różne wielkości sprzęgła

Wszystko co dotyczy skrzyni biegów, mostów
rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

różne wielkości sprzęgła

Postautor: rafal_b » 31 sierpnia 2012, 10:45

Z katalogów wynika, że przy 2 litrowych CIHach były stosowane 3 rozmiary sprzęgła:
200mm, 215mm i 230mm. Które kiedy ? Czy wszystkie zagrają z pozostałymi elementami (skrzynią, kołem zamachowym), czy też są jakieś miksy, które nie będą działać: np. tarcza 230 nie zgra się ze skrzynią 4ką albo wymaga innej łapy, innego koła zamachowego, etc. Czy docisk jest taki sam do wszystkich, czy też są 3 rodzaje ? Czy większe jest zawsze lepsze w tym przypadku ?
Rafał


Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: różne wielkości sprzęgła

Postautor: Qbasslodz » 31 sierpnia 2012, 12:39

Trzy rodzaje sprzęgła występowały w zależności od mocy i zasilania <wtrysk lub gaźnik> .W najmocniejszej opcji na wtrysku występowała średnica tarczy 230 i jak dobrze pamiętam to w 2.2 również.Wszystkie te średnice pasują zamiennie pod skrzy nie 4 i getraga.Ważne jest ,żeby tarcza i docisk były od tego samego kompletu ,gdyż w innym wypadku zbyt mała tarcza może nie zgrywac się z przylgnią na kole i docisku całą powierzchnią.Wszystkie frezy ta tych trzech rozmiarach tarcz pasują na wałki sprzęglowe.Jeżeli chodzi o przeznaczenie to kolo z tarczą i dociskiem o średnicy tarczy 230mm będzie najlepsze do przeniesienia mocy na koła.pRZY ZWIĘKSZONEJ MOCY WRĘCZ WSKAZANA taka operacja.

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: różne wielkości sprzęgła

Postautor: rafal_b » 31 sierpnia 2012, 16:31

acha... Bo wydaje się, że najpopularniejsza jest wersja 215 - tą można znaleźć najczęściej. I tylko te widziałem.
W katalogach Sachsa występuje tylko ta średnica, nawet w wersjach "performance".

Przy okazji nasuwa się pytanie czy lepsza 230, czy wzmacniana 215 ?

Jak rozpoznać do której tarczy jest docisk ?
Rafał

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: różne wielkości sprzęgła

Postautor: Qbasslodz » 31 sierpnia 2012, 19:57

Musisz sprawdzić jaki jest wymiar przylgni na docisku.Będzie zbliżony do średnicy tarczy.

Awatar użytkownika
czaroodziej1
Posty: 172
Rejestracja: 05 maja 2011, 11:40
Marka: opel manta xxl
Silnik: 2,2 cih 195ps
Rok produkcji: 1986
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: W-wa

Re: różne wielkości sprzęgła

Postautor: czaroodziej1 » 01 września 2012, 15:50

zapomnieliście o kole zamachowym, do 215mm to podchodzi docisk ten mniejszy z 205mm ale 230mm ma inny docisk i koło... a i nie słyszałem o 230 w silnikach 2,0 CIH ale może mało wiem, 230mm przeważnie siedziało w 2,2CIH
są też tarcze 240mm z 3,0 12V R6

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: różne wielkości sprzęgła

Postautor: rafal_b » 03 września 2012, 10:50

no właśnie a 2.2 CIH pewnie nigdy nie był spięty np. ze skrzynią 4ką GM ?
Inne koło = grubsze ? czy o większej średnicy ?
Rafał

Awatar użytkownika
Adaśko
Posty: 520
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
Marka: Opel
Silnik: 2.2E
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: różne wielkości sprzęgła

Postautor: Adaśko » 03 września 2012, 19:06

2,2 bywał spięty z czwórką.


Brakuje mi braku rdzy...

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Re: różne wielkości sprzęgła

Postautor: jarek » 03 września 2012, 20:48

Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?



Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości