Kadett C - SWAP 1,2 na 2,0 - doszczegółowienie

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Kadett C - SWAP 1,2 na 2,0 - doszczegółowienie

Postautor: rafal_b » 13 października 2009, 16:52

Przeczytałem "przepis na pyszne dwazero" na stronie http://www.kadett-c.pl i chciałbym się dopytać o kilka szczegółów technicznych takiej zmiany (pytania dotyczą Kadetta C1 Coupe):

1) Rozumiem, że wraz ze stabilizatorem należy zakupić odpowiednie poduszki. Ale czy zmieniają się punkty / elementy mocowania stabilizatora ?
2) Poza stabilizatorem wystarczy wymienić sprężyny i amortyzatory, czy też potrzeba jeszcze innych elementów ?
3) skąd sprężyny i amortyzatory. Opcja a to na pewno oryginał/zamiennik do Kadetta C z silnikiem CIH. Istnieją opcje b, c, itd. ?
4) silnik jak się doczytałem mocuje się (niezależnie od tego czy będzie to 20S, N, czy E) do oryginalnej belki, tylko trzeba znaleźć łapy od Kadetta 1.6, 1.9, 2.0. Tak ? Jest opcja b, czyli mocowania z innego modelu ?
5) czy wymieniając tylny most na taki z modelu 1.6, 1.9, 2.0 zmieniają się jakieś mocowania, czy jest to wymiana 1 do 1 ?
6) analogicznie jak w punkcie 3: czy jest opcja b dla sprężyn i amortyzatorów z tyłu ?
7) w ww. opisie podano że należy wziąć chłodnicę od Rekorda. Jest jakaś inna opcja ? Manta, Ascona ? Czy też chłodnica od rekorda ma dokładnie te wymiary które potrzeba ?
Rafał


Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Postautor: Qbasslodz » 13 października 2009, 21:37


Awatar użytkownika
Luz
Posty: 1013
Rejestracja: 14 czerwca 2007, 07:27
Marka: Opel
Silnik: 2.2 1.2 2.0N
Rok produkcji: 1978 1977 1976
Gadu-Gadu: 421817
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: Luz » 14 października 2009, 09:09

amortyzatory i sprężyny występują w zamiennikach i mutacjach mniej lub bardziej sportowych
np:
-amortyzatory czerwone/żółte KONI
-amortyzatory AL-KO mniej wyczynowe ale twardsze od oryginałów
-sprężyny Jamex (to jedna z wielu firm produkujących springi do kadzia, na forum koledzy dużo pisali o innych)

mocowanie silnika:
-łapy oryginał
-łapy dorabiane (dospawane na wymiar)
-łapy z 1.2 lub ascony/Manty i kombinacja z dużą ilością podkładek, dystansów, tulejek

wymiana mostu:

-tylny stabi jest mocowany odwrotnie, należy przekręcić na drugą strone mocowanie w moście ascona/manta lub poszukać oryginalnego grubego mostu do kadetta, z tego co pamiętam-wahacze wleczone trzeba przełożyć z mostu od 1.2

chłodnica:

-faktycznie lepsza jest z ascony/manty
przepis pisany był ładnych pare lat temu i wtedy tymi chłodnicami można się było rzucać, teraz są mniej dostępne, można cudować z innymi np określić wymiar maksymalny i poszukać na szrocie z innych aut biorąc pod uwagę wyjścia i średnice węży.

to o czym wspomniał kuba:

-sworznie dolne były tylko minimalnie większe od tych w 1.2 i są wogóle niedostępne (ascona/manta miała zupełnie inne)
-sworznie górne są identyczne jak w 1.2
-tunel w 1.2 podejdzie tylko wtedy jak wcześniej była skrzynia automat, przy ręcznej trzeba go trochę potraktować młotem w kilku miejscach lub przeciąć i wspawać pas blachy zwiększający średnicę.
-hamulce albo ascona/manta 2.0 albo rekord 2.2 wentylowane, to te najprostsze rozwiązania.


w razie co, pytaj dalej, wspólnymi siłami coś uradzimy ;)

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: rafal_b » 14 października 2009, 09:56

stabilizator:
zakładałem, że stabilizator do większych silników był po prostu grubszy. Stąd też myślałem że potrzebne są poduszki na inną średnicę. Jeżeli nie to czym się różniły te stabilizatory ?

sworznie:
o jakich sworzniach mowa ? Wahacza ?

hamulce:
Czym się właściwie różniły hamulce w "mniejszych" kadettach (ale tych z tarczami z przodu) i "większych" ? Niech zgadnę wentylowanych tarcz nigdy nie było ?

amortyzatory, sprężyny:
chodziło mi o to, czy mam np. szukać amortyzatorów KONI do Kadetta 1.9, czy do Ascony 2.0, itd. Bo może do Ascony są identyczne, ale mają inne mocowania i tego typu historie.
Rafał

Awatar użytkownika
Luz
Posty: 1013
Rejestracja: 14 czerwca 2007, 07:27
Marka: Opel
Silnik: 2.2 1.2 2.0N
Rok produkcji: 1978 1977 1976
Gadu-Gadu: 421817
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: Luz » 14 października 2009, 12:02


Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 14 października 2009, 12:14

Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: rafal_b » 14 października 2009, 13:14

Rafał

Awatar użytkownika
bajcik
Posty: 492
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 09:25
Lokalizacja: centrum
Kontaktowanie:

Postautor: bajcik » 14 października 2009, 13:52

C20NET

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: rafal_b » 15 października 2009, 12:58

Rafał

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: rafal_b » 15 października 2009, 13:27

To jeszcze w kwestii sworzni przedniego wahacza. Mam nadzieję, że udało mi się kleić obrazek. Jeżeli tak, to:
mówimy o elementach zaznaczonych na rysunku jako A i B, tak ? Wymieniać trzeba tylko A.
Skoro te elementy się różnią, to jak sądzę różni się również element C/D tak ? (jak to się fachowo nazywa ?)
Na rysunku właśnie dlatego są pokazane dwa te elementy ?

Rafał

Awatar użytkownika
Luz
Posty: 1013
Rejestracja: 14 czerwca 2007, 07:27
Marka: Opel
Silnik: 2.2 1.2 2.0N
Rok produkcji: 1978 1977 1976
Gadu-Gadu: 421817
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: Luz » 15 października 2009, 13:50


Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 15 października 2009, 14:03

Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

Awatar użytkownika
Luz
Posty: 1013
Rejestracja: 14 czerwca 2007, 07:27
Marka: Opel
Silnik: 2.2 1.2 2.0N
Rok produkcji: 1978 1977 1976
Gadu-Gadu: 421817
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: Luz » 16 października 2009, 08:04


rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: rafal_b » 16 października 2009, 09:52

Rafał

Awatar użytkownika
Luz
Posty: 1013
Rejestracja: 14 czerwca 2007, 07:27
Marka: Opel
Silnik: 2.2 1.2 2.0N
Rok produkcji: 1978 1977 1976
Gadu-Gadu: 421817
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: Luz » 16 października 2009, 10:08




Wróć do „Silniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości