skrzynia do 1,6 CIH
- wojtek_wro
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
- Marka: opel
- Silnik: 2.2
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
skrzynia do 1,6 CIH
witam,
poszukuję informacji w temacie skrzyni i wału jakie występowały przy silniku 1,6 CIH. Już prawie na 100 % jestem pewny tego, że wrzucam 1,6 więc zbieram informację jaka skrzynia pracowała oryginalnie przy silniku 1,6 i jaki wał był do niej podpięty.
PZDR
poszukuję informacji w temacie skrzyni i wału jakie występowały przy silniku 1,6 CIH. Już prawie na 100 % jestem pewny tego, że wrzucam 1,6 więc zbieram informację jaka skrzynia pracowała oryginalnie przy silniku 1,6 i jaki wał był do niej podpięty.
PZDR
kadett c limo---->>
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
- wojtek_wro
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
- Marka: opel
- Silnik: 2.2
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
Generalnie typowa seryjna czwórka jest jedna. Różne pojemności latały na różnych mostach i tej samej czwórce. Wał musi być od skrzyni, z którą ma pracować, ze względu na różne wielowypusty. Jedyna powtarzalność powszechnych skrzyni, to wielowypust skrzyni automatycznej z Getragiem 240 (piątka, która nie była montowana ani przy 1,6 ani w kadecie C).
Na jakim moscie chcesz jeździć?
Na jakim moscie chcesz jeździć?
Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?
- wojtek_wro
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
- Marka: opel
- Silnik: 2.2
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
- wojtek_wro
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
- Marka: opel
- Silnik: 2.2
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
- wojtek_wro
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
- Marka: opel
- Silnik: 2.2
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
1.6 to zwykly cih jak kazdy inny rozni sie tylko glowica,walkiem i rozmiarem tlokow.
Rozumiem ,ze kolega chce wlozyc taki silnik z powodu powrotu do totalnego orginalu bo inaczej to troche dziwne a napewno nie ekonomiczne u mnie taki motor w mancie jaral kosmiczne ilosci paliwa nie jeden raz przekraczajace spalanie 2.0 czy 2.2.
Co do skrzyni to przynajmniej w mancie byla taka sama do 1.6 jak i 1.9 , 2.0.
a tutaj pare danych na temat 1.6 :
http://www.mantaclub.pl/func/html/modul ... le&sid=198
Rozumiem ,ze kolega chce wlozyc taki silnik z powodu powrotu do totalnego orginalu bo inaczej to troche dziwne a napewno nie ekonomiczne u mnie taki motor w mancie jaral kosmiczne ilosci paliwa nie jeden raz przekraczajace spalanie 2.0 czy 2.2.
Co do skrzyni to przynajmniej w mancie byla taka sama do 1.6 jak i 1.9 , 2.0.
a tutaj pare danych na temat 1.6 :
http://www.mantaclub.pl/func/html/modul ... le&sid=198
- wojtek_wro
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
- Marka: opel
- Silnik: 2.2
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
@ wojtek
Czyli, ze masz skrzynię i most, a brakuje silnika i wału? To czemu pytasz o skrzynię?
Motorek 1,6 N czy S? N chyba nie był montowany w C.
EDIT: Widziałem Twoje ogłoszenie. Rozszerzając pole poszukiwań generalnie chodzi o to, ze jeśli chcesz kupić wał aby go skrócić, to nie musisz szukać z auta, które latało na cihu. Wystarczy aby skrzynia była czwórka (moze być taka, która pracowała np z ohcem).
Z resztą tu masz prześwietny opis szanownego Świdra
@ Flave
W danych z mc brakuje silnika 1,6S 80KM, którego zdławili później do 75KM, żeby nie robił zbytecznej konkurencji cihowi 1,9.
Co do samego 1,6 to był to najbardziej paliwożerny seryjny motor w kadecie C. Kiedyś czytałem artykuł, w którym porównywali asconę B 16N z kadettem C 12S. Tytuł brzmiał "mniej znaczy więcej", a autor zastanawiał się nad sensem produkcji przez opla pierwszego z tych aut.
P.S. Co ciekawe irmscher podjął się jego tuningu, co by City zasuwało niegorzej od GT/E. Bazowali na City L z pakietem SR, zapodali między innymi dwie dwugardzielowe 40ki i wydusili 90KM. Spalanie 12,7l, ale za to jak na folderku bokiem leci
Czyli, ze masz skrzynię i most, a brakuje silnika i wału? To czemu pytasz o skrzynię?
Motorek 1,6 N czy S? N chyba nie był montowany w C.
EDIT: Widziałem Twoje ogłoszenie. Rozszerzając pole poszukiwań generalnie chodzi o to, ze jeśli chcesz kupić wał aby go skrócić, to nie musisz szukać z auta, które latało na cihu. Wystarczy aby skrzynia była czwórka (moze być taka, która pracowała np z ohcem).
Z resztą tu masz prześwietny opis szanownego Świdra
@ Flave
W danych z mc brakuje silnika 1,6S 80KM, którego zdławili później do 75KM, żeby nie robił zbytecznej konkurencji cihowi 1,9.
Co do samego 1,6 to był to najbardziej paliwożerny seryjny motor w kadecie C. Kiedyś czytałem artykuł, w którym porównywali asconę B 16N z kadettem C 12S. Tytuł brzmiał "mniej znaczy więcej", a autor zastanawiał się nad sensem produkcji przez opla pierwszego z tych aut.
P.S. Co ciekawe irmscher podjął się jego tuningu, co by City zasuwało niegorzej od GT/E. Bazowali na City L z pakietem SR, zapodali między innymi dwie dwugardzielowe 40ki i wydusili 90KM. Spalanie 12,7l, ale za to jak na folderku bokiem leci
- wojtek_wro
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
- Marka: opel
- Silnik: 2.2
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
- wojtek_wro
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
- Marka: opel
- Silnik: 2.2
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
jest to gazowana N, mam 2 czwórki jedną którą dostałem z motorem 2,2, kolejna nabyłem za piwo przy zakupie jakiś tam gratów ;] a trzecia byłaby razem z tym motorem 1,6, niestety obawiam się motoru w którym LPG pracowało, nie mam miłych wspomnień co do gazu i jego wpływu na silnik. Do motorku byłby wał od aśi więc musiałbym go skracać.
kadett c limo---->>
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości