sprawa wyglada nastepujaco zastanawiam sie nad kupnem sportowego walka i jest ich kilka na co zwrocic uwage oto dane:
pierwsza opcja:
Application Race
Power Band 4000-8000
Cam Lift(mm) 8.60
Valve Lift(mm) 12.52 E 12.47
Duration 310 Deg
Timing 52/78 88/42
Full Lift 103 Deg
VC (mm) 0.56 E 0.61
LTDC 4.82mm
druga:
Application Supersport
Power Band 3000-7500
Cam Lift(mm) 8.22
Valve Lift(mm) 11.93 E 11.88
Duration 300 Deg
Timing 47/73 83/37
Full Lift 103 Deg
VC (mm) 0.56 E 0.61
LTDC 4.29mm
ktory walek wybrac czym sie kierowac jaka bedzie jazda na takich walkach co trzeba wzmocnic zeby wszystko bylo w miare wytrzymale?
pozdrawiam
sportowy walek
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 23 marca 2008, 19:07
planowana jest glowica od 2.2 na chwile obecna mam silnik 2.0e ale juz niedlugo bedzie e :D jaka glowice lepiej umiescic i jakie modyfikacje przeprowadzic jaka bedzie wytrzymalosc tego silnika na zrobionej glowicy i walku i co zrobic ze sprzeglem czy seryjne wytrzyma?? odetkanie miales na mysli kolektory 4-2-1 pozdro
co do głowicy z 2.2 niestety nic ci nie doradze, bo nie siedze w temacie tych akurat silników.
Ja zabieram sie do dłubania głowicy w moim cc 1.2 Mpi i sprawa wyglada nastepujaco
autem smigam na codzien wiec walek zamierzam dac 280 st, glowica planowana 0,5 mm powiekszone kanały w glowicy, wyciete prowadnice zaworowe, większe zawory, kolektor dolotowy spasowany z głowicą i wypolerowany, rozwiecona przepustnica (ewentualnie mozna dac 2 przepustnice albo gazniki) dolot ze stożkiem, kolektor 4-2-1, reszta wydechu przerobiona, remap kompa, lekkie koło. Podliczylem ze calosc wyniesie mnie ok. 4 tys w zależnosci od czesci, przyrost mocy z 75 do ok 90-95. Myslę ze wytrzymalosc silmika jakos drastycznie nie spadnie na walku 280 st, na takim 310 st to juz ciezko powiedziec, bo tam bedziesz miał moment obrotowy badzo wysoko, miedzy 5000 a 8000 tys, tak smigaja w sporcie np. w rallycrosie, do tych obrotów pasuje jeszcze wyważyć dół.
Ja zabieram sie do dłubania głowicy w moim cc 1.2 Mpi i sprawa wyglada nastepujaco
autem smigam na codzien wiec walek zamierzam dac 280 st, glowica planowana 0,5 mm powiekszone kanały w glowicy, wyciete prowadnice zaworowe, większe zawory, kolektor dolotowy spasowany z głowicą i wypolerowany, rozwiecona przepustnica (ewentualnie mozna dac 2 przepustnice albo gazniki) dolot ze stożkiem, kolektor 4-2-1, reszta wydechu przerobiona, remap kompa, lekkie koło. Podliczylem ze calosc wyniesie mnie ok. 4 tys w zależnosci od czesci, przyrost mocy z 75 do ok 90-95. Myslę ze wytrzymalosc silmika jakos drastycznie nie spadnie na walku 280 st, na takim 310 st to juz ciezko powiedziec, bo tam bedziesz miał moment obrotowy badzo wysoko, miedzy 5000 a 8000 tys, tak smigaja w sporcie np. w rallycrosie, do tych obrotów pasuje jeszcze wyważyć dół.
- tomi0705
- Posty: 84
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 10:07
- Marka: opel
- Silnik: c20xe,cih
- Rok produkcji: 1977
- Gadu-Gadu: 7430938
- Lokalizacja: kraków/zakrzowiec
- Kontaktowanie:
obydwa wałki które pokazałeś są w zasadzie wałkami wyścigowymi i do codziennej jazdy sie nie nadają.poszukaj czegoś poniżej 300,285-295 to takie optimum osiągów i kultury pracy.ale to wszystko zależy do jakiego silnika to włożysz,czasem 304st chodzą ładnie w seryjnym silniku z tzw poprawieniem fabryki,czyli polerka ,zgranie kanałów,dobre ustawienie zapłonu i sfazowanie wałka. te wałki których dane pokazałeś zapewniają ciąg w górnych zakresach obrotów i do nich musi być idealnie wyważony dół,lekkie koło zamachowe,większe zawory a co sie z tym wiąże też większe wtryski a najlepiej dwa podwójne gaźniki.i taki zestaw gwarantuje wolne obroty przeważnie powyżej 1500 ob/min.
oczywiście zależy do czego ma być ten silnik.jeśli zabawką to możesz spróbować na tej 300tce.jeśli chcesz się tym poruszać normalnie to lepiej poszukaj czegoś w granicach 295 ,dopręż do tego silnik planując głowice-ile?nie powiem,trzeba policzyć żeby nie przegiąć pały,popraw głowice,zgraj kanały kolektorów z kanałami w głowicy,zrób lepszy wydech,najlepiej 4-2-1 albo 4-1 z równymi długościami kanałów i odpowiednio dobraną średnicą. nie zapomnij o dole silnika.odchudź i wypoleruj korbowody,możesz też wał korbowy dać do toczenia przeciwwag ale to musi ktoś z doświadczeniem zrobić, odelżyj i wyważ koło zamachowe.dobre sprzęgło powinno wytrzymać takie przeróbki.można założyć od 2,2,jest zdaje sie mocniejsze.
przepraszam że sie tak rozpisałem ale jakoś tak wyszło :D
oczywiście zależy do czego ma być ten silnik.jeśli zabawką to możesz spróbować na tej 300tce.jeśli chcesz się tym poruszać normalnie to lepiej poszukaj czegoś w granicach 295 ,dopręż do tego silnik planując głowice-ile?nie powiem,trzeba policzyć żeby nie przegiąć pały,popraw głowice,zgraj kanały kolektorów z kanałami w głowicy,zrób lepszy wydech,najlepiej 4-2-1 albo 4-1 z równymi długościami kanałów i odpowiednio dobraną średnicą. nie zapomnij o dole silnika.odchudź i wypoleruj korbowody,możesz też wał korbowy dać do toczenia przeciwwag ale to musi ktoś z doświadczeniem zrobić, odelżyj i wyważ koło zamachowe.dobre sprzęgło powinno wytrzymać takie przeróbki.można założyć od 2,2,jest zdaje sie mocniejsze.
przepraszam że sie tak rozpisałem ale jakoś tak wyszło :D
nie sztuka jest zabić owada przednią szybą,,,sztuka zrobić to boczną :]
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 23 marca 2008, 19:07
jak to jak bardzo szybko
skupmy na chwile uwage na zamontowaniu podwojnych gaznikow np 45 dcoe weber zamontowanie tego zestawu spowoduje zmiejszenie obrotow jest ktos kto wie jak to wszystko zgrac razem?
http://pipercams.co.uk/NewPiperWeb/rede ... rames.html
tu troche wiecej walkow do wyboru moze ktorys z tych
pozdrawiam
skupmy na chwile uwage na zamontowaniu podwojnych gaznikow np 45 dcoe weber zamontowanie tego zestawu spowoduje zmiejszenie obrotow jest ktos kto wie jak to wszystko zgrac razem?
http://pipercams.co.uk/NewPiperWeb/rede ... rames.html
tu troche wiecej walkow do wyboru moze ktorys z tych
pozdrawiam
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 23 marca 2008, 19:07
- tomi0705
- Posty: 84
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 10:07
- Marka: opel
- Silnik: c20xe,cih
- Rok produkcji: 1977
- Gadu-Gadu: 7430938
- Lokalizacja: kraków/zakrzowiec
- Kontaktowanie:
45tki napewno nie zmniejsza ci zakresu użytecznych obrotów.generalnie każde dwa podwójne gaźniki podnoszą ten zakres,a poza tym wszystko zależy od zgrania całości.
a co do zestrojenia tego ze sobą to daleka droga przed tobą.powodzenia
a co do zestrojenia tego ze sobą to daleka droga przed tobą.powodzenia
nie sztuka jest zabić owada przednią szybą,,,sztuka zrobić to boczną :]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości