skrzynia do 1,6 CIH

Wszystko to co nie pasuje powyżej
Awatar użytkownika
wojtek_wro
Posty: 122
Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
Marka: opel
Silnik: 2.2
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

skrzynia do 1,6 CIH

Postautor: wojtek_wro » 16 marca 2008, 22:37

witam,

poszukuję informacji w temacie skrzyni i wału jakie występowały przy silniku 1,6 CIH. Już prawie na 100 % jestem pewny tego, że wrzucam 1,6 więc zbieram informację jaka skrzynia pracowała oryginalnie przy silniku 1,6 i jaki wał był do niej podpięty.

PZDR
kadett c limo---->>

poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]


Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 17 marca 2008, 08:50

Chodzi o opcję 'fabryczne'?
Jesli tak, to do 1,6 cih - skrzynia 4ro biegowa manualna lub trzybiegowy automat. Wał wypadałoby mieć kadettowy do tych skrzyni, lub skracać odpowiedniki z np. ascony.
Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

Awatar użytkownika
wojtek_wro
Posty: 122
Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
Marka: opel
Silnik: 2.2
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: wojtek_wro » 17 marca 2008, 10:20

tak dokładnei chodzi o opcję fabryka ;]
ale 4 biegowy manual z innych cihów czy była dedykowana do tego silnika, jeżeli wał kadetowy to z jakiej opcji czy taki sam jak przy 1,2 ??
kadett c limo---->>



poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 17 marca 2008, 10:36

Generalnie typowa seryjna czwórka jest jedna. Różne pojemności latały na różnych mostach i tej samej czwórce. Wał musi być od skrzyni, z którą ma pracować, ze względu na różne wielowypusty. Jedyna powtarzalność powszechnych skrzyni, to wielowypust skrzyni automatycznej z Getragiem 240 (piątka, która nie była montowana ani przy 1,6 ani w kadecie C).
Na jakim moscie chcesz jeździć?
Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

Awatar użytkownika
wojtek_wro
Posty: 122
Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
Marka: opel
Silnik: 2.2
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: wojtek_wro » 17 marca 2008, 12:51

most 1,6 i motor 1,6 tak jak było w orginale
kadett c limo---->>



poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 17 marca 2008, 15:04

no to potrzebujesz czwórki do ciha np. z ascony i wału do tej skrzyni. Jeśli masz most 1,6 to masz wał do niego? Jesli nie, to musisz się za takim rozejrzeć lub (łatwiej) za wałem z ascony i go skrócić.
Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

Awatar użytkownika
wojtek_wro
Posty: 122
Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
Marka: opel
Silnik: 2.2
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: wojtek_wro » 17 marca 2008, 19:56

mam 4 od ciha, a wału poszukam w oryginale wszystko można znaleźć, kwestia cierpliwości
kadett c limo---->>



poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]

Awatar użytkownika
wojtek_wro
Posty: 122
Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
Marka: opel
Silnik: 2.2
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: wojtek_wro » 17 marca 2008, 21:22

a może ktoś posiada jkiś opis tego motoru ?? schematu rysunki byłbym mega dźwięczny ;]
kadett c limo---->>



poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]

Awatar użytkownika
Flave
Posty: 302
Rejestracja: 18 czerwca 2007, 17:29
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Flave » 17 marca 2008, 22:34

1.6 to zwykly cih jak kazdy inny rozni sie tylko glowica,walkiem i rozmiarem tlokow.

Rozumiem ,ze kolega chce wlozyc taki silnik z powodu powrotu do totalnego orginalu bo inaczej to troche dziwne a napewno nie ekonomiczne u mnie taki motor w mancie jaral kosmiczne ilosci paliwa nie jeden raz przekraczajace spalanie 2.0 czy 2.2. ;)

Co do skrzyni to przynajmniej w mancie byla taka sama do 1.6 jak i 1.9 , 2.0.

a tutaj pare danych na temat 1.6 :

http://www.mantaclub.pl/func/html/modul ... le&sid=198

Awatar użytkownika
wojtek_wro
Posty: 122
Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
Marka: opel
Silnik: 2.2
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: wojtek_wro » 18 marca 2008, 10:44

motorek wstępnie już jest zaklepany razem ze skrzynią, jest też na oczku wał od 1,6 tyle, że trzeba będzie go pewnie skracać ;/
kadett c limo---->>



poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 18 marca 2008, 10:47

@ wojtek
Czyli, ze masz skrzynię i most, a brakuje silnika i wału? To czemu pytasz o skrzynię? ;/
Motorek 1,6 N czy S? N chyba nie był montowany w C.
EDIT: Widziałem Twoje ogłoszenie. Rozszerzając pole poszukiwań generalnie chodzi o to, ze jeśli chcesz kupić wał aby go skrócić, to nie musisz szukać z auta, które latało na cihu. Wystarczy aby skrzynia była czwórka (moze być taka, która pracowała np z ohcem).
Z resztą tu masz prześwietny opis szanownego Świdra

@ Flave
W danych z mc brakuje silnika 1,6S 80KM, którego zdławili później do 75KM, żeby nie robił zbytecznej konkurencji cihowi 1,9.

Co do samego 1,6 to był to najbardziej paliwożerny seryjny motor w kadecie C. Kiedyś czytałem artykuł, w którym porównywali asconę B 16N z kadettem C 12S. Tytuł brzmiał "mniej znaczy więcej", a autor zastanawiał się nad sensem produkcji przez opla pierwszego z tych aut.

P.S. Co ciekawe irmscher podjął się jego tuningu, co by City zasuwało niegorzej od GT/E. Bazowali na City L z pakietem SR, zapodali między innymi dwie dwugardzielowe 40ki i wydusili 90KM. Spalanie 12,7l, ale za to jak na folderku bokiem leci :shock:


Awatar użytkownika
wojtek_wro
Posty: 122
Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
Marka: opel
Silnik: 2.2
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: wojtek_wro » 18 marca 2008, 12:35

szczerze ;] nie mam nic wszystko kompletuję i składam powoli serię 1,6 tak jak mam w papierku ;] mam w garażu motor 2,2 i 2 skrzynki do niego 4 biegówki.

Na oku motorek skrzynia wał od asi,
kadett c limo---->>



poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 18 marca 2008, 12:45

im więcej czytam, tym mniej rozumiem. Masz już dwie czwórki do ciha i szukasz trzeciej? Też mam kolekcje, ale nie aż tak monotematyczne :mrgreen:
Sprawdź czy silnik to S.
Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

Awatar użytkownika
Mrozu
Posty: 287
Rejestracja: 14 czerwca 2007, 22:36
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: Mrozu » 18 marca 2008, 12:48

a jak mu sie ktoras posypie? :P :mrgreen: lepiej miec na zapas :P mi by sie przydala druga 5-tka, bo cos miewam problemy z drugim biegiem :P

Awatar użytkownika
wojtek_wro
Posty: 122
Rejestracja: 24 czerwca 2007, 21:26
Marka: opel
Silnik: 2.2
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: wojtek_wro » 18 marca 2008, 13:54

jest to gazowana N, mam 2 czwórki jedną którą dostałem z motorem 2,2, kolejna nabyłem za piwo przy zakupie jakiś tam gratów ;] a trzecia byłaby razem z tym motorem 1,6, niestety obawiam się motoru w którym LPG pracowało, nie mam miłych wspomnień co do gazu i jego wpływu na silnik. Do motorku byłby wał od aśi więc musiałbym go skracać.
kadett c limo---->>



poszukiwane obrysówki na pas i progi ;]



Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości