
Adaśko zgadza się to jest coś co było zalinkowane, nie jest to ideał, ale za to czeka mnie ciekawa praca odtwórcy.
Jest tam jakies fordowskie cudo, zgadza się, ale szukam podpowiedzi już doświadczonych użytkowników.
W związku z tym pytania moje:
jaki silnik, jaka do niego skrzynia, wał i inny osprzęt.
Oczekiwana moc to nie mniej niz 150 KM, ale chciałbym poznac opinię kogoś kto juz takie coś zestroił.
dziękuję
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 04 grudnia 2008, 22:00
- Marka: Opel
- Silnik: c20xe
- Rok produkcji: 1977
- Gadu-Gadu: 7000001
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Re: SWAP silnika na coś mocniejszego
c20xe,chyba dobry stosunek trudnosci swapa do efektów,wiem bo sam wkladałem rok temu.
manta a poszukiwana:)
Re: SWAP silnika na coś mocniejszego
c20xe polecam znakomity silnik i naprawde w kadecie daje rade
wwww.pmcreted.com
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 09:56
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0
- Rok produkcji: 1976
- Gadu-Gadu: 0
Re: SWAP silnika na coś mocniejszego
Djziękuję. C20XE - czyli Calibra 16V, a z jakim wałem/mostem to łączycie żeby było dobrze zsynchronizowane, no i jaka skrzynia najlepiej by do tego kompletu pasowała?
Re: SWAP silnika na coś mocniejszego
skrzynia getrag 240 z reksa 1.8 ohc.wał albo dorabiany , lub z ascony manty z automatu z cihem.przeróbka prawej łapy zeby silnik poszedł w dół i osiągnął odpowiednie położenie.Zapłon albo komplet z reksa 1.8 na pasku, albo rezygnazja z ogrzewania i aparat lub cewka w zaleznosci czy motronic 2.5 czy 2.8.stabilizator przedni od 2litrowki.....jest sporo przeróbek.Polecam c 24ne zasilany dwoma poziomymi gaznikami i bedzie spokojnie 150km a poza tym wszystko w stylu epoki .
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 09:56
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0
- Rok produkcji: 1976
- Gadu-Gadu: 0
Re: SWAP silnika na coś mocniejszego
melduje sie po jakims tam czasie, samochodzik już odmalowany, a pod maske wskoczyl finalnie silnik 2,5v6 z omegi B, do tego skrzynia z omegi B, dorabiany wał. była okazja przejąć po taniości omke. Pytanie powstaje jak zmienić most, aby się nie rozpadł zbyt szybko, z reksa, czy omegi? może ktoś z szanownych kolegów jest w stanie podpowiedzieć, auto odbieram może next week jak dobrze pójdzie, bo jest tam jeszcze jakas robota z układem kierowniczym. Aha mam tez pytanie, czy może ktoś używał kiedyś mocniejszych sprężyn z przodu, ponieważ te co mam mocno dobijają już i szkoda mi zawiechy i boję się, że mi pwygina lub połamie konstrukcje... z góry dziękuję
Re: SWAP silnika na coś mocniejszego
no most moja opinia taka albo mantowy na innych bebechach jakąś szpera z mala głowa fajnie albo ale oczywiście sam bym tego nie robił ale widziałem takie rozwiązanie i wydaje się całkiem rozwojowe ( bardziej niż mantowy most) cały tył i tu herezja z bmw e30 nie bijcie mnie i nie wyzywajcie mowie co widziałem tylko
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 09:56
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0
- Rok produkcji: 1976
- Gadu-Gadu: 0
Re: SWAP silnika na coś mocniejszego
też słyszałem i mialem propozycje kombinacji z E30 bo podobno dobrze pasujace i mocniejsze, tyle ze cala zawiecha zmiana chyba itp. ale jak juz wracam do oplowskiego caloksztaltu to może ktoś coś jeszcze podpowie lub pokieruje gdzie się zjawić byle przez zajechaniem dotychczasowego... slyszalem ze odchudzaja most z omegi, ale nie wiem jak to sie sklada do kupy, itp dziękuję za porady
- wacky
- Posty: 104
- Rejestracja: 28 października 2008, 11:02
- Marka: Opel
- Silnik: 1,1N
- Rok produkcji: 1970
- Gadu-Gadu: 4029895
- Lokalizacja: Mikstat
Re: SWAP silnika na coś mocniejszego
Najłatwiej polować na most od dużych silników od Kadetta C, lub Opla GT
problemem jest kasa: (1-2tyś zł), ale pozytywem jest prostota - wkładasz i działa.
w Polsce rzadko - pozostaje ebay.de niemieckie fora i wyprawa do Niemiec.
problemem jest kasa: (1-2tyś zł), ale pozytywem jest prostota - wkładasz i działa.
w Polsce rzadko - pozostaje ebay.de niemieckie fora i wyprawa do Niemiec.
Ostatnio zmieniony 22 listopada 2012, 12:50 przez wacky, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 16 listopada 2009, 15:01
- Marka: OPEL
- Silnik: 2.5 24v bmw
- Rok produkcji: 1979
- Gadu-Gadu: 3740846
- Lokalizacja: Malbork
Re: SWAP silnika na coś mocniejszego
Ma ktoś może jakieś foty kadetta z tym mostem od e30?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości