C20NET

Wszystko to co nie pasuje powyżej
Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

C20NET

Postautor: MonteR » 11 września 2008, 12:18

Ponieważ zakupiony od cichego silnik z założenia miał być uturbiony, to i ja postaram się kontynuować Jego dzieło ;)

Wiem, że bajcik większość moich problemów przeżył, więc liczę na pomoc :twisted:

Pierwsza kwestia to komputer silnika, wiązka i przepływka... najlepiej z jednego auta, czy może być składane z różnych? no i jak się ma C20NE i komputery? mam nadzieję, że Opel nie robił tak jak Renault, że dawał z 3-4 różne w zależności od niweiadomo czego...

Druga kwestia, to jaki standardowy jest stopień sprężania w C20NE i jaki w związku z tym może być po założeniu przekładki 2mm (to już zrobił cichy, ja chciałbym tylko stopień sprężania ustalić ;) )

Na razie załatwiona jest suszarka z 1.9TDI VW, ale później jak się dotrze (silnik), to chyba trzeba będzie zmienić ;)

Pozdrawiam, i mam nadzieję, że z czasem będę bardziej 'profesjonalne' pytania zadawał, a nie jak laik ;)
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78


Awatar użytkownika
bajcik
Posty: 492
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 09:25
Lokalizacja: centrum
Kontaktowanie:

Postautor: bajcik » 11 września 2008, 13:16

w c20ne byly co najmniej 2 wersje wtrysku (przynajmniej ja znam te dwie): motronic 4.1 i 1.5. Roznia sie wiazkami i komputerami (maja inne gniazda). Tak ze komputer z wiazka powinien sie zgadzac a reszta chyba dowolna - silnik, osprzet etc.

CR standardowo 9.2. Po dolozeniu przekladki (2mm) i dodatkowej uszczelki (1mm powiedzmy) i przy skoku tloka 86mm mamy:

(86+x) / x = 9.2
x = 10.4878

(86+x+3) / (x+3) = 7.3761

o ile dobrze mysle :roll:

a ta suszarka to nie wiem, przydalaby sie jej mapa. Masz chociaz fotki?
C20NET

Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Postautor: MonteR » 11 września 2008, 13:43

Dzięki za elektronikę ;) wniosek jeden, znaleźć rozbitka ;)

Jak tylko dostanę suszarkę to sprawdzę oznaczenia i poszukam więcej info na jej temat...

Hmm... tak myślę, czy nie za bardzo odprężony będzie ten silnik na starcie, żeby w ogóle jako N/A pośmigał...
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78

Awatar użytkownika
bajcik
Posty: 492
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 09:25
Lokalizacja: centrum
Kontaktowanie:

Postautor: bajcik » 11 września 2008, 13:47

mysle ze roznica bedzie niezauwazalna.
C20NET

Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Postautor: MonteR » 11 września 2008, 13:52

ale wyobraź sobie, że już wiem kto mi to wystroi :twisted: akurat na lato ciepło będzie to na weekend wpadniesz :mrgreen:
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78

Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Postautor: MonteR » 18 września 2008, 10:35

Turbina już u mnie... jest to KKK K14 (dzięki Melins), czyli niezbyt duża, ale też nie całkiem malutka...
Znalazłem mapę do tego w internecie, ale jako 100% laik w temacie turbo nawet nie potrafię z niej nic odczytać...

Pomocy ;)



Komputer i wiązka już załatwione (ponownie podziękowania dla Melinsa ;) ) Zostaje tylko przepływka...
No i jeśli tylko ecumaster poradzi sobie z c20ne, to będzie następny nabytek do budowy silnika...
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78

Awatar użytkownika
bajcik
Posty: 492
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 09:25
Lokalizacja: centrum
Kontaktowanie:

Postautor: bajcik » 18 września 2008, 13:21

ecumaster juz debiutowal w tym silniku:



a co do mapy to w sieci znajdziesz recepty, wzory i kalkulatory jak to liczyc. Jak nie zapomnie to po robocie zerkne.
C20NET

Awatar użytkownika
bajcik
Posty: 492
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 09:25
Lokalizacja: centrum
Kontaktowanie:

Postautor: bajcik » 18 września 2008, 14:08

a i jeszcze tu
C20NET

Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Postautor: MonteR » 18 września 2008, 18:38

Dzięki :D będzie co czytać :)
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78



Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 15 gości