Most tylny - drążek Watt'a
- junioross
- Posty: 599
- Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
- Marka: Opel
- Silnik: c24ne
- Rok produkcji: 1971
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Most tylny - drążek Watt'a
Ja bym reflektował na takie coś
https://www.flickr.com/photos/10498579@ ... 934969737/
https://www.flickr.com/photos/10498579@ ... 934969737/
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Most tylny - drążek Watt'a
Łatwiejsze w wykonaniu, jednak demolujące bezpowrotnie pokrywę.
Przyznam się, że właśnie jestem w trakcie wykonywania stabilizacji mostu w oparciu o to rozwiązanie.
Przyznam się, że właśnie jestem w trakcie wykonywania stabilizacji mostu w oparciu o to rozwiązanie.
- junioross
- Posty: 599
- Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
- Marka: Opel
- Silnik: c24ne
- Rok produkcji: 1971
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Most tylny - drążek Watt'a
https://www.flickr.com/photos/10498579@ ... 962432975/
może okaże się pomocne
może okaże się pomocne
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Most tylny - drążek Watt'a
Łączniki tego stabiliozatora mam możliwość wykonać :
1) z rury ze stopu PA6
2) stalowe.
Jak myślicie?
1) z rury ze stopu PA6
2) stalowe.
Jak myślicie?
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Most tylny - drążek Watt'a
Drążki wykonane jednak ze stali.
Temperatury w garażu już znośne, więc myślę że niebawem dokończę projekt WATTa
Temperatury w garażu już znośne, więc myślę że niebawem dokończę projekt WATTa
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
Re: Most tylny - drążek Watt'a
Ja też bardzo chętnie piszę się na jedną sztukę Drążki robisz pod standardowy most od Manty 2.0? Ja mam u siebie zwężony i czy ewentualnie była by szansa na wykonanie ciut krótszych drążków?
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Most tylny - drążek Watt'a
Drążki robione są pod dowolny wymiar.
Nie ma problemu.
Wrócimy do konkretniejszych rozmów po wykonaniu przeze mnie ostatecznej wersji.
Nie ma problemu.
Wrócimy do konkretniejszych rozmów po wykonaniu przeze mnie ostatecznej wersji.
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Most tylny - drążek Watt'a
Zgodnie z wcześniejszymi założeniami, popełniłem DWA wzory "drążka" Watta.
Niestety wobec olewackiego stosunku zakładów wycinających laserem w stosunku do mnie - maluczkiego garażowego majsterkowicza, zmuszony byłem wykonać metaloplastykę samodzielnie. Dotyczyło to też tulei i innych knyfów.
Kątówka z "biedry" i TiG z alledrogo dały radę.
Oba rozwiązania dotyczą dużego mostu od Manty B 2.0
Rozwiązanie pierwsze, to stały element w postaci pokrywy mechanizmu różnicowego, zespolony z mocowaniem śmigła drążków oraz ramieniem wykonanym z oryginalnego drążka, mocującego całość do prawego mocowania amoro-sprężyny (zdjęcie jest do góry nogami).
Rozwiązanie drugie jest bardziej uniwersalne, ponieważ jest dokręcane dokładnie tymi samymi śrubkami, co pokrywa mechanizmu różnicowego. Łatwo zatem odkręcić i przywrócić poprzedni, czyli fabryczny układ nie niszcząc przez to bezpowrotnie pokrywy.
Do budowy obu wzorów potrzebowałem kawał czasu, oryginalne śmigło od chryslera oraz drążki wykonane na zamówienie przez pewną firmę. Patrząc na koszt takiego zestawu na ebay'u, gdzie cena gotowego zestawu na jednej z aukcji wynosiła 1,9k euro - złapałem się za głowę.
Zestaw nr 2 wykonany został dla kolegi kaczor_tychy, którego z góry przepraszam za wystawienie na cierpliwość
Niestety wobec olewackiego stosunku zakładów wycinających laserem w stosunku do mnie - maluczkiego garażowego majsterkowicza, zmuszony byłem wykonać metaloplastykę samodzielnie. Dotyczyło to też tulei i innych knyfów.
Kątówka z "biedry" i TiG z alledrogo dały radę.
Oba rozwiązania dotyczą dużego mostu od Manty B 2.0
Rozwiązanie pierwsze, to stały element w postaci pokrywy mechanizmu różnicowego, zespolony z mocowaniem śmigła drążków oraz ramieniem wykonanym z oryginalnego drążka, mocującego całość do prawego mocowania amoro-sprężyny (zdjęcie jest do góry nogami).
Rozwiązanie drugie jest bardziej uniwersalne, ponieważ jest dokręcane dokładnie tymi samymi śrubkami, co pokrywa mechanizmu różnicowego. Łatwo zatem odkręcić i przywrócić poprzedni, czyli fabryczny układ nie niszcząc przez to bezpowrotnie pokrywy.
Do budowy obu wzorów potrzebowałem kawał czasu, oryginalne śmigło od chryslera oraz drążki wykonane na zamówienie przez pewną firmę. Patrząc na koszt takiego zestawu na ebay'u, gdzie cena gotowego zestawu na jednej z aukcji wynosiła 1,9k euro - złapałem się za głowę.
Zestaw nr 2 wykonany został dla kolegi kaczor_tychy, którego z góry przepraszam za wystawienie na cierpliwość
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Most tylny - drążek Watt'a
Stan końcowy.
Teraz wyleżeć gorączkę i powrót do garażu
-
- Posty: 508
- Rejestracja: 05 grudnia 2008, 16:22
- Marka: Opel
- Silnik: c30NE/1,2s/c20xe/c18xe
- Rok produkcji: 1979/1976/1992/1993
- Gadu-Gadu: 8719205
- Lokalizacja: Orchowo/Poznań
Re: Most tylny - drążek Watt'a
To jak z ceną za taki drążek?
Żyje się po to żeby jeździć...Jeździ się po to aby żyć...
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Most tylny - drążek Watt'a
Śmigło - 70 PLN + KW
Drążki - 175 PLN + KW
Tokarz - 50 PLN ( ja go pominąłem, ale robiłem dla siebie. Zestaw drugi dla kolegi oberwał z tego tytułu "rykoszetem" )
Nakrętki, śruba, podkładki - 15 PLN
Spawanie TiG - nie wiem. Spawałem sam ok 2h ponieważ spawacze się zaczynają cenić.
Zielus.
Jadąc z Poznania do Orchowa mógłbyś czasem zahaczyć o CMG
Drążki - 175 PLN + KW
Tokarz - 50 PLN ( ja go pominąłem, ale robiłem dla siebie. Zestaw drugi dla kolegi oberwał z tego tytułu "rykoszetem" )
Nakrętki, śruba, podkładki - 15 PLN
Spawanie TiG - nie wiem. Spawałem sam ok 2h ponieważ spawacze się zaczynają cenić.
Zielus.
Jadąc z Poznania do Orchowa mógłbyś czasem zahaczyć o CMG
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Most tylny - drążek Watt'a
Kolejny etap za mną.
Most ukończony.
Przód osadzony w kaście.
Zaciski na tyle to oplowskie Lukasy. Nie chcę szlifować zacisków, więc kończynki 13' idą na półkę.
Na przodzie zaciski od Reksia 2.2
Sprężyny - 60 mm
Most ukończony.
Przód osadzony w kaście.
Zaciski na tyle to oplowskie Lukasy. Nie chcę szlifować zacisków, więc kończynki 13' idą na półkę.
Na przodzie zaciski od Reksia 2.2
Sprężyny - 60 mm
- baro
- Posty: 556
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
- Marka: opel
- Silnik: 2,0 cih
- Rok produkcji: 1981
- Gadu-Gadu: 59128
Re: Most tylny - drążek Watt'a
Bardzo ładnie to wyglada!!!! Pokaż całęgo kadzia. Fajna płyta z przodu
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Most tylny - drążek Watt'a
Niestety kadzia całego pokazać nie mogę.
Nie zniósłbym fali krytyki ortodoksów
Jestem na etapie kończenia nakładania szpachli. Przed jesienią chciałbym chociaż podkładem siknąć.
Cierpliwości.......
Nie zniósłbym fali krytyki ortodoksów
Jestem na etapie kończenia nakładania szpachli. Przed jesienią chciałbym chociaż podkładem siknąć.
Cierpliwości.......
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości