Nie przełożyłem jeszcze w Kadecie zegarów na takie z obrotomierzem. Mam więc most 3,67 od Manty A zamiast 4,11 z Kadetta oraz skrzynię 4kę z Manty zamiast tej oryginalnej do 1.2 w Kadecie. Znam przełożenia obydwu skrzyń. Stara to 3,733
2,243
1,432
1
aktualna:
3,64
2,12
1,336
1
Jako, że linka prędkościomierza jest do skrzyni podłączona zakładam, że można w jakiś sposób wyznaczyć, że teraz 35 km na jedynce to tyle i tyle obrotów. Chodzi o to, aby sobie wyznaczyć, że 5600 obrotów na jedynce to taka prędkość (i nie należy jej przekraczać), na dwójce taka, itd. Czy ktoś mógłby mi pomóc i podać jak to zrobić ? Jaki jest wzór na prędkość
jak przełożyć wskazania prędkościomierza na obroty ?
Re: jak przełożyć wskazania prędkościomierza na obroty ?
Zmierz obwód koła, np: centymetrem krawieckim, ale możesz też ustawić koło wentylem na dole, przetoczyć się o pełen obrót i zmierzyć przejechany odcinek. U mnie na 195/55/14 jest to dokładnie 1,75m. Następnie zakładasz sobie maksymalne dopuszczalne obroty i liczysz:
1. Ponieważ prędkość jest w km/h, musisz pamiętać o jednostkach, tak więc obr/min zamieniasz na obr/h czyli obr/min*60.
Dla podanych przez Ciebie przykładowych 5600obr/min będzie to 336000obr/h.
2. Liczysz teraz prędkość obrotową wału dla każdego biegu, czyli 336000 obr/min dzielisz przez przełożenie każdego biegu, a następnie przez przełożenie mostu. Da Ci to ilość obrotów koła w ciągu godziny przy 5600obr/min.
W Twoim przypadku będzie to:
1 bieg 25152obr/h
2 bieg 43185obr/h
3 bieg 68528obr/h
4 bieg 91553obr/h
3. Mnożysz wyniki dla każdego biegu i otrzymujesz odległość w metrach jaką przebędzie koło w ciągu godziny przy obrotach 5600obr/min, czyli prędkość (w m/h, a po podzieleniu przez 1000 w km/h)
4. Pozostaje kwestia poprawności wskazań prędkościomierza. Przełożenie napędu prędkościomierza w skrzyni biegów, musi być dopasowane do przełożenia w napędzie prędkościomierza (o czym informuje wskaźnik "W=" na dole tarczy prędkościomierza). Najprościej przejechać się z nawigacją i porównać wskazania. Będziesz znać ewentualne przekłamanie wskazania prędkości.
Pozdrawiam
1. Ponieważ prędkość jest w km/h, musisz pamiętać o jednostkach, tak więc obr/min zamieniasz na obr/h czyli obr/min*60.
Dla podanych przez Ciebie przykładowych 5600obr/min będzie to 336000obr/h.
2. Liczysz teraz prędkość obrotową wału dla każdego biegu, czyli 336000 obr/min dzielisz przez przełożenie każdego biegu, a następnie przez przełożenie mostu. Da Ci to ilość obrotów koła w ciągu godziny przy 5600obr/min.
W Twoim przypadku będzie to:
1 bieg 25152obr/h
2 bieg 43185obr/h
3 bieg 68528obr/h
4 bieg 91553obr/h
3. Mnożysz wyniki dla każdego biegu i otrzymujesz odległość w metrach jaką przebędzie koło w ciągu godziny przy obrotach 5600obr/min, czyli prędkość (w m/h, a po podzieleniu przez 1000 w km/h)
4. Pozostaje kwestia poprawności wskazań prędkościomierza. Przełożenie napędu prędkościomierza w skrzyni biegów, musi być dopasowane do przełożenia w napędzie prędkościomierza (o czym informuje wskaźnik "W=" na dole tarczy prędkościomierza). Najprościej przejechać się z nawigacją i porównać wskazania. Będziesz znać ewentualne przekłamanie wskazania prędkości.
Pozdrawiam
- GT350TA
- Posty: 79
- Rejestracja: 08 lipca 2007, 11:03
- Marka: Opel
- Silnik: 1.9 S
- Rok produkcji: 1973
- Gadu-Gadu: 4376872
- Lokalizacja: Wrocław
Re: jak przełożyć wskazania prędkościomierza na obroty ?
Manta ma nieco inne przełożenia dwóch pierwszych biegów:
1. 3.428
2. 2.156
1. 3.428
2. 2.156
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości