rekord c- gaźnik

boss
Posty: 20
Rejestracja: 01 grudnia 2014, 20:55
Marka: Opel
Silnik: 1900
Rok produkcji: 1970

rekord c- gaźnik

Postautor: boss » 03 grudnia 2014, 19:16

Panowie, jestem nowy na forum, ale i nowy jako posiadacz opla, do tej pory przewaznie bmw,
w moim rekordzie przydaloby się przejrzeć gaźnik- włożyć nowe uszczelki, ew, dysze no i generalnie czyszczenie mu nie zaszkodzi
zanim się zajme robotą chciałbym kupić zestaw naprawczy, problem w tym że nie wiem jaki to gaźnik- opel jak mówiłem, obca marka dla mnie, więc pytam Was, znawców:)
Rekord C 1900 90KM, silnik 19S, CIH.

PS. Może namiary na jakąś firmę z zestawami naprawczymi? Etermot?


Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: rekord c- gaźnik

Postautor: Qbasslodz » 04 grudnia 2014, 08:44

Wrzuć zdjęcie gaźnika to będzie łatwiej.Najprawdopodobniej powinieneś mieć solexa ale zdjęcia rozwieją wątpliwości.Co do uszczelek to jest chłopak na tym forum który dysponuje nowymi uszczelkami do tego gaźnika o którym myślę.

boss
Posty: 20
Rejestracja: 01 grudnia 2014, 20:55
Marka: Opel
Silnik: 1900
Rok produkcji: 1970

Re: rekord c- gaźnik

Postautor: boss » 04 grudnia 2014, 19:10

aha, myslalem ze opel mial jeden typ lub marke gaznika, zejde do garazu i wstawie foto.

Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Posty: 32
Rejestracja: 17 czerwca 2013, 18:28
Marka: Opel
Silnik: 2.3D i 2.0N/S
Rok produkcji: 1982r i 1980r
Gadu-Gadu: 6402949
Tlen: grzes_1990
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: rekord c- gaźnik

Postautor: Grzechu_1990 » 04 grudnia 2014, 21:11

Były Solexy i Varajety więc nie miał jednej marki gaźników.

Awatar użytkownika
Adaśko
Posty: 520
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
Marka: Opel
Silnik: 2.2E
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: rekord c- gaźnik

Postautor: Adaśko » 05 grudnia 2014, 11:21

A Zenith Inat?


Brakuje mi braku rdzy...

boss
Posty: 20
Rejestracja: 01 grudnia 2014, 20:55
Marka: Opel
Silnik: 1900
Rok produkcji: 1970

Re: rekord c- gaźnik

Postautor: boss » 06 grudnia 2014, 16:54

Więc tak- gaźnik mam Solex.
Teraz powiedzcie mi co to za model, do kogo uderzyć w sprawie nowych dysz i uszczelek( uszczelki nie koniecznie bo mogę sam wyciąć laserem)
Jak widać na zdjęciach niezbyt szczelny jest gaźniczek więc przyda mu się nowe uszczelnienie, a do tego słabo mi odpala jak postoi rozgrzany pare minut, więc czeka mnie mały przegląd

A propos- może macie jakiś pomysł co zrobić z filtrem powietrza?? Bo mam taki starego typu, duża puszka, który to filtr należy myć w benzynie i naoleić co 10.000km... :) Niezbyt to wygląda, a i na pewno nie do końca oczyszcza powietrze jak należy.
Gdzie kupić taki filtr coś w stylu muscle car, chromowany, tak aby pasował na ten gaźnik






Awatar użytkownika
Adaśko
Posty: 520
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
Marka: Opel
Silnik: 2.2E
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: rekord c- gaźnik

Postautor: Adaśko » 06 grudnia 2014, 17:44



Brakuje mi braku rdzy...

boss
Posty: 20
Rejestracja: 01 grudnia 2014, 20:55
Marka: Opel
Silnik: 1900
Rok produkcji: 1970

Re: rekord c- gaźnik

Postautor: boss » 06 grudnia 2014, 17:57


boss
Posty: 20
Rejestracja: 01 grudnia 2014, 20:55
Marka: Opel
Silnik: 1900
Rok produkcji: 1970

Re: rekord c- gaźnik

Postautor: boss » 08 grudnia 2014, 18:00

to jak jest ktoś mądry kto powie co to za model Solexa??

Awatar użytkownika
Bocznica
Posty: 156
Rejestracja: 06 grudnia 2007, 14:56
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1976
Gadu-Gadu: 7943108
Lokalizacja: Freie Stadt Danzig

Re: rekord c- gaźnik

Postautor: Bocznica » 08 grudnia 2014, 21:36

Solex 32 DIDTA

boss
Posty: 20
Rejestracja: 01 grudnia 2014, 20:55
Marka: Opel
Silnik: 1900
Rok produkcji: 1970

Re: rekord c- gaźnik

Postautor: boss » 09 grudnia 2014, 17:27

Piwko dla kolegi:)
Dzięki bardzo za konkretną pomoc.

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: rekord c- gaźnik

Postautor: rafal_b » 10 grudnia 2014, 09:58

cześć - samochód wygląda na całkiem zadbany więc proponuję znaleźć w Białymstoku dobrego specjalistę od gaźników i zrobić raz a porządnie: zawsze po tylu latach okaże się że coś się wyrobiło, coś ułamało i samemu ciężko to zrobić. A jednak dobrze działający gaźnik to podstawa.
Rafał

boss
Posty: 20
Rejestracja: 01 grudnia 2014, 20:55
Marka: Opel
Silnik: 1900
Rok produkcji: 1970

Re: rekord c- gaźnik

Postautor: boss » 10 grudnia 2014, 21:42

Wiesz, akurat w gaźniku jak coś się urwało to da się zobaczyć, miałem już przyjemność regeneracji Webera 35/40 w BMW E9, więc sam się tym zajmę.
Wiem, że co jak fachowiec zrobi to będzie miód malina, ale jednak przyjemność z własnoręcznie wykonanej naprawy( chociaż w moim przypadku to tylko uszczelnienie i czyszczenie, bo ustawienie jest w porządku, moc, spalanie w porządku) jest bezcenna:)
A w razie draki zawsze można oddać gaźnik do fachowca.

rafal_b
Posty: 324
Rejestracja: 12 października 2009, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: rekord c- gaźnik

Postautor: rafal_b » 11 grudnia 2014, 11:24

Jeżeli jest na tyle ok że wystarczy tylko wymienić uszczelnienia to rzeczywiście warto dorwać jakąś książkę / obrazki i poskładać samem w takich prostych gaźnikach. Idealna robota na zimę. Polecam wyrównać wszystkie pompki podciśnieniowe i pokrywki (te które się da) na płycie traserskiej (ja do tego celu zakupiłem kawałki grubej szyby u szklarza). Zazwyczaj po latach są dość krzywe
Rafał



Wróć do „Silniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 15 gości