Kadett C - SWAP 1,2 na 2,0 - doszczegółowienie
Kadett C - SWAP 1,2 na 2,0 - doszczegółowienie
Przeczytałem "przepis na pyszne dwazero" na stronie http://www.kadett-c.pl i chciałbym się dopytać o kilka szczegółów technicznych takiej zmiany (pytania dotyczą Kadetta C1 Coupe):
1) Rozumiem, że wraz ze stabilizatorem należy zakupić odpowiednie poduszki. Ale czy zmieniają się punkty / elementy mocowania stabilizatora ?
2) Poza stabilizatorem wystarczy wymienić sprężyny i amortyzatory, czy też potrzeba jeszcze innych elementów ?
3) skąd sprężyny i amortyzatory. Opcja a to na pewno oryginał/zamiennik do Kadetta C z silnikiem CIH. Istnieją opcje b, c, itd. ?
4) silnik jak się doczytałem mocuje się (niezależnie od tego czy będzie to 20S, N, czy E) do oryginalnej belki, tylko trzeba znaleźć łapy od Kadetta 1.6, 1.9, 2.0. Tak ? Jest opcja b, czyli mocowania z innego modelu ?
5) czy wymieniając tylny most na taki z modelu 1.6, 1.9, 2.0 zmieniają się jakieś mocowania, czy jest to wymiana 1 do 1 ?
6) analogicznie jak w punkcie 3: czy jest opcja b dla sprężyn i amortyzatorów z tyłu ?
7) w ww. opisie podano że należy wziąć chłodnicę od Rekorda. Jest jakaś inna opcja ? Manta, Ascona ? Czy też chłodnica od rekorda ma dokładnie te wymiary które potrzeba ?
1) Rozumiem, że wraz ze stabilizatorem należy zakupić odpowiednie poduszki. Ale czy zmieniają się punkty / elementy mocowania stabilizatora ?
2) Poza stabilizatorem wystarczy wymienić sprężyny i amortyzatory, czy też potrzeba jeszcze innych elementów ?
3) skąd sprężyny i amortyzatory. Opcja a to na pewno oryginał/zamiennik do Kadetta C z silnikiem CIH. Istnieją opcje b, c, itd. ?
4) silnik jak się doczytałem mocuje się (niezależnie od tego czy będzie to 20S, N, czy E) do oryginalnej belki, tylko trzeba znaleźć łapy od Kadetta 1.6, 1.9, 2.0. Tak ? Jest opcja b, czyli mocowania z innego modelu ?
5) czy wymieniając tylny most na taki z modelu 1.6, 1.9, 2.0 zmieniają się jakieś mocowania, czy jest to wymiana 1 do 1 ?
6) analogicznie jak w punkcie 3: czy jest opcja b dla sprężyn i amortyzatorów z tyłu ?
7) w ww. opisie podano że należy wziąć chłodnicę od Rekorda. Jest jakaś inna opcja ? Manta, Ascona ? Czy też chłodnica od rekorda ma dokładnie te wymiary które potrzeba ?
Rafał
- Luz
- Posty: 1013
- Rejestracja: 14 czerwca 2007, 07:27
- Marka: Opel
- Silnik: 2.2 1.2 2.0N
- Rok produkcji: 1978 1977 1976
- Gadu-Gadu: 421817
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
amortyzatory i sprężyny występują w zamiennikach i mutacjach mniej lub bardziej sportowych
np:
-amortyzatory czerwone/żółte KONI
-amortyzatory AL-KO mniej wyczynowe ale twardsze od oryginałów
-sprężyny Jamex (to jedna z wielu firm produkujących springi do kadzia, na forum koledzy dużo pisali o innych)
mocowanie silnika:
-łapy oryginał
-łapy dorabiane (dospawane na wymiar)
-łapy z 1.2 lub ascony/Manty i kombinacja z dużą ilością podkładek, dystansów, tulejek
wymiana mostu:
-tylny stabi jest mocowany odwrotnie, należy przekręcić na drugą strone mocowanie w moście ascona/manta lub poszukać oryginalnego grubego mostu do kadetta, z tego co pamiętam-wahacze wleczone trzeba przełożyć z mostu od 1.2
chłodnica:
-faktycznie lepsza jest z ascony/manty
przepis pisany był ładnych pare lat temu i wtedy tymi chłodnicami można się było rzucać, teraz są mniej dostępne, można cudować z innymi np określić wymiar maksymalny i poszukać na szrocie z innych aut biorąc pod uwagę wyjścia i średnice węży.
to o czym wspomniał kuba:
-sworznie dolne były tylko minimalnie większe od tych w 1.2 i są wogóle niedostępne (ascona/manta miała zupełnie inne)
-sworznie górne są identyczne jak w 1.2
-tunel w 1.2 podejdzie tylko wtedy jak wcześniej była skrzynia automat, przy ręcznej trzeba go trochę potraktować młotem w kilku miejscach lub przeciąć i wspawać pas blachy zwiększający średnicę.
-hamulce albo ascona/manta 2.0 albo rekord 2.2 wentylowane, to te najprostsze rozwiązania.
w razie co, pytaj dalej, wspólnymi siłami coś uradzimy
np:
-amortyzatory czerwone/żółte KONI
-amortyzatory AL-KO mniej wyczynowe ale twardsze od oryginałów
-sprężyny Jamex (to jedna z wielu firm produkujących springi do kadzia, na forum koledzy dużo pisali o innych)
mocowanie silnika:
-łapy oryginał
-łapy dorabiane (dospawane na wymiar)
-łapy z 1.2 lub ascony/Manty i kombinacja z dużą ilością podkładek, dystansów, tulejek
wymiana mostu:
-tylny stabi jest mocowany odwrotnie, należy przekręcić na drugą strone mocowanie w moście ascona/manta lub poszukać oryginalnego grubego mostu do kadetta, z tego co pamiętam-wahacze wleczone trzeba przełożyć z mostu od 1.2
chłodnica:
-faktycznie lepsza jest z ascony/manty
przepis pisany był ładnych pare lat temu i wtedy tymi chłodnicami można się było rzucać, teraz są mniej dostępne, można cudować z innymi np określić wymiar maksymalny i poszukać na szrocie z innych aut biorąc pod uwagę wyjścia i średnice węży.
to o czym wspomniał kuba:
-sworznie dolne były tylko minimalnie większe od tych w 1.2 i są wogóle niedostępne (ascona/manta miała zupełnie inne)
-sworznie górne są identyczne jak w 1.2
-tunel w 1.2 podejdzie tylko wtedy jak wcześniej była skrzynia automat, przy ręcznej trzeba go trochę potraktować młotem w kilku miejscach lub przeciąć i wspawać pas blachy zwiększający średnicę.
-hamulce albo ascona/manta 2.0 albo rekord 2.2 wentylowane, to te najprostsze rozwiązania.
w razie co, pytaj dalej, wspólnymi siłami coś uradzimy
stabilizator:
zakładałem, że stabilizator do większych silników był po prostu grubszy. Stąd też myślałem że potrzebne są poduszki na inną średnicę. Jeżeli nie to czym się różniły te stabilizatory ?
sworznie:
o jakich sworzniach mowa ? Wahacza ?
hamulce:
Czym się właściwie różniły hamulce w "mniejszych" kadettach (ale tych z tarczami z przodu) i "większych" ? Niech zgadnę wentylowanych tarcz nigdy nie było ?
amortyzatory, sprężyny:
chodziło mi o to, czy mam np. szukać amortyzatorów KONI do Kadetta 1.9, czy do Ascony 2.0, itd. Bo może do Ascony są identyczne, ale mają inne mocowania i tego typu historie.
zakładałem, że stabilizator do większych silników był po prostu grubszy. Stąd też myślałem że potrzebne są poduszki na inną średnicę. Jeżeli nie to czym się różniły te stabilizatory ?
sworznie:
o jakich sworzniach mowa ? Wahacza ?
hamulce:
Czym się właściwie różniły hamulce w "mniejszych" kadettach (ale tych z tarczami z przodu) i "większych" ? Niech zgadnę wentylowanych tarcz nigdy nie było ?
amortyzatory, sprężyny:
chodziło mi o to, czy mam np. szukać amortyzatorów KONI do Kadetta 1.9, czy do Ascony 2.0, itd. Bo może do Ascony są identyczne, ale mają inne mocowania i tego typu historie.
Rafał
To jeszcze w kwestii sworzni przedniego wahacza. Mam nadzieję, że udało mi się kleić obrazek. Jeżeli tak, to:
mówimy o elementach zaznaczonych na rysunku jako A i B, tak ? Wymieniać trzeba tylko A.
Skoro te elementy się różnią, to jak sądzę różni się również element C/D tak ? (jak to się fachowo nazywa ?)
Na rysunku właśnie dlatego są pokazane dwa te elementy ?
mówimy o elementach zaznaczonych na rysunku jako A i B, tak ? Wymieniać trzeba tylko A.
Skoro te elementy się różnią, to jak sądzę różni się również element C/D tak ? (jak to się fachowo nazywa ?)
Na rysunku właśnie dlatego są pokazane dwa te elementy ?
Rafał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości