Czesc,
Jakiej grubosci powinna byc blacha na podluznice do Ascony B ? Mam maly dylemat z podwójną podluznica i gruboscia jednej i drugiej. Macie moze jakas fotke pogladowa z remontu, moze jakis schemat?
Podluznice ascona b grubosc
- evol_umf
- Posty: 90
- Rejestracja: 30 października 2011, 02:15
- Marka: Opel
- Silnik: 1.9 N (remontujemy 2.0)
- Rok produkcji: 1975
- Gadu-Gadu: 5711475
- Kontaktowanie:
Re: Podluznice ascona b grubosc
Niech ktoś potwierdzi ale chyba wszystkie zgrzewane profile były z blachy grubości 2mm. Przynajmniej gdy robiłem u siebie podłogę to nie znalazłem cieńszej blachy. Cieńsze są przednie błotniki, drzwi, pokrywa silnika, pokrywa bagażnika i wzmocnienie zbiornik/oparcie kanapy oraz tylna półka.
Re: Podluznice ascona b grubosc
Dzieki za schemacik.
Ja do łatania uzywam blachy 1,2mm, do podluznic na pewno bede ladowac grubsze. Sa gotowe podluznice dlugie (pod kierowca i pasazerem) do kupienia, ale nie wiem z jakiej grubosci blachy zostaly zrobione czy to nie jest lipa? np. nakladka? moze ktos kupowal takie gotowce i jest w stanie wyrazic opinie?
U mnie od strony komory az po mocowanie lewarka z przodu jest podluznica podwójna i tego na schemacie nie ma...
Ja do łatania uzywam blachy 1,2mm, do podluznic na pewno bede ladowac grubsze. Sa gotowe podluznice dlugie (pod kierowca i pasazerem) do kupienia, ale nie wiem z jakiej grubosci blachy zostaly zrobione czy to nie jest lipa? np. nakladka? moze ktos kupowal takie gotowce i jest w stanie wyrazic opinie?
U mnie od strony komory az po mocowanie lewarka z przodu jest podluznica podwójna i tego na schemacie nie ma...
- evol_umf
- Posty: 90
- Rejestracja: 30 października 2011, 02:15
- Marka: Opel
- Silnik: 1.9 N (remontujemy 2.0)
- Rok produkcji: 1975
- Gadu-Gadu: 5711475
- Kontaktowanie:
Re: Podluznice ascona b grubosc
Jeśli chcesz kupić z motoapteki, to uważaj. Ja zamawiałem progi do mojej asi, zaznaczyłem, że zależy mi na czasie, bo auto stało w kolejce do spawania. Właściciel się podjął sprowadzenia na konkretny termin, a gdy dwa tygodnie po terminie zadzwoniłem i powiedziałem, że ciągle do mnie nie dotarły oraz już nie są mi potrzebne, wykrzyczał mi, że jestem niepoważny, że progi już leżą u niego i właśnie miał je wysłać i że nigdy więcej od nich nic nie kupię, bo trafiam na ich czarną listę klientów. Musi być sporo takich niepoważnych klientów, skoro mają już całą listę.
Co do podłużnicy - na schemacie tego nie widać, ale to powinno być składane z 2 części - kiedyś nie było możliwości wyprasowania blachy na taką głębokość przy takiej szerokości profilu. Nawet teraz ciężko coś takiego spotkać. Ścianki pionowe podłużnicy należą do różnych wytłoczek, podwójna blacha jest tylko na dole, gdzie były one zgrzewane. Przyjrzyj się dokładnie, bo mechanicy lubili naspawywać nowe blachy na pordzewiałą podłużnicę - jeśli masz podwójną ściankę boczną to znaczy, że jest nieoryginalna. Gdy będziesz zamawiał podłużnice pamiętaj aby je przed montażem oczyścić, odtłuścić i zaminiować. Nawierć co kilkanaście cm otworek na dolnej płaszczyźnie i po wspawaniu zalej podłużnice woskiem technicznym. Inaczej wspawywanie nowych podłużnic nie ma większego sensu.
Co do podłużnicy - na schemacie tego nie widać, ale to powinno być składane z 2 części - kiedyś nie było możliwości wyprasowania blachy na taką głębokość przy takiej szerokości profilu. Nawet teraz ciężko coś takiego spotkać. Ścianki pionowe podłużnicy należą do różnych wytłoczek, podwójna blacha jest tylko na dole, gdzie były one zgrzewane. Przyjrzyj się dokładnie, bo mechanicy lubili naspawywać nowe blachy na pordzewiałą podłużnicę - jeśli masz podwójną ściankę boczną to znaczy, że jest nieoryginalna. Gdy będziesz zamawiał podłużnice pamiętaj aby je przed montażem oczyścić, odtłuścić i zaminiować. Nawierć co kilkanaście cm otworek na dolnej płaszczyźnie i po wspawaniu zalej podłużnice woskiem technicznym. Inaczej wspawywanie nowych podłużnic nie ma większego sensu.
Re: Podluznice ascona b grubosc
Chcialem kupic z classic-opel, ale nie doczekalem sie odpowiedzi na zlozone zamowienie, wiec zrezygnowalem. Zamierzam kupic gdzie indziej.
Co do podwojnej podluznicy to mam ja tylko na krótkim odcinku gdzie jest mocowanie przedniego wachacza - wydaje mi sie ze okolo 50 cm, ale jeszcze dokladnie tego nie rozgrzebalem - jestem na etapie podszybia i obudowy od serwa :/ reszta to pojedyncze scianki.
Co do konserwacji zrobie tak jak mowisz, mam juz epoksyd novola, gravit, i motipa srodek to profili zamknietych, mysle ze bedzie okej ( 2 warstwy epoksydu+ gravit - zastanawiam sie czy nie dolozyc dodatkowej warstwy np. podkladu akrylowego )
Co do podwojnej podluznicy to mam ja tylko na krótkim odcinku gdzie jest mocowanie przedniego wachacza - wydaje mi sie ze okolo 50 cm, ale jeszcze dokladnie tego nie rozgrzebalem - jestem na etapie podszybia i obudowy od serwa :/ reszta to pojedyncze scianki.
Co do konserwacji zrobie tak jak mowisz, mam juz epoksyd novola, gravit, i motipa srodek to profili zamknietych, mysle ze bedzie okej ( 2 warstwy epoksydu+ gravit - zastanawiam sie czy nie dolozyc dodatkowej warstwy np. podkladu akrylowego )
Re: Podluznice ascona b grubosc
epoksyd pasuje odciąć podkładem akrylowym,
a tak poza tym to ten schemat mnie trochę kole w oczy, może coś mam z wyobraźnią ale przykładowo brakuje mi tam poprzecznych wzmocnień na końcu podłużnic, mniej więcej w pod nogami pasażerów z tyłu.
do tego podłużnica w komorze silnika z podłużnica łączona jest wewnętrznym profilem, a na to idzie kolano 47cm.
polecam zajrzeć do słupków przed spawaniem podłogi i podłużnic...
a tak poza tym to ten schemat mnie trochę kole w oczy, może coś mam z wyobraźnią ale przykładowo brakuje mi tam poprzecznych wzmocnień na końcu podłużnic, mniej więcej w pod nogami pasażerów z tyłu.
do tego podłużnica w komorze silnika z podłużnica łączona jest wewnętrznym profilem, a na to idzie kolano 47cm.
polecam zajrzeć do słupków przed spawaniem podłogi i podłużnic...
Re: Podluznice ascona b grubosc
No wlasnie kolano 47 mam jedno, drugie uklepie sam. Na powyzszym zdjeciu jest wlasnie ta czesc o ktorej mowilem - jak gruba blache zastosowales skwarek do zrobienia podluznicy z elementem mocujacym wachacz ?
ps. w prawym gornym rogu zdjecia jest gotowa podluznica dluga lewa? (czy to moze tez nakladka jak kolano 47?)
Dzieki za fotki duzo to zobrazowało.
ps. w prawym gornym rogu zdjecia jest gotowa podluznica dluga lewa? (czy to moze tez nakladka jak kolano 47?)
Dzieki za fotki duzo to zobrazowało.
Re: Podluznice ascona b grubosc
Wyglada elegancko mam nadzieje ze nie bedzie u mnie komplikacji. Mam pare rzeczy juz podoginanych z podluznic, ale atakuje teraz progi & reparaturen.... pozniej przewracam. Za to teraz mam dylemat jak uformowac blache pod reparaturka blotnika tylniego czy po wspawaniu reparaturki czy przed wspawaniem...niestety nie jest łatwo...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości