skrzynie biegów w Kadecie i nie tylko

Wszystko co dotyczy skrzyni biegów, mostów
rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

skrzynie biegów w Kadecie i nie tylko

Postautor: rafal_b » 14 października 2009, 10:07

W różnych opracowaniach znalazłem informacje, z których wynika, że przy zmianie silnika w Kadercie na CIHa to właściwie wszystko jedno jaką skrzynie się weźmie, byle była do CIHa. A wybierać można pomiędzy 4 i 5 biegową.

I tutaj chciałbym się upewnić faktycznie przez ładnych kilka (naście?) lat produkcji do kadettów C, ascon B, mant B, rekordów D do silników 1.6, 1.9, 2.0, 2.4 była wstawiana jedna z dwóch zaledwie typów skrzyń ? Nie było różnic w np. wielkości dzwonów, długości skrzyni, umiejscowieniu lewarka, mechanizmach wybierania biegów, przełożeniach, itd ?
Rafał


Awatar użytkownika
Melins
Posty: 765
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:31
Lokalizacja: Żagań[Sagan]
Kontaktowanie:

Postautor: Melins » 14 października 2009, 10:46

umiejscowienie lewarka, przełożenie , mechanizm wybierania biegów, w tym były róznice!
Reszta jest nie zmienna!

ups zapomniałem o kole zamachowym diselelele miały inna odległość jak i 3.0 ale wtedy zmieniasz jedna sróbe od właśćiwej skrzyni i działa!
Kadetta B Coupe Rallye 1.1 SR!

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 14 października 2009, 12:07

Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: rafal_b » 14 października 2009, 13:04

Rafał

Awatar użytkownika
Luz
Posty: 1013
Rejestracja: 14 czerwca 2007, 07:27
Marka: Opel
Silnik: 2.2 1.2 2.0N
Rok produkcji: 1978 1977 1976
Gadu-Gadu: 421817
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: Luz » 14 października 2009, 22:10


michał1975wawa
Posty: 23
Rejestracja: 07 czerwca 2009, 15:01
Lokalizacja: wawa

Postautor: michał1975wawa » 14 października 2009, 22:50


Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 15 października 2009, 09:18

Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: rafal_b » 15 października 2009, 11:22

Rafał

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 15 października 2009, 14:02

Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: rafal_b » 20 października 2009, 15:13

A jaka jest różnica pomiędzy 4ką od GTE/AScony/Manty i 4ką od 1.2 ? Chodzi mi o to co od góry widać. Wychodzi w innym miejscu, czy też chodzi o sposób wrzucania wstecznego ?
Rafał

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 21 października 2009, 15:44

Są to zupełnie inne skrzynie. Przy "cihowej" drążek wychodzi bliżej silnika pod sporym kątem. Trzeba wycinać pod nią otwór w tunelu. Poszperaj po katalogach, a na pewno zrozumiesz o co chodzi.
Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: rafal_b » 22 października 2009, 10:52

No dobra obrazek numer 1 przedstawia na pewno 5tkę w GTE:

Pytanie czy czwórka w GTE wyglądała tak:

Czy też jest to po prostu 1.2 SR a więc nic dziwnego że wygląda to tak jak w moim :) Jeżeli tak to jak wygląda 4ka ? Tak jak na zdjęciu pierwszym ? A może jest to coś pomiędzy jak na zdjęciu 3 (nie takie pionowe jak w 1.2, ale i nie takie pochylone jak 5):
Rafał

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 22 października 2009, 15:18

Czwórka od ciha ma drążek taki sam jak skrzynie ZF - oryginalna piątka gt/e i rallye (pierwszy obrazek). Jeśli jest różnica pochylenia, to pewnie większa wynika z wrzuconego biegu.
Adoptowany getrag 240 (pod warunkiem, ze z manty/ascony) -pospolita piatka pod ciha - wyjdzie tak jak czwórka w 1,2 tyle, że drążek jest trochę krótszy (obrazek z SRką)
Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: rafal_b » 23 października 2009, 12:40

dzięki - w zakresie co jak wygląda wiem już wszystko :)
Rafał

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Postautor: Qbasslodz » 23 października 2009, 21:46

teraz zostało Ci zapytać o mosty...hmmm ikolory tapicerek<lol>



Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości