Czy ktoś wie i może mi powiedzieć jakie zalety ma glowica 1.8e ,ponoć to najlepsza glowica do silnika 8 zawodowego.Jak każdy ,albo większość z nas ,jak mam coś zmienić to czytam szukam i znalazłem dużo informacji .I chciał bym się nimi podzielić.Glowica 1.8 e była w asconie ,kadecie gte 115koni.I ponoć była to bardzo rozwojowa glowica ,tylko doszukalem się kilku słabych jej cech.Na początek zalety,kanały ssace 36 mm do 32mm które są w c20ne,cały kanał jest szerszy,wałek 296 stopni vs 275 ten który był w seh-u ,ale to cześć zamienia więc można przełożyć .I to tak naprawdę wszystko ,bo reszta istotnych rzeczy przemawia za glowica c20. Zawory ,ssace 42mm do 41mm na korzyść c20 i wydechowe 36,5 do 35mm tez dla c20 dodatkowo zawory z c20 maja wezsze prowadnice 7mm do 8 mm albo 6mm do 7 mm ,tez na korzyść c20 ne ,co istotne są lżejsze ,a to dosc ważne.A teraz najważniejsze ,jak ktoś znajdzie zdjecie takiej glowicy to zobaczy ,ze kanały ssace są pośrodku,w glowicy c20 są na górze.Umiejscowienie ich świadczy o bardzo istotnym parametrze ,o jej sprawności w napelnianiu komory spalania.A dokładnie chodzi mi , ze kanały ssace w 1,8e zakrzywione są pod katem 90 stopni ,a takich ostrych zakrętów powietrze nie lubi,w glowicy c20ne umieszczenie kanału ssacego na górze ,umożliwiło by ten kąt zmniejszyć do ok 45 stopni.Wiec konstrukcyjne glowica c20ne/se/seh jest nowocześniejsza.Nie poruszamy wątku kolektora i przepustnic bo i tak interesują mnie gazniki.
Moze ktoś wie coś wiece i chciał by się podzielić.
Glowica c20ne vs 1.8e
Re: Glowica c20ne vs 1.8e
mam taką głowicę, jak chcesz mogę Ci pożyczyć to zobaczysz dokładnie różnice.
Sam założyłem górę od 18e, głównie ze względu na wałek i większy kolektor dolotowy, oraz lepszą kompresje.
Sam założyłem górę od 18e, głównie ze względu na wałek i większy kolektor dolotowy, oraz lepszą kompresje.
- stember
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 listopada 2011, 16:45
- Marka: opel
- Silnik: juz 2.0
- Rok produkcji: 75
- Gadu-Gadu: 0
Re: Glowica c20ne vs 1.8e
A jak sprawuje sie silnik w srednim zakresie obrotow i do ilu sie kreci?
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 12:11
- Marka: Opel Ascona
- Silnik: c20ne+18E
- Rok produkcji: 1983
- Lokalizacja: Breslau-Wohlau
- Kontaktowanie:
Re: Glowica c20ne vs 1.8e
Naprawdę jest to godne polecenia! od razu odczujesz że auto jest inne i zrywniejsze.
Naprawdę się nie zastanawiaj i montuj bo to jest najlepsze sposób żeby podnieść moc.
Wystarczy poczytać KTK tam jest dużo na ten temat.
Naprawdę się nie zastanawiaj i montuj bo to jest najlepsze sposób żeby podnieść moc.
Wystarczy poczytać KTK tam jest dużo na ten temat.
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Glowica c20ne vs 1.8e
Nie chciałem zakładać nowego wątku, więc tu ptroszę o poradę.
Walczę z przekładką góry silnika 1.8 OHC. Powodem jest aparat zapłonowy, który chciałbym mieć z przodu silnika, ponieważ zimą lubię ciepło w samochodzie.
Mam pytanie dotyczące wałka rozrządu.
Wałek ma luzy wzdłuż mocowania. W sumie ok milimetr, ale są bardzo wyczuwalne i widoczne gołym okiem. Zaznaczyłem na zdjęciu.
Nigdy się nie zajmowałem tym tematem, więc pytam, czy to normalne?
I pytanie drugie.....
Czy na wałkach o powierzchni jak na zdjęciu, wypada jeździć :-) ?
Walczę z przekładką góry silnika 1.8 OHC. Powodem jest aparat zapłonowy, który chciałbym mieć z przodu silnika, ponieważ zimą lubię ciepło w samochodzie.
Mam pytanie dotyczące wałka rozrządu.
Wałek ma luzy wzdłuż mocowania. W sumie ok milimetr, ale są bardzo wyczuwalne i widoczne gołym okiem. Zaznaczyłem na zdjęciu.
Nigdy się nie zajmowałem tym tematem, więc pytam, czy to normalne?
I pytanie drugie.....
Czy na wałkach o powierzchni jak na zdjęciu, wypada jeździć :-) ?
- stember
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 listopada 2011, 16:45
- Marka: opel
- Silnik: juz 2.0
- Rok produkcji: 75
- Gadu-Gadu: 0
Re: Glowica c20ne vs 1.8e
Niestety ale to śmietnik.Takie wzery na walku kwalifikują go do śmieci.Mozesz założyć każda glowica od 2.0ohc jak i 1.8ohc.Kompletna glowica po regeneracji taka popularna 2,0e można kupić za 300pln.takie luzy i wzery świadczą ,ze lata świetności ma ona za sobą.
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Glowica c20ne vs 1.8e
Stawia mnie to w dość trudnej sytuacji.
Mam jeszcze górę od 1.8 z porządnym wałkiem, ale niestety bez aparatu zapłonowego z przodu - a o to sie biłem cały czas.
Może przekładka wałka rozrządu coś poprawi ?
Sprawdzę w weekend.
P.S
Nie pamiętam, abym za dzieciaka na weekend, mówił weekend !
Jak się wtedy mówiło na ten czas po piątku, a przed poniedziałkiem?
Mam jeszcze górę od 1.8 z porządnym wałkiem, ale niestety bez aparatu zapłonowego z przodu - a o to sie biłem cały czas.
Może przekładka wałka rozrządu coś poprawi ?
Sprawdzę w weekend.
P.S
Nie pamiętam, abym za dzieciaka na weekend, mówił weekend !
Jak się wtedy mówiło na ten czas po piątku, a przed poniedziałkiem?
- stember
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 listopada 2011, 16:45
- Marka: opel
- Silnik: juz 2.0
- Rok produkcji: 75
- Gadu-Gadu: 0
Re: Glowica c20ne vs 1.8e
przeciez ten aparat mozesz przelozyc do kazdego ohc 1,8-2,0 nawet do 2.0xe.to niejest przyspawane.
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Glowica c20ne vs 1.8e
Kolejny zestaw pytań, bo po dzisiejszym rekonesansie zadaję sobie pytanie z cyklu :
Co lepsze? Ambasada w Czadzie, czy czad w ambasadzie ?!
Po lewej silnik 1.8 (dzięki Czaki) z "górą", gdzie dumnie na pokrywie tkwi napis, którego nie chce mieć.
Po prawej "góra", którą pragnę mieć, czyli skromnie wytłoczone OHC oraz wejście na mechaniczną pompkę paliwa, a także solidne mocowanie aparatu zapłonowego z przodu.
Problem w tym, że pokrywa OHC pasuje tylko do "góry" po prawej, gdzie mam do wyrzucenia wałek rozrządu z racji nadżerek i luzów wzdłużnych.
Wałek z lewej strony (ten na silniku) jest w idealnym stanie, jeno kuźwa nie ma krzywki pod napęd pompki paliwa...... Więc przekładając go do "góry" prawej na zdjęciu (nawet nie wiem, czy tak można! ), pozbawi mnie mechanicznej pompki paliwa.
Pozostawienie stanu obecnego, czyli jak widać po lewej stronie zdjęcia, to :
1) brak pompki mechanicznej,
2) informacja o wtrysku na kapie, którego nie ma przecie,
3) podejrzane mocowanie aparatu zapłonowego z przodu, gdyż aparat jest mocowany na trzech śrubach w tym dwie z nich są mniejszej średnicy niż te pierwotne z lewej "góry" i co za tym idzie, trzbaby było tulejkami pokombinować, aby wszystko solidnie się trzymało.
Osiołkowi w żłoby dano..tutaj owies, a tam siano......
Mam nadzieję, że nie zakręciłem za bardzo wypowiedzi.
Cóż czynić?
Może załatwić nowy/używany wałek rozrządu do "góry" z prawej strony zdjęcia i wtedy będzie jak trzeba?
Co sądzicie?
W weekend pompa + pasek rozrządu i badanie ciśnienia na garach. Frezer czeka na głowicę do planowania, a moje zwinne ręce na gniazda i zawory do mozolnego docierania. nowe panewki w drodze.
To ma być IGIEŁKA !!!
Co lepsze? Ambasada w Czadzie, czy czad w ambasadzie ?!
Po lewej silnik 1.8 (dzięki Czaki) z "górą", gdzie dumnie na pokrywie tkwi napis, którego nie chce mieć.
Po prawej "góra", którą pragnę mieć, czyli skromnie wytłoczone OHC oraz wejście na mechaniczną pompkę paliwa, a także solidne mocowanie aparatu zapłonowego z przodu.
Problem w tym, że pokrywa OHC pasuje tylko do "góry" po prawej, gdzie mam do wyrzucenia wałek rozrządu z racji nadżerek i luzów wzdłużnych.
Wałek z lewej strony (ten na silniku) jest w idealnym stanie, jeno kuźwa nie ma krzywki pod napęd pompki paliwa...... Więc przekładając go do "góry" prawej na zdjęciu (nawet nie wiem, czy tak można! ), pozbawi mnie mechanicznej pompki paliwa.
Pozostawienie stanu obecnego, czyli jak widać po lewej stronie zdjęcia, to :
1) brak pompki mechanicznej,
2) informacja o wtrysku na kapie, którego nie ma przecie,
3) podejrzane mocowanie aparatu zapłonowego z przodu, gdyż aparat jest mocowany na trzech śrubach w tym dwie z nich są mniejszej średnicy niż te pierwotne z lewej "góry" i co za tym idzie, trzbaby było tulejkami pokombinować, aby wszystko solidnie się trzymało.
Osiołkowi w żłoby dano..tutaj owies, a tam siano......
Mam nadzieję, że nie zakręciłem za bardzo wypowiedzi.
Cóż czynić?
Może załatwić nowy/używany wałek rozrządu do "góry" z prawej strony zdjęcia i wtedy będzie jak trzeba?
Co sądzicie?
W weekend pompa + pasek rozrządu i badanie ciśnienia na garach. Frezer czeka na głowicę do planowania, a moje zwinne ręce na gniazda i zawory do mozolnego docierania. nowe panewki w drodze.
To ma być IGIEŁKA !!!
- stember
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 listopada 2011, 16:45
- Marka: opel
- Silnik: juz 2.0
- Rok produkcji: 75
- Gadu-Gadu: 0
Re: Glowica c20ne vs 1.8e
Nie wiem dlaczego ta pokrywa ,Tobie nie pasuje do tej glowiczki...????? ja mam na glowicy od c20ne dokładnie ta sama pokrywa co ty i wszystko pasuje idealnie.Co ci nie pasuje???? szukaj walka z krzywka sa na allegro a przynajmniej widziałem tydzień temu z silnika od omegi a .
Re: Glowica c20ne vs 1.8e
nie pasuje, bo pokrywę po prawej stronie musisz obrócić o 180°, korek oleju ma być nad IV cylindrem.
stember: dopiero teraz zobaczyłem, że pytałeś mnie o silnik, więc nie wiem do ilu się kręci bo nie mam obrotka,
a jeżeli chodzi o to jak się jeździ to mam porównanie tylko z astrą gsi 20xe, i muszę powiedzieć, że jednak na korzyść gsi, chociaż kadett zbiera się od ok. 3 tyś obrotów a astra od 4.
peace
stember: dopiero teraz zobaczyłem, że pytałeś mnie o silnik, więc nie wiem do ilu się kręci bo nie mam obrotka,
a jeżeli chodzi o to jak się jeździ to mam porównanie tylko z astrą gsi 20xe, i muszę powiedzieć, że jednak na korzyść gsi, chociaż kadett zbiera się od ok. 3 tyś obrotów a astra od 4.
peace
Re: Glowica c20ne vs 1.8e
nie pasuje, bo pokrywę po prawej stronie musisz obrócić o 180°, korek oleju ma być nad IV cylindrem.
stember: dopiero teraz zobaczyłem, że pytałeś mnie o silnik, więc nie wiem do ilu się kręci bo nie mam obrotka,
a jeżeli chodzi o to jak się jeździ to mam porównanie tylko z astrą gsi 20xe, i muszę powiedzieć, że jednak na korzyść gsi, chociaż kadett zbiera się od ok. 3 tyś obrotów a astra od 4.
peace
stember: dopiero teraz zobaczyłem, że pytałeś mnie o silnik, więc nie wiem do ilu się kręci bo nie mam obrotka,
a jeżeli chodzi o to jak się jeździ to mam porównanie tylko z astrą gsi 20xe, i muszę powiedzieć, że jednak na korzyść gsi, chociaż kadett zbiera się od ok. 3 tyś obrotów a astra od 4.
peace
Re: Glowica c20ne vs 1.8e
Można też założyć elektryczną pompkę paliwa dedykowaną właśnie do zasilania gaźnika, pracuje ona na mniejszym ciśnieniu niż ta do wtrysku.A poza tym mam jeszcze leżeć u siebie taką głowicę do silnika 1,6 i wałek w niej jest chyba dobry ale będę musiał się upewnić.Na pewno ma napęd na pompkę .Mogę ci go sprezentować ale nie wiem czy będzie to grało z 1,8.
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Glowica c20ne vs 1.8e
Dzięki Czaki.
Sprawdź proszę. Może w końcu podjadę do Ciebie i ureguluję zaległości
Sprawdź proszę. Może w końcu podjadę do Ciebie i ureguluję zaległości
- stember
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 listopada 2011, 16:45
- Marka: opel
- Silnik: juz 2.0
- Rok produkcji: 75
- Gadu-Gadu: 0
Re: Glowica c20ne vs 1.8e
1,3-1,6 to małe bloki ,nie ma co sie łudzic.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość