Witam.
Może moje pytanie wyda się Wam dziwne, ale od tego jest w końcu to forum by pytać.
A więc jak w temacie: w jaki sposób wydostać tłoczek z zacisku hamulcowego?
Dodam, że zacisk jest zdemontowany z auta i ma zostać poddany regeneracji.
Tak dla ścisłości mam na myśli seryjny zacisk z kadetta C 1,2
Jak wyjąć tłoczek z zacisku
- Adaśko
- Posty: 520
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
- Marka: Opel
- Silnik: 2.2E
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: Jak wyjąć tłoczek z zacisku
Przyłożyć ciśnienie z pompki/sprężarki do otworu zasilania zacisku. Tłoczek powinien wyjść.
Brakuje mi braku rdzy...
- junioross
- Posty: 599
- Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
- Marka: Opel
- Silnik: c24ne
- Rok produkcji: 1971
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak wyjąć tłoczek z zacisku
zdejmij koło w jeżdżącym aucie, zaciśnij coś na przewodzie hamulcowym (np kluch morse'a), odkręć wężyk od zacisku i przykręć do tego, w którym stoi tłoczek.Zwalniasz ten klucz z przewodu, odpalasz silnik, naciskasz pedał hamulca i tłoczek wychodzi. Przyda Ci się pomoc drugiej osoby, która znów zaciśnie coś na przewodzie żeby za dużo płynu nie uciekło.
Re: Jak wyjąć tłoczek z zacisku
Dzięki za porady, ale czy jest możliwość wyjęcia tłoczku bez użycia kompresora i drugiego auta?
Pytam, bo auto jest rozebrane, a kompresora nie posiadam.
Pytam, bo auto jest rozebrane, a kompresora nie posiadam.
- ŁyQ
- Posty: 181
- Rejestracja: 18 października 2008, 22:36
- Marka: Opel Manta B GT/E
- Silnik: 2.0 S
- Rok produkcji: 1982
- Lokalizacja: Strzelno
Re: Jak wyjąć tłoczek z zacisku
Ja w wypadku zacisków do Manty, włożyłem zacisk w imadło i dwoma śrubokrętami sobie podważałem ten tłoczek wypychając go w górę i udało się go wyjąć nie rysując go ani nie niszcząc, fakt że trochę cierpliwości trzeba mieć i się pomęczyć.
"Bo czerwone są szybsze..."
- marianpsyho
- Posty: 321
- Rejestracja: 12 stycznia 2011, 20:10
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jak wyjąć tłoczek z zacisku
Palnik, klucz do rur (żaba), imadło (lub coś w czym przytrzymasz zacisk).
Zacisk w imadło, podgrzać równomiernie cały zacisk (nie do czerwoności !), kluczem powoli próbować wykręcić tłoczek (nie zaciskać klucza za mocno żeby tłoczka nie zniszczyć).
Gumki i tak wszystkie do wymiany więc strata żadna , operacja dosyć spartańska ale skuteczna
Nie podważalne jest ze najłatwiej na aucie to zrobić, nie masz kogoś bliskiego co ma łopla ściągnąć koło przepiąć wężyk i z głowy
Zacisk w imadło, podgrzać równomiernie cały zacisk (nie do czerwoności !), kluczem powoli próbować wykręcić tłoczek (nie zaciskać klucza za mocno żeby tłoczka nie zniszczyć).
Gumki i tak wszystkie do wymiany więc strata żadna , operacja dosyć spartańska ale skuteczna
Nie podważalne jest ze najłatwiej na aucie to zrobić, nie masz kogoś bliskiego co ma łopla ściągnąć koło przepiąć wężyk i z głowy
przedni napęd jest dla dzieci i starców !!! a kobiety prawa jazdy nie powinny mieć
Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v
Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości