Kupiłem obrotomierz taki jak ten:
http://allegro.pl/nowy-obrotomierz-z-sw ... 11028.html
Niestety po jego podłączeniu działa jedynie podświetlenie :/ Pogrzebałem trochę w internecie i doszukałem się informacji, że w silniku c20xe mot 2.8 na kablu z sygnałem do obrotomierza jest napięcie 5V. Ponieważ w silniku nie mam cewki tylko modłu zapłonowy nie mam jak podpiąć go pod cewkę. Czy ktoś się orientuje skąd wziąc sygnał na obrotomierz z napięciem 12V?
problem z obrotomierzem
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: problem z obrotomierzem
Kupiłeś obrotomierz za pińcetdziewięćdziesiąt ?
Wiem, że za stówę chodzą piękne motocyklowe ( dla widłaków mają zakres do 7 - 8 tyś) i mają lampke błyskową - poziom błysku programowalny. Miałem taki w Suzi SV 650.
A tak na poważnie, to poziom 5 V sygnału może być za niski i nie mieścić się w "widełkach" logicznej jedynki jaka jest potrzebna do zdekodowania sygnału. O kształcie sygnału nie wspominając.
Dawno temu robiło się powielacz napięcia (diodki i kondensatorki), ale tu to nie przejdzie, bo zmienność sygnału częsta.
Zasięgnę języka w wiadomym mi miejscu i za kilka dni się tu pojawię.
Wiem, że za stówę chodzą piękne motocyklowe ( dla widłaków mają zakres do 7 - 8 tyś) i mają lampke błyskową - poziom błysku programowalny. Miałem taki w Suzi SV 650.
A tak na poważnie, to poziom 5 V sygnału może być za niski i nie mieścić się w "widełkach" logicznej jedynki jaka jest potrzebna do zdekodowania sygnału. O kształcie sygnału nie wspominając.
Dawno temu robiło się powielacz napięcia (diodki i kondensatorki), ale tu to nie przejdzie, bo zmienność sygnału częsta.
Zasięgnę języka w wiadomym mi miejscu i za kilka dni się tu pojawię.
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
Re: problem z obrotomierzem
Czekałem, aż ktoś się zapyta czy wydałem 590pln na obrotomierz :D Otóż nie, kosztował mnie ułamek tej ceny, dlatego go kupiłem
Myślałem, żeby kupić coś takiego:
i wpiąć się w kabel sygnałowy 5v i zmienić go na 12v. Ale jako totalny laik nie wiem czy to dobre rozwiązanie.
Myślałem, żeby kupić coś takiego:
i wpiąć się w kabel sygnałowy 5v i zmienić go na 12v. Ale jako totalny laik nie wiem czy to dobre rozwiązanie.
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: problem z obrotomierzem
Może czegoś nie kumam . . .
Masz obrotek zasilany 5V, czy zasilany 12V i wejście sygnałowe jeno na 5V ?
Jeśli to pierwsze, to przetwornica step-up wystarczy.
Masz obrotek zasilany 5V, czy zasilany 12V i wejście sygnałowe jeno na 5V ?
Jeśli to pierwsze, to przetwornica step-up wystarczy.
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
Re: problem z obrotomierzem
obrotomierz zasilany jest 12V, a na kablu sygnałowym mam jedynie 5V, więc ciut za mało, żeby obrotomierz działał. Niestety już ustaliłem, że taka zwrotnica nie rozwiąże problemu :/ Muszę znaleźć miejsce w które będę mógł się wpiąć, żeby mieć sygnał z 12V.
Re: problem z obrotomierzem
Z mostka prostowniczego z alternatora wyciaga sie sygnal na obrotomierz jezeli nie ma mozliwosci wyciagniecia z cewki zaplonowej.
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: problem z obrotomierzem
Qbass mądrze rzecze.
Jeno dla pewności dałbym diodę zenera 12V, co by szło 12V bez pików i innego badziewia, które AKU łyknie, a obrotek niekoniecznie.
Możliwe, że ten spasiony obrotek za 590 PLN posiada już odpowiedni filterek na wejściu - wówczas za radą Qby podpinasz na wprost.
Daj znać jak poszło.
Mam po sąsiedzku podobny dylemat, ale tam obrotek ma wartość mojego auta
Jeno dla pewności dałbym diodę zenera 12V, co by szło 12V bez pików i innego badziewia, które AKU łyknie, a obrotek niekoniecznie.
Możliwe, że ten spasiony obrotek za 590 PLN posiada już odpowiedni filterek na wejściu - wówczas za radą Qby podpinasz na wprost.
Daj znać jak poszło.
Mam po sąsiedzku podobny dylemat, ale tam obrotek ma wartość mojego auta
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: problem z obrotomierzem
Jejku...... ale komplikacje.
Musicie wiedzieć koledzy, że wszelkie komplikacje biorą się z prób( i tu zacytuję termin QBASSowy ) SKUNDLENIA kadzia choćby obrotkiem
Nie ma KUNDLENIA, nie ma problemów!
A tak na poważnie, to jeśli zachodzi zjawisko wielokrotności obrotów altka względem silnika - a zachodzi (musisz znać przełożenie), to stosuje się dzielnik elektroniczny.
Najlepiej na CD4027, który ma w sobie dwa przerzutniki JK.
Stabilizator scalony 12V na wejściu nie jest może konieczny, ale ja dałem bo u kolegi altek daje grubo ponad 14,4 V. CD4027 wytrzyma pracę przy zasilaniu +15V.
Kondensator najlepiej elektrolit i nie tak podłączony! Na schemacie jest błąd. łączysz go równolegle pomiędzy zasilaniem a odbiornikiem (układem) zważając na polaryzację elektrolitycznego kondka. Kondensator na napięcie najlepiej 25V.
Amen.
Musicie wiedzieć koledzy, że wszelkie komplikacje biorą się z prób( i tu zacytuję termin QBASSowy ) SKUNDLENIA kadzia choćby obrotkiem
Nie ma KUNDLENIA, nie ma problemów!
A tak na poważnie, to jeśli zachodzi zjawisko wielokrotności obrotów altka względem silnika - a zachodzi (musisz znać przełożenie), to stosuje się dzielnik elektroniczny.
Najlepiej na CD4027, który ma w sobie dwa przerzutniki JK.
Stabilizator scalony 12V na wejściu nie jest może konieczny, ale ja dałem bo u kolegi altek daje grubo ponad 14,4 V. CD4027 wytrzyma pracę przy zasilaniu +15V.
Kondensator najlepiej elektrolit i nie tak podłączony! Na schemacie jest błąd. łączysz go równolegle pomiędzy zasilaniem a odbiornikiem (układem) zważając na polaryzację elektrolitycznego kondka. Kondensator na napięcie najlepiej 25V.
Amen.
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
Re: problem z obrotomierzem
Kundleniem jest włożenie silnika z BMW :D moja fanaberia mieści się w granicach zdrowego rozsądku i nie poddam się dopóki nie rozwiąże problemu Na tą chwilę wiem, że moje rozwiązanie nie zdaje sprawy. Obawiam się, że skończy się na waszym pomyśle i wyprowadzeniu sygnały z alternatora...
Re: problem z obrotomierzem
W zasadzie Kogan wyczerpal temat podlaczenia obrotki gdzie sygnal jest brany z mostka prostowniczego.Zrob tak jak pisze i musi dzialac.Co do nie oryginalnej obrotki to nie popadajmy w paranoje.Bylo city z lampami od punto wiec nie jest tak zle
- baro
- Posty: 556
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
- Marka: opel
- Silnik: 2,0 cih
- Rok produkcji: 1981
- Gadu-Gadu: 59128
Re: problem z obrotomierzem
Z tym city punto czuje sie wywołany do tablicy, dalej gdzieś krąży po małopolsce ponadto miało silnik i tylny zawias z bmw aaa i drzwi otwierane do góry
Re: problem z obrotomierzem
nietuzinkowe
- krecik
- Posty: 274
- Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 16v
- Rok produkcji: 1974
- Lokalizacja: WuWuA
Re: problem z obrotomierzem
poza tym, coś czuję, że z oryginalną obrotką też by były problemy bo raczej nie jest przystosowana do sygnału 5V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości