Rodzaje mostów napedowych Opel Manta B

Wszystko co dotyczy skrzyni biegów, mostów
Awatar użytkownika
Panody
Posty: 16
Rejestracja: 15 kwietnia 2012, 16:49
Marka: Opel Ascona B / Polonez
Silnik: 2.0E / 1.5X
Rok produkcji: 1977 / 1983
Gadu-Gadu: 45622346
Lokalizacja: Unisław

Rodzaje mostów napedowych Opel Manta B

Postautor: Panody » 21 lutego 2013, 12:07

Witam,
Czy most napędowy od Manty 1.9 jest taki sam jak w Mancie 2.0. Posiadam już most od Manty 2.0 i nie jestem pewien czy samolot będzie pasował.


Awatar użytkownika
TheBartexxx
Posty: 251
Rejestracja: 18 lutego 2010, 18:19
Marka: opel
Silnik: c24ne c20xe 20ne 1,2
Rok produkcji: 72,76,78,85,91
Lokalizacja: Krasnik

Re: Rodzaje mostów napedowych Opel Manta B

Postautor: TheBartexxx » 21 lutego 2013, 19:40

Tak w 1,9 i 2,0 mosty były identyczne samolot Ci się nada, mogły róznic się jedynie przełozeniem poza tym jest identyczny

Awatar użytkownika
Panody
Posty: 16
Rejestracja: 15 kwietnia 2012, 16:49
Marka: Opel Ascona B / Polonez
Silnik: 2.0E / 1.5X
Rok produkcji: 1977 / 1983
Gadu-Gadu: 45622346
Lokalizacja: Unisław

Re: Rodzaje mostów napedowych Opel Manta B

Postautor: Panody » 23 lutego 2013, 15:34

Dzięki a info pozdrawiam

Awatar użytkownika
evol_umf
Posty: 90
Rejestracja: 30 października 2011, 02:15
Marka: Opel
Silnik: 1.9 N (remontujemy 2.0)
Rok produkcji: 1975
Gadu-Gadu: 5711475
Kontaktowanie:

Re: Rodzaje mostów napedowych Opel Manta B

Postautor: evol_umf » 05 marca 2013, 16:33

A ja się podepnę i zrobię nieco bałaganu. To jest brzuszek asi cztery-setki:



Widac tam zupełnie inny most. Czy może mi ktoś powiedzieć jak to działa? Widać, że gniazda sprężyn są na stałe z wahaczami, a te są pod kątem przykręcone do budy. Wszystko OK, do póki pozostaje to w jednym położeniu, ale gdy ma się obracać to płaszczyzna rozchodzenia się linii śrub w budzie zostaje a tych w moście się obraca razem z mostem? Obrazowo - jak by odkręcić amory i przegibać most do przodu auta, to mocowania z budy by się ukręciły. Jak to jest? most jest gdzieś na drugich tulejach połączony z gniazdami sprężyn czy jak? Ciekawe też, że podłoga nie ma podłużnic w miejscu na nogi tylnej kanapy (tak samo jak seryjna), ale zapewne dospawali je w środku ;)

EDit: Doszukałęm się kolejnego zdjęcia tej aśki i okazało się, że dobrze myślałem:



Ciekawe rozwiązanie, bo takie odgiecie osi działania wahaczy spowoduje częsciowe usztywnienie boczne - pomoże pannhardowi, ale... gdy będą pracować to zmieniała się będzie odległość między ich końcami - mocowaniami w moście. Będą mogły ugiąć się o tyle ile pozwolą im (zgniatające się) tuleje metalowo-gumowe. Takie trochę to dziwne jak dla mnie :?: :roll:

Awatar użytkownika
czaroodziej1
Posty: 172
Rejestracja: 05 maja 2011, 11:40
Marka: opel manta xxl
Silnik: 2,2 cih 195ps
Rok produkcji: 1986
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: W-wa

Re: Rodzaje mostów napedowych Opel Manta B

Postautor: czaroodziej1 » 07 marca 2013, 22:48

a co to za śruby na drugiej fotce... przy wahaczu pod dyfrem...

macdonald
Posty: 63
Rejestracja: 16 listopada 2009, 15:01
Marka: OPEL
Silnik: 2.5 24v bmw
Rok produkcji: 1979
Gadu-Gadu: 3740846
Lokalizacja: Malbork

Re: Rodzaje mostów napedowych Opel Manta B

Postautor: macdonald » 08 marca 2013, 18:06

A może są zastosowane tuleje pływające jak np w vectrze

Czaki
Posty: 509
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 20:13
Lokalizacja: poznań

Re: Rodzaje mostów napedowych Opel Manta B

Postautor: Czaki » 09 marca 2013, 17:25

w asconie 400 był zastosowany most bez samolotu z tego co mi wiadomo. Seryjny samolot nie wytrzymywał zbyt dużych mocy.Wsadzili tam podobne rozwiązanie jak w rekordzie .

Awatar użytkownika
Stipe77
Posty: 10
Rejestracja: 07 maja 2008, 10:08
Marka: Opel
Silnik: 2.0E 2.8E 2.0S
Rok produkcji: 1984/1980/71979
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Re: Rodzaje mostów napedowych Opel Manta B

Postautor: Stipe77 » 25 czerwca 2014, 22:38

W 400 most jest w linii prostej od commodora.
Monza A1
Manta B x2



Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość