Witajcie.
Na pudełku od paska rozrządu co innego, w internecie co innego
Jak wygląda prawidłowe ustawienie kół dla paska z napinaniem poprzez pompę wodną?
Na opakowaniu tak, jak zaznaczyłem czerwona linią, natomiast w rozmaitej maści serwosowych materiałach dotyczących tego silnika zdarzja się takie, jak na tym oryginalnym rysunku.
Proszę o pomoc.
rozrząd 1.8 OHV
- baro
- Posty: 556
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
- Marka: opel
- Silnik: 2,0 cih
- Rok produkcji: 1981
- Gadu-Gadu: 59128
Re: rozrząd 1.8 OHV
Przecież widać górny znak na górnym kole u góry dolny masz na dolnym kole rozrzadu u dołu, a ten obok to chyba masz do ustawienia zapłonu na kole pasowym i on pewnie ma podobne odniesienie gdybyś nie mial rozebranego dołu. Tutaj niema filozofji
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: rozrząd 1.8 OHV
Górny jak na rysunku, dolny jak zaznaczyłem na czerwono...... kompresji nadal brak
Góra zaworowa szczelna.
Blok silnika do wymiany
"....ale gdzieś tam, daleko za zakrętem przeznaczenia musi być ten idealny blok, którego gładkie ścianki cylindrów, bez konieczności szlifu, pozwolą mi ruszyć z miejsca "
To tyle
Góra zaworowa szczelna.
Blok silnika do wymiany
"....ale gdzieś tam, daleko za zakrętem przeznaczenia musi być ten idealny blok, którego gładkie ścianki cylindrów, bez konieczności szlifu, pozwolą mi ruszyć z miejsca "
To tyle
- Karczi
- Posty: 245
- Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
- Marka: Opel
- Silnik: 1.2N
- Rok produkcji: '78
- Gadu-Gadu: 1469223
- Lokalizacja: Rybnik
Re: rozrząd 1.8 OHV
Sprwdź z olejem ... jak się nieco podniesie to dół ....
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: rozrząd 1.8 OHV
Sprawdziłem - porażka.
Zdjąłem górę. Porysowane ścianki cylindrów 2,3 i 4.
Cylinder nr 1 nie wiem, jakim cudem wykonywał ruchy wzdłużne Komora pordzewiała. He He
No czegoś takiego nie widziałem jeszcze.
30 minut temu zawitał u mnie nowy ( dwudziestoletni) dół. Wszystko będzie dobrze.
Zdrowe powierzchnie cylindrów.
Nowe pierścienie i panewki już w drodze.
Regeneracja góry kosztowała 250 PLN - wygląda jak nówka.
Zalałem dla sprawdzenia naftą głowicę. Od trzech dni trzyma płyn na zaworach.
Wszystko suche jak pieprz.
To będzie dobry silniczek
Zdjąłem górę. Porysowane ścianki cylindrów 2,3 i 4.
Cylinder nr 1 nie wiem, jakim cudem wykonywał ruchy wzdłużne Komora pordzewiała. He He
No czegoś takiego nie widziałem jeszcze.
30 minut temu zawitał u mnie nowy ( dwudziestoletni) dół. Wszystko będzie dobrze.
Zdrowe powierzchnie cylindrów.
Nowe pierścienie i panewki już w drodze.
Regeneracja góry kosztowała 250 PLN - wygląda jak nówka.
Zalałem dla sprawdzenia naftą głowicę. Od trzech dni trzyma płyn na zaworach.
Wszystko suche jak pieprz.
To będzie dobry silniczek
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: rozrząd 1.8 OHV
Pytanie mam dot popychaczy hydraulicznych.
Spośród 24 sztuk jakie posiadam, wybrałem te najtwardsze. Pozostałe mogłem zdusić w palcach.
Zastanawiam się, czy warto mi je rozkręcać i czyścić, czy może zakupić nowe.....
...i tu pytanie. Nowe zaczynają się od 13 zł ( tu posiłkuje się znanym portalem aukcyjnym).
Czy ktoś z Was miał styczność z takimi popychaczami w takiej cenie?
Nie chcę się wpakować na minę - nawet na taką za 100 zł
Spośród 24 sztuk jakie posiadam, wybrałem te najtwardsze. Pozostałe mogłem zdusić w palcach.
Zastanawiam się, czy warto mi je rozkręcać i czyścić, czy może zakupić nowe.....
...i tu pytanie. Nowe zaczynają się od 13 zł ( tu posiłkuje się znanym portalem aukcyjnym).
Czy ktoś z Was miał styczność z takimi popychaczami w takiej cenie?
Nie chcę się wpakować na minę - nawet na taką za 100 zł
- baro
- Posty: 556
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
- Marka: opel
- Silnik: 2,0 cih
- Rok produkcji: 1981
- Gadu-Gadu: 59128
Re: rozrząd 1.8 OHV
Lepiej rozebrać jak masz orginały zweryfikować czy nie są poprzycierane, jak sa i mala operacja papierkowa im pomoże to tak im pomuc, bo z własnego doswiadczenia wiem że te nowe i tanie to chujnia straszna... wiem bo robiłem z kumplem jego corse 2 razy...
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: rozrząd 1.8 OHV
Koledzy.
Jeszcze jedna zagwostka.
Końca prac nie widać....
Dwa niby identyczne elementy silnika, ale jakże różne.
Na zdjęciu lewy element (docelowy) i prawy (dawca).
Prawy miał na końcu wałka rozrządu zaślepkę, a pod nią simering i coś na kształt puszeczki nakręcanej na dwie śrubki.
Jestem zmuszony zainstalować docelowo lewy element, więc nawierciłem i nagwintowałem otwory pod zamocowanie tej zaślepki, po czym przykręciłem ja solidnie i sprawdziłem szczelność metodą " nalej nafty i czekaj, aż przecieknie. No nie cieknie.
Nie wiem jednak, co z owym simeringiem i tą puszką, której w docelowym elemencie nie mogę przykręcić bo nie ma do czego.
Czy te elementy są konieczne?
Nadmieniam, że ta cała przepychanka jest tylko po to, aby aparat zapłonowy był z przodu....
Jeszcze jedna zagwostka.
Końca prac nie widać....
Dwa niby identyczne elementy silnika, ale jakże różne.
Na zdjęciu lewy element (docelowy) i prawy (dawca).
Prawy miał na końcu wałka rozrządu zaślepkę, a pod nią simering i coś na kształt puszeczki nakręcanej na dwie śrubki.
Jestem zmuszony zainstalować docelowo lewy element, więc nawierciłem i nagwintowałem otwory pod zamocowanie tej zaślepki, po czym przykręciłem ja solidnie i sprawdziłem szczelność metodą " nalej nafty i czekaj, aż przecieknie. No nie cieknie.
Nie wiem jednak, co z owym simeringiem i tą puszką, której w docelowym elemencie nie mogę przykręcić bo nie ma do czego.
Czy te elementy są konieczne?
Nadmieniam, że ta cała przepychanka jest tylko po to, aby aparat zapłonowy był z przodu....
- dawtow
- Posty: 188
- Rejestracja: 09 stycznia 2013, 15:38
- Marka: opel ascona b
- Silnik: 1,3N
- Rok produkcji: 1980
- Gadu-Gadu: 11450968
- Lokalizacja: zbąszyń woj. Wlkp
- Kontaktowanie:
Re: rozrząd 1.8 OHV
Chciałbym kiedyś powiedzieć: nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy heh
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: rozrząd 1.8 OHV
Kolejne pytanie.
Krzywki zaworowe.
Zanurzyłem w środku czyszczącym w sumie 16 sztuk. Potrzebuję zaledwie osiem, ale......
co druga ma tajemniczy otworek.
Pomijam ich zużycie. Który rodzaj założyć i dlaczego ?
Krzywki zaworowe.
Zanurzyłem w środku czyszczącym w sumie 16 sztuk. Potrzebuję zaledwie osiem, ale......
co druga ma tajemniczy otworek.
Pomijam ich zużycie. Który rodzaj założyć i dlaczego ?
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: rozrząd 1.8 OHV
Znalazłem odpowiedź w warsztacie zaprzyjaźnionym.
Krzywka bez dziurki, jest grubszej budowy - solidniejsza.
Pochodzi od diesla.
Ostatecznie założyłem krzywki z tym otworkiem, która z znacznym stopniu lepiej smaruje (właśnie przez ten otwór) powierzchnie czynne wałka rozrządu.
Krzywka bez dziurki, jest grubszej budowy - solidniejsza.
Pochodzi od diesla.
Ostatecznie założyłem krzywki z tym otworkiem, która z znacznym stopniu lepiej smaruje (właśnie przez ten otwór) powierzchnie czynne wałka rozrządu.
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: rozrząd 1.8 OHV
Panowie.
Kolejne pytania.
Foto 1
Trzymałem ten element z myślą o tym, że zamontuję go do skrzyni R25 od Omegi i ....... jakże się myliłem. Nie pasuje mi na krzyżak od tejże skrzyni. Za mała średnica rozstawu otworów. Czy to "sprzęgiełko" na wał występowało u opla w kilku rozmiarach?
Foto 2
Szukam i szukam - może źle szukam, ale czegoś mi tu brakuje.
Przychodzi w to miejsce jakaś blacha / zaślepa ?
Kolejne pytania.
Foto 1
Trzymałem ten element z myślą o tym, że zamontuję go do skrzyni R25 od Omegi i ....... jakże się myliłem. Nie pasuje mi na krzyżak od tejże skrzyni. Za mała średnica rozstawu otworów. Czy to "sprzęgiełko" na wał występowało u opla w kilku rozmiarach?
Foto 2
Szukam i szukam - może źle szukam, ale czegoś mi tu brakuje.
Przychodzi w to miejsce jakaś blacha / zaślepa ?
Re: rozrząd 1.8 OHV
Foto 2 przychodzi półokrągła blacha tzw osłona koła zamachowego przykręcona zdaje się na 3 śrubki z podcięciem pod linkę od sprzęgła
Foto 1 były w tylnonapędowych oplach przynajmniej 2 rodzaje tego tłumika drgań tzn tej gumy pomiędzy krzyżakiem a wałem napędowym
Foto 1 były w tylnonapędowych oplach przynajmniej 2 rodzaje tego tłumika drgań tzn tej gumy pomiędzy krzyżakiem a wałem napędowym
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości