Kupiłem obrotomierz taki jak ten:
http://allegro.pl/nowy-obrotomierz-z-sw ... 11028.html
Niestety po jego podłączeniu działa jedynie podświetlenie :/ Pogrzebałem trochę w internecie i doszukałem się informacji, że w silniku c20xe mot 2.8 na kablu z sygnałem do obrotomierza jest napięcie 5V. Ponieważ w silniku nie mam cewki tylko modłu zapłonowy nie mam jak podpiąć go pod cewkę. Czy ktoś się orientuje skąd wziąc sygnał na obrotomierz z napięciem 12V?
problem z obrotomierzem
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: problem z obrotomierzem
Kupiłeś obrotomierz za pińcetdziewięćdziesiąt
?
Wiem, że za stówę chodzą piękne motocyklowe ( dla widłaków mają zakres do 7 - 8 tyś) i mają lampke błyskową - poziom błysku programowalny. Miałem taki w Suzi SV 650.
A tak na poważnie, to poziom 5 V sygnału może być za niski i nie mieścić się w "widełkach" logicznej jedynki jaka jest potrzebna do zdekodowania sygnału. O kształcie sygnału nie wspominając.
Dawno temu robiło się powielacz napięcia (diodki i kondensatorki), ale tu to nie przejdzie, bo zmienność sygnału częsta.
Zasięgnę języka w wiadomym mi miejscu i za kilka dni się tu pojawię.
![:shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Wiem, że za stówę chodzą piękne motocyklowe ( dla widłaków mają zakres do 7 - 8 tyś) i mają lampke błyskową - poziom błysku programowalny. Miałem taki w Suzi SV 650.
A tak na poważnie, to poziom 5 V sygnału może być za niski i nie mieścić się w "widełkach" logicznej jedynki jaka jest potrzebna do zdekodowania sygnału. O kształcie sygnału nie wspominając.
Dawno temu robiło się powielacz napięcia (diodki i kondensatorki), ale tu to nie przejdzie, bo zmienność sygnału częsta.
Zasięgnę języka w wiadomym mi miejscu i za kilka dni się tu pojawię.
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
Re: problem z obrotomierzem
Czekałem, aż ktoś się zapyta czy wydałem 590pln na obrotomierz :D Otóż nie, kosztował mnie ułamek tej ceny, dlatego go kupiłem ![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Myślałem, żeby kupić coś takiego:
i wpiąć się w kabel sygnałowy 5v i zmienić go na 12v. Ale jako totalny laik nie wiem czy to dobre rozwiązanie.
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Myślałem, żeby kupić coś takiego:
i wpiąć się w kabel sygnałowy 5v i zmienić go na 12v. Ale jako totalny laik nie wiem czy to dobre rozwiązanie.
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: problem z obrotomierzem
Może czegoś nie kumam . . .
Masz obrotek zasilany 5V, czy zasilany 12V i wejście sygnałowe jeno na 5V ?
Jeśli to pierwsze, to przetwornica step-up wystarczy.
Masz obrotek zasilany 5V, czy zasilany 12V i wejście sygnałowe jeno na 5V ?
Jeśli to pierwsze, to przetwornica step-up wystarczy.
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
Re: problem z obrotomierzem
obrotomierz zasilany jest 12V, a na kablu sygnałowym mam jedynie 5V, więc ciut za mało, żeby obrotomierz działał. Niestety już ustaliłem, że taka zwrotnica nie rozwiąże problemu :/ Muszę znaleźć miejsce w które będę mógł się wpiąć, żeby mieć sygnał z 12V.
Re: problem z obrotomierzem
Z mostka prostowniczego z alternatora wyciaga sie sygnal na obrotomierz jezeli nie ma mozliwosci wyciagniecia z cewki zaplonowej.
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: problem z obrotomierzem
Qbass mądrze rzecze.
Jeno dla pewności dałbym diodę zenera 12V, co by szło 12V bez pików i innego badziewia, które AKU łyknie, a obrotek niekoniecznie.
Możliwe, że ten spasiony obrotek za 590 PLN posiada już odpowiedni filterek na wejściu - wówczas za radą Qby podpinasz na wprost.
Daj znać jak poszło.
Mam po sąsiedzku podobny dylemat, ale tam obrotek ma wartość mojego auta![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jeno dla pewności dałbym diodę zenera 12V, co by szło 12V bez pików i innego badziewia, które AKU łyknie, a obrotek niekoniecznie.
Możliwe, że ten spasiony obrotek za 590 PLN posiada już odpowiedni filterek na wejściu - wówczas za radą Qby podpinasz na wprost.
Daj znać jak poszło.
Mam po sąsiedzku podobny dylemat, ale tam obrotek ma wartość mojego auta
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: problem z obrotomierzem
Jejku...... ale komplikacje.
Musicie wiedzieć koledzy, że wszelkie komplikacje biorą się z prób( i tu zacytuję termin QBASSowy ) SKUNDLENIA kadzia
choćby obrotkiem
Nie ma KUNDLENIA, nie ma problemów!
A tak na poważnie, to jeśli zachodzi zjawisko wielokrotności obrotów altka względem silnika - a zachodzi (musisz znać przełożenie), to stosuje się dzielnik elektroniczny.
Najlepiej na CD4027, który ma w sobie dwa przerzutniki JK.
Stabilizator scalony 12V na wejściu nie jest może konieczny, ale ja dałem bo u kolegi altek daje grubo ponad 14,4 V. CD4027 wytrzyma pracę przy zasilaniu +15V.
Kondensator najlepiej elektrolit i nie tak podłączony! Na schemacie jest błąd. łączysz go równolegle pomiędzy zasilaniem a odbiornikiem (układem) zważając na polaryzację elektrolitycznego kondka. Kondensator na napięcie najlepiej 25V.
Amen.
Musicie wiedzieć koledzy, że wszelkie komplikacje biorą się z prób( i tu zacytuję termin QBASSowy ) SKUNDLENIA kadzia
![:lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Nie ma KUNDLENIA, nie ma problemów!
A tak na poważnie, to jeśli zachodzi zjawisko wielokrotności obrotów altka względem silnika - a zachodzi (musisz znać przełożenie), to stosuje się dzielnik elektroniczny.
Najlepiej na CD4027, który ma w sobie dwa przerzutniki JK.
Stabilizator scalony 12V na wejściu nie jest może konieczny, ale ja dałem bo u kolegi altek daje grubo ponad 14,4 V. CD4027 wytrzyma pracę przy zasilaniu +15V.
Kondensator najlepiej elektrolit i nie tak podłączony! Na schemacie jest błąd. łączysz go równolegle pomiędzy zasilaniem a odbiornikiem (układem) zważając na polaryzację elektrolitycznego kondka. Kondensator na napięcie najlepiej 25V.
Amen.
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
Re: problem z obrotomierzem
Kundleniem jest włożenie silnika z BMW :D moja fanaberia mieści się w granicach zdrowego rozsądku i nie poddam się dopóki nie rozwiąże problemu
Na tą chwilę wiem, że moje rozwiązanie nie zdaje sprawy. Obawiam się, że skończy się na waszym pomyśle i wyprowadzeniu sygnały z alternatora...
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: problem z obrotomierzem
W zasadzie Kogan wyczerpal temat podlaczenia obrotki gdzie sygnal jest brany z mostka prostowniczego.Zrob tak jak pisze i musi dzialac.Co do nie oryginalnej obrotki to nie popadajmy w paranoje.Bylo city z lampami od punto wiec nie jest tak zle ![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- baro
- Posty: 556
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
- Marka: opel
- Silnik: 2,0 cih
- Rok produkcji: 1981
- Gadu-Gadu: 59128
Re: problem z obrotomierzem
Z tym city punto czuje sie wywołany do tablicy, dalej gdzieś krąży po małopolsce ponadto miało silnik i tylny zawias z bmw
aaa i drzwi otwierane do góry ![:P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Re: problem z obrotomierzem
nietuzinkowe ![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
Re: problem z obrotomierzem
poza tym, coś czuję, że z oryginalną obrotką też by były problemy bo raczej nie jest przystosowana do sygnału 5V ![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości