Jest taki problem:
chcę ustawić zapłon w OHVce.
ustawiłem go na słuch, na wolnych chodzi w miarę OK.
biorę stroboskop. celuje w koło pasowe.
na kole pasowym jest wcięcie. Na obudowie rozrządu jest kreseczka. Zakładam - że idealnie by było gdyby się pokrywały.
ale nie - na 1 cylindrze kreseczka koła pasowego jest około 40stopni przed kreseczką na obudowie rozrządu.
I teraz pytanie - o co chodzi?
OHV - ustawienie zapłonu
- kris4cars
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 marca 2016, 21:40
- Marka: Opel/Pontiac
- Silnik: C16SE
- Rok produkcji: 1992
- Gadu-Gadu: 4427609
Re: OHV - ustawienie zapłonu
Znając życie to kreseczki oznaczają zerowe wyprzedzenie zapłonu i nie koniecznie muszą być do ustawienia zapłonu. Podaj jakieś dane auta to podpowiem jaki dokładnie powinien być kąt.
było c13n
było c16nz [RIP]
jest c16se
pniemy sie w góre :D
Gdy ci smutno gdy ci źle, weź przejedź sie
było c16nz [RIP]
jest c16se
pniemy sie w góre :D
Gdy ci smutno gdy ci źle, weź przejedź sie
- wacky
- Posty: 104
- Rejestracja: 28 października 2008, 11:02
- Marka: Opel
- Silnik: 1,1N
- Rok produkcji: 1970
- Gadu-Gadu: 4029895
- Lokalizacja: Mikstat
Re: OHV - ustawienie zapłonu
silnik 1,1S Kadett B
nominalnie kreseczki to dokładnie punkt w którym powinien być zapłon.
i jest to 10st przed martwym punktem tłoka.
nominalnie kreseczki to dokładnie punkt w którym powinien być zapłon.
i jest to 10st przed martwym punktem tłoka.
Re: OHV - ustawienie zapłonu
może wkładając aparat zapłonowy nie ustawiłeś go na znaki albo zacząłeś wpinać przewody nie od tego miejsca w kopułce i dlatego musisz teraz przekręcić aparat aby natrafić na właściwą świecę ? Zobacz czy na kolejnym lub poprzednim (w kolejności zapłonu) przewodzi WN nie pokryje ci się kreska na stroboskopie.
Rafał
- wacky
- Posty: 104
- Rejestracja: 28 października 2008, 11:02
- Marka: Opel
- Silnik: 1,1N
- Rok produkcji: 1970
- Gadu-Gadu: 4029895
- Lokalizacja: Mikstat
Re: OHV - ustawienie zapłonu
kolejny zapłon wypadnie 180 stopni od kreski na wale. następny znowu wypadnie w tym samym miejscu..
idę wsadzić wkrętak w otwór świecy - i zobaczę gdzie są znaki na kole pasowym gdy tłok jest w OT.
bo zapłon 40st przed OT - silnik nie ma prawa chodzić. chyba ktoś coś z kołem pasowym ostro popierd..
idę wsadzić wkrętak w otwór świecy - i zobaczę gdzie są znaki na kole pasowym gdy tłok jest w OT.
bo zapłon 40st przed OT - silnik nie ma prawa chodzić. chyba ktoś coś z kołem pasowym ostro popierd..
- wacky
- Posty: 104
- Rejestracja: 28 października 2008, 11:02
- Marka: Opel
- Silnik: 1,1N
- Rok produkcji: 1970
- Gadu-Gadu: 4029895
- Lokalizacja: Mikstat
Re: OHV - ustawienie zapłonu
no i - ktoś narysował żółtą kreskę na kole pasowym w złym miejscu.
we właściwym było małe wgniecenie - oznaczenie. Było zabrudzone i to właśnie ono pokazuje właściwe miejsce zapłonu.
wyregulowałem na około 13st.
Gdy znaki na kole i na obudowie rozrządu się pokrywają - to jest martwy punkt 1 tłoka.
we właściwym było małe wgniecenie - oznaczenie. Było zabrudzone i to właśnie ono pokazuje właściwe miejsce zapłonu.
wyregulowałem na około 13st.
Gdy znaki na kole i na obudowie rozrządu się pokrywają - to jest martwy punkt 1 tłoka.
- kris4cars
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 marca 2016, 21:40
- Marka: Opel/Pontiac
- Silnik: C16SE
- Rok produkcji: 1992
- Gadu-Gadu: 4427609
Re: OHV - ustawienie zapłonu
czyli zostało ustawić 10 stopni wcześniej i gotowe
było c13n
było c16nz [RIP]
jest c16se
pniemy sie w góre :D
Gdy ci smutno gdy ci źle, weź przejedź sie
było c16nz [RIP]
jest c16se
pniemy sie w góre :D
Gdy ci smutno gdy ci źle, weź przejedź sie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości