Most tylny - drążek Watt'a
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Most tylny - drążek Watt'a
Witam kolegów.
Zrobiłem prototyp drążka Watt'a, który dokręcany jest do "gruchy" mostu bezinwazyjnie, czyli tymi samymi śrubami, które mocują pokrywę.
Zamontuję gdzieś na jesień, bo aktualnie walczę z drobnicą przy kadziu, a do blacharki się jeszcze nie zabrałem.
Wygląda na tyle obiecująco, że jestem o krok od podjęcia decyzji o zainstalowaniu u siebie tego ustrojstwa.
Przy tego typu przedsięwzięciach nie zwykłem wykonywać jednej sztuki.
Wzorowałem się na niemieckim produkcie za . . . 495 Euro, ale zakres moich zmian jakie wprowadziłem chroni mnie całkowicie przed jakimikolwiek roszczeniami ze strony naszych odwiecznych wrogów
Moje pytanie dotyczy tego nieregulowanego grubego ramienia ( bez śrub rzymskich), wychodzącego ze środka wahadła Watt'a.
W innych wersjach dostępnych w Niemczech nie ma tego ramienia.
Wydaje mi się ono zbędne, jednak jego brak w konstrukcji wymusiłby solidniejsze ramiona pozostałych drążków.
Co o tym sądzicie ?
Z racji nieposiadania mostu od 1.2, zaprojektowałem pod gruby most od Manty B.
Wybiegając w niedaleką przyszłość, to czy będą chętni ( oczywiście w mocno preferowanych cenach, na którą składać się będzie: a) materiał, b) wypalanie, c) malowanie, d ) jakiś tantiem za pomysł i wykonanie, ale syboliczny) ?
Zrobiłem prototyp drążka Watt'a, który dokręcany jest do "gruchy" mostu bezinwazyjnie, czyli tymi samymi śrubami, które mocują pokrywę.
Zamontuję gdzieś na jesień, bo aktualnie walczę z drobnicą przy kadziu, a do blacharki się jeszcze nie zabrałem.
Wygląda na tyle obiecująco, że jestem o krok od podjęcia decyzji o zainstalowaniu u siebie tego ustrojstwa.
Przy tego typu przedsięwzięciach nie zwykłem wykonywać jednej sztuki.
Wzorowałem się na niemieckim produkcie za . . . 495 Euro, ale zakres moich zmian jakie wprowadziłem chroni mnie całkowicie przed jakimikolwiek roszczeniami ze strony naszych odwiecznych wrogów
Moje pytanie dotyczy tego nieregulowanego grubego ramienia ( bez śrub rzymskich), wychodzącego ze środka wahadła Watt'a.
W innych wersjach dostępnych w Niemczech nie ma tego ramienia.
Wydaje mi się ono zbędne, jednak jego brak w konstrukcji wymusiłby solidniejsze ramiona pozostałych drążków.
Co o tym sądzicie ?
Z racji nieposiadania mostu od 1.2, zaprojektowałem pod gruby most od Manty B.
Wybiegając w niedaleką przyszłość, to czy będą chętni ( oczywiście w mocno preferowanych cenach, na którą składać się będzie: a) materiał, b) wypalanie, c) malowanie, d ) jakiś tantiem za pomysł i wykonanie, ale syboliczny) ?
- GT350TA
- Posty: 79
- Rejestracja: 08 lipca 2007, 11:03
- Marka: Opel
- Silnik: 1.9 S
- Rok produkcji: 1973
- Gadu-Gadu: 4376872
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Most tylny - drążek Watt'a
Przy rozwiązaniu przykręcanym, myślę że to ramię do mocowania panharda jest konieczne bo inaczej drążki będą wyginać ośkę "śmigła" na boki. W wypadku solidnego przyspawania do dekla nie byłoby to ramię potrzebne.
- junioross
- Posty: 599
- Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
- Marka: Opel
- Silnik: c24ne
- Rok produkcji: 1971
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Most tylny - drążek Watt'a
ja jestem wstępnie zainteresowany. Wszystko zależy od wykonania i ceny. Chociaż w sumie to wolałbym oś przyspawaną bezpośrednio od dekla bez dodatkowego wspornika.
- baro
- Posty: 556
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
- Marka: opel
- Silnik: 2,0 cih
- Rok produkcji: 1981
- Gadu-Gadu: 59128
Re: Most tylny - drążek Watt'a
A jak by dekiel przewiercić i odpowiednio uszczelnić? Czy jest zbyt słaby a łeb śruby kolidował by z dyfrem?
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Most tylny - drążek Watt'a
Dekiel sam w sobie nie jest słaby, jednak widziałem w pokrewnych rozwiązaniach obowiązkowe wzmocnienia "ośi śmigła", co wskazuje na znaczne siły tam występujące.
Rozwiązanie z przerabianym deklem jest prostsze i mniej pracochłonne - to fakt.
Mi chodziło głównie o bezinwazyjne rozwiązanie tak, aby w razie czego wrócić do klasycznego rozwiązania.
Posiadam tylko jeden most i nie mogę sobie pozwolić na oba projekty, chyba że . . . . .
. . . . zalega komuś gdzieś zbędny dekiel.
Wtedy to taki właściciel dekla będzie miał zaszczyt :
a) przysłużyć się reszcie forum w imię rozwoju technicznego konstrukcji,
b) przy najbliższym zlocie w Skorzęcinie będzie miał swoje 5 minut ( mocny nacisk na kondycję wątroby i trzustki),
c) odjedzie z gotowym, przerobionym deklem do obsługi systemu WATT'a
Rozwiązanie z przerabianym deklem jest prostsze i mniej pracochłonne - to fakt.
Mi chodziło głównie o bezinwazyjne rozwiązanie tak, aby w razie czego wrócić do klasycznego rozwiązania.
Posiadam tylko jeden most i nie mogę sobie pozwolić na oba projekty, chyba że . . . . .
. . . . zalega komuś gdzieś zbędny dekiel.
Wtedy to taki właściciel dekla będzie miał zaszczyt :
a) przysłużyć się reszcie forum w imię rozwoju technicznego konstrukcji,
b) przy najbliższym zlocie w Skorzęcinie będzie miał swoje 5 minut ( mocny nacisk na kondycję wątroby i trzustki),
c) odjedzie z gotowym, przerobionym deklem do obsługi systemu WATT'a
- junioross
- Posty: 599
- Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
- Marka: Opel
- Silnik: c24ne
- Rok produkcji: 1971
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Most tylny - drążek Watt'a
Jeśli projekt na 100% dojdzie doczeka się realizacji i koszty będą dla mnie akceptowalne to jestem skłonny wysłać Ci swój dekiel.
Ten linki mogą się przydać
http://www.opelgt.com/forums/performanc ... ildup.html
http://www.shop.cae-racing.de/bilder/pr ... CIH_b2.jpg
Ten linki mogą się przydać
http://www.opelgt.com/forums/performanc ... ildup.html
http://www.shop.cae-racing.de/bilder/pr ... CIH_b2.jpg
- wojtek_wro
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
- Marka: opel
- Silnik: 2.2
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Most tylny - drążek Watt'a
od jakiego mostu ma być ten dekiel?
kadett c limo---->>
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
- Adaśko
- Posty: 520
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
- Marka: Opel
- Silnik: 2.2E
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: Most tylny - drążek Watt'a
Brakuje mi braku rdzy...
-
- Posty: 187
- Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 01:13
- Lokalizacja: Tychy
Re: Most tylny - drążek Watt'a
ja mogę podesłać dekiel - mam 2 mosty luzem
- wojtek_wro
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
- Marka: opel
- Silnik: 2.2
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Most tylny - drążek Watt'a
to jak coś to nie mam
kadett c limo---->>
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
Re: Most tylny - drążek Watt'a
W razie co też mam most luzem jeśli jeszcze jesteś potrzebowski;)
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Most tylny - drążek Watt'a
W zasadzie, to jak robić to od razu porządnie.
Czy Czaki masz może most od 1.2 ?
Czy Czaki masz może most od 1.2 ?
Re: Most tylny - drążek Watt'a
Kogan jakby co ja mam most od 1,2, który zalega mi w szopie. Jeśli mógłbym się przysłużyć to bardzo chętnie.
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Most tylny - drążek Watt'a
ok.
Będzie ciekawie .
Dajcie mi troszkę czasu, a Rzeczpospolita nie gęś - swój stabilizator Watt'a będzie miała
Będzie ciekawie .
Dajcie mi troszkę czasu, a Rzeczpospolita nie gęś - swój stabilizator Watt'a będzie miała
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości