Mam wszystko wybebeszone i ku mojemu zdumieniu nie znalazłem ani jednego przekaźnika w swoim samochodzie.
Do blachy na której mocowana jest deska rozdzielcza, od spodu, pomiędzy kierownicą a włącznikiem świateł, nad skrzynką bezpieczników mam przerywacz kierunkowskazów (podobny do przekaźnika, ale na 3 nóżkach). I nic więcej. Żadnego innego zlokalizować nie mogę. Wszytko póki co działa więc to nie problem...
Nie powinno być tego więcej ? Na schemacie są 4 - do świateł przeciwmgielnych, do drogowych, do ogrzewania szyby, do wycieraczek. Te 2 pierwsze to chyba opcjonalnie. Gdzie powinny się znajdować pozostałe ? Mam na lewym błotniku jakąś pustą podstawkę z obciętymi kablami. Co tutaj powinno być ?
Kadett C - Gdzie znajdują się przekaźniki
- Karczi
- Posty: 245
- Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
- Marka: Opel
- Silnik: 1.2N
- Rok produkcji: '78
- Gadu-Gadu: 1469223
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Gdzie znajdują się przekaźniki
Dla ułatwienia może jeszcze dodaj co to za wóz drabiniasty, albo inna ten tego syrenka ... ![:P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:P](./images/smilies/icon_razz.gif)
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.
Re: Gdzie znajdują się przekaźniki
wydaje mi się, że nazwa wątku "Kadett C Gdzie znajdują się przekaźniki" wyjaśnia dość dokładnie o jaki samochód chodzi ![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Rafał
- Karczi
- Posty: 245
- Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
- Marka: Opel
- Silnik: 1.2N
- Rok produkcji: '78
- Gadu-Gadu: 1469223
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Gdzie znajdują się przekaźniki
Ano widzisz z automatu otwieram wszystkie nieprzeczytane tematy no i przegapiłem temat tego, a przeszedłem od razu do postu ![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.
Re: Kadett C - Gdzie znajdują się przekaźniki
Cześć
Wracam do tematu, bo w swoim remoncie doszedłem do montowania z powrotem wiązki. Nawet w międzyczasie kupiłem wiązkę od Kadetta, ale w niej również nie ma przekaźnika od świateł mijania oraz od ogrzewania tylnej szyby. Czy te przekaźniki były opcjonalne ? Na schemacie nic nie wskazuje że mogłoby ich nie być. Sprawdziłem na razie kwestie ogrzewania tylnej szyby i w obydwu wiązkach jest podobny patent, ale obydwie mają już swoją ilość patentów, napraw i prowadzących donikąd kabli.
Ktoś widział inny przekaźnik niż ten do migaczy w swoim kadecie ?
Macie u siebie taką podstawkę ? Jeżeli tak to gdzie ?:
Edit. Nikt nie jest w stanie odpowiedzieć ? Zrobić zdjęcie jak to wygląda. Mogę sobie dorobić te przekaźniki ale niestety nie wiem który wtyk włącznika ogrzewania szyby i dmuchawy jest który na schemacie
Wracam do tematu, bo w swoim remoncie doszedłem do montowania z powrotem wiązki. Nawet w międzyczasie kupiłem wiązkę od Kadetta, ale w niej również nie ma przekaźnika od świateł mijania oraz od ogrzewania tylnej szyby. Czy te przekaźniki były opcjonalne ? Na schemacie nic nie wskazuje że mogłoby ich nie być. Sprawdziłem na razie kwestie ogrzewania tylnej szyby i w obydwu wiązkach jest podobny patent, ale obydwie mają już swoją ilość patentów, napraw i prowadzących donikąd kabli.
Ktoś widział inny przekaźnik niż ten do migaczy w swoim kadecie ?
Macie u siebie taką podstawkę ? Jeżeli tak to gdzie ?:
Edit. Nikt nie jest w stanie odpowiedzieć ? Zrobić zdjęcie jak to wygląda. Mogę sobie dorobić te przekaźniki ale niestety nie wiem który wtyk włącznika ogrzewania szyby i dmuchawy jest który na schemacie
Rafał
Re: Kadett C - Gdzie znajdują się przekaźniki
Podstawka mocowana od wewnątrz na słupku pomiedzy pedałem sprzegla/deska a slupkiem.
Re: Kadett C - Gdzie znajdują się przekaźniki
Dobra, wiem gdzie podstawki pod przekaźniki, a teraz pytanie czy ktoś byłby tak miły i powiedział mi jakie kable (jakiego koloru) idą do których pinów włącznika od szyby:
Rafał
Re: Kadett C - Gdzie znajdują się przekaźniki
Muszę sam sobie odpowiadać, ale niech będzie dla potomnych.
Okazuje się że w Kadettach od któregoś roku (według informacji które znalazłem na niemieckim forum od 76) zmieniono układ elektryki związany z ogrzewaniem tylnej szyby i nawiewem. Na forum było napisane że powodem jest zastosowanie dmuchawy o odwróconej polaryzacji choć moim zdaniem był to pomysł jak zaoszczędzić/uprościć wyrzucając jedyny przekaźnik z układu elektrycznego. Weryfikacja 2 wiązek które posiadam - zdaje się to potwierdzać. Co oznacza że dostępne schematy elektryczne nie koniecznie opisują rzeczywistość.
Pierwotnie szyba tylna była zasilana przez przekaźnik prosto od +12V ze stacyjki, który był sterowany za pomocą włącznika ogrzewania. Układ sterowania tym przekaźnikiem był połączony z regulatorem napięcia alternatora gwarantując że ogrzewanie będzie działać tylko na włączonym silniku. Wiatrak nawiewu był zasilany +12V ze skrzynki bezpieczników czarnym przewodem, a przewody żółty i szary poprzez włącznik dmuchawy (i ogrzewania szyby) prowadziły do masy.
W kolejnej odsłonie - nie ma przekaźnika ogrzewania tylnej szyby. Zasilanie od skrzynki bezpieczników idzie bezpośrednio do włącznika i w zależności od pozycji zasila szybę i/lub dmuchawę. Z kostki włącznika wychodzą zatem przewody: żółty i szary - sterowanie nawiewem; czarny - zasilanie do nawiewu i szyby; czarny - zasilanie dalej do szyby; brązowy - do masy (zamknięcie obwodu lampki). Z dmuchawy nie wychodzi już czarny przewód (jak na schematach) lecz brązowy do masy. Zapewne po tym można poznać różnice w wersji wiązki elektrycznej (poza oczywiście brakiem bezpieczników).
nie wiem czy były różne włączniki, nowszy dostosowany do przepływu większego prądu. Ale mam dwa i obydwa mają opisy pinów odpowiadające nowszemu schematowi: I, II, +, -, H, zamiast I, II, -, H, R
Tyle odkryłem a teraz pytanie, u mnie kabel zasilający idzie przez obudowę bezpiecznika na kablu zasilającym, jak tutaj (cały stopiony):
https://goo.gl/photos/WLzD5Rw6A8JsGg9g7
https://goo.gl/photos/pDrzwXYSds7AEwgAA
https://goo.gl/photos/GtkBcuVZiGGwGvqB9
W drugiej wiązce tego nie znalazłem. Czy ktoś może potwierdzić że to oryginalne rozwiązanie ? I u siebie też ma ? Jest zaraz przed przejściem wiązki do komory silnika. Na zdjęciu widać uszczelkę grodzi.
I drugie - czy ktoś natknął się na schemat z taką wersją wiązki elektrycznej ?
Okazuje się że w Kadettach od któregoś roku (według informacji które znalazłem na niemieckim forum od 76) zmieniono układ elektryki związany z ogrzewaniem tylnej szyby i nawiewem. Na forum było napisane że powodem jest zastosowanie dmuchawy o odwróconej polaryzacji choć moim zdaniem był to pomysł jak zaoszczędzić/uprościć wyrzucając jedyny przekaźnik z układu elektrycznego. Weryfikacja 2 wiązek które posiadam - zdaje się to potwierdzać. Co oznacza że dostępne schematy elektryczne nie koniecznie opisują rzeczywistość.
Pierwotnie szyba tylna była zasilana przez przekaźnik prosto od +12V ze stacyjki, który był sterowany za pomocą włącznika ogrzewania. Układ sterowania tym przekaźnikiem był połączony z regulatorem napięcia alternatora gwarantując że ogrzewanie będzie działać tylko na włączonym silniku. Wiatrak nawiewu był zasilany +12V ze skrzynki bezpieczników czarnym przewodem, a przewody żółty i szary poprzez włącznik dmuchawy (i ogrzewania szyby) prowadziły do masy.
W kolejnej odsłonie - nie ma przekaźnika ogrzewania tylnej szyby. Zasilanie od skrzynki bezpieczników idzie bezpośrednio do włącznika i w zależności od pozycji zasila szybę i/lub dmuchawę. Z kostki włącznika wychodzą zatem przewody: żółty i szary - sterowanie nawiewem; czarny - zasilanie do nawiewu i szyby; czarny - zasilanie dalej do szyby; brązowy - do masy (zamknięcie obwodu lampki). Z dmuchawy nie wychodzi już czarny przewód (jak na schematach) lecz brązowy do masy. Zapewne po tym można poznać różnice w wersji wiązki elektrycznej (poza oczywiście brakiem bezpieczników).
nie wiem czy były różne włączniki, nowszy dostosowany do przepływu większego prądu. Ale mam dwa i obydwa mają opisy pinów odpowiadające nowszemu schematowi: I, II, +, -, H, zamiast I, II, -, H, R
Tyle odkryłem a teraz pytanie, u mnie kabel zasilający idzie przez obudowę bezpiecznika na kablu zasilającym, jak tutaj (cały stopiony):
https://goo.gl/photos/WLzD5Rw6A8JsGg9g7
https://goo.gl/photos/pDrzwXYSds7AEwgAA
https://goo.gl/photos/GtkBcuVZiGGwGvqB9
W drugiej wiązce tego nie znalazłem. Czy ktoś może potwierdzić że to oryginalne rozwiązanie ? I u siebie też ma ? Jest zaraz przed przejściem wiązki do komory silnika. Na zdjęciu widać uszczelkę grodzi.
I drugie - czy ktoś natknął się na schemat z taką wersją wiązki elektrycznej ?
Rafał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości