Commodore C - swap

Awatar użytkownika
edi
Posty: 34
Rejestracja: 07 lipca 2011, 23:59
Marka: Opel
Silnik: 2.5S
Rok produkcji: 1980
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Bojszowy Nowe/Tychy

Commodore C - swap

Postautor: edi » 20 lipca 2011, 14:04

Witam,

niestety mojemu komodorowi silnik uległ awarii co wymusza. Nie ukrywam, że najbardziej zależałoby mi na wyremontowaniu obecnej jednostki, ale w związku z małą dostępnością części, biorę pod uwagę swap.
Czy przerabiał ktoś podobny temat w Commodorze?
Obecnie w aucie jest R6 2.5 na jednym gaźniku (115KM) + skrzynia manualna 4, czy jakaś jednostka pasuje p&p?
Z jaką motorownią będzie najmniej rzeźby? Aktualnie chodzi mi po głowie R6 3.0 z Omegi A - czy ta jednostka to dobry wybór?


Awatar użytkownika
GT350TA
Posty: 79
Rejestracja: 08 lipca 2007, 11:03
Marka: Opel
Silnik: 1.9 S
Rok produkcji: 1973
Gadu-Gadu: 4376872
Lokalizacja: Wrocław

Re: Commodore C - swap

Postautor: GT350TA » 21 lipca 2011, 10:24

Przy wkładaniu 3.0 możesz napotkać kilka problemów typu podłączenie wiązki (3.0 ma wtrysk), podłączenie węży do chłodnicy (3.0 ma układ ze zbiorniczkiem i rozbudowaną podstawę termostatu) oraz to że skrzynia 4 z opla raczej długo z tym silnikiem nie pośmiga, najlepiej byłoby wstawić od razu getraga 240 lub inną skrzynie (R25?) ale tu nie pomogę. Oczywiście blok 3.0 ma takie same mocowania łap, otwory na skrzynię itp.
Myślę że gra warta świeczki jako że w porównaniu ze swoim silnikiem zyskujesz 65 KM i mnóstwo momentu obrotowego.

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: Commodore C - swap

Postautor: Qbasslodz » 21 lipca 2011, 10:42

Jeżeli najbardziej zależy Ci na wyremontowaniu Twojego motoru to nie jest jeszcze tak wielki problem z dostaniem wszystkich potrzebnych części.W chwili obecnej remontuje jednocześnie 2 takie jednostki.Namiary wraz z cenami podam Ci na priv.pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Marcin_CQP
Posty: 549
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 22:22
Lokalizacja: Łódź

Re: Commodore C - swap

Postautor: Marcin_CQP » 21 lipca 2011, 12:14

Ja natomiast propnuję CI jedyne słuszne rozwiązanie Twojego problemu. MIanowicie swap na silnik C30SE czyli 3.0 24V i 204 KM i ponad 270 Nm. Brałem udział kiedyś przy takim swapie w kolegi commo C który śmiga z tym motorem do tej pory. Oczywiście wiąże się to z kilkoma grubszymi przeróbkami ale jest do zrobienia jeśli ma się m trochę oleju w głowie a uśmiech na twarzy po takim swapie pojawi CI sie na pewno gdy naciśniesz pedał po prawo :-D

Awatar użytkownika
edi
Posty: 34
Rejestracja: 07 lipca 2011, 23:59
Marka: Opel
Silnik: 2.5S
Rok produkcji: 1980
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Bojszowy Nowe/Tychy

Re: Commodore C - swap

Postautor: edi » 22 lipca 2011, 14:12

Wielkie dzięki za odzew w temacie - sprawa wygląda tak, że priorytetem jest dla mnie remont - jeśli się uda zdobyć wszystkie części, a autko zagada będę wniebowzięty.
Qbasslodz będę zobowiązany jeśli wyślesz mi namiary na PW.

Powoli trzeba się wdrażać w temat Opla, bo do tej pory praktycznie tylko Vw były :oops:

Awatar użytkownika
Javka
Posty: 323
Rejestracja: 16 czerwca 2007, 16:16
Marka: Opel
Silnik: 1.6S i 2.0D
Rok produkcji: 1981 i 1980
Gadu-Gadu: 5558480
Lokalizacja: Siercza / Wieliczka
Kontaktowanie:

Re: Commodore C - swap

Postautor: Javka » 22 lipca 2011, 17:09

A może chciałbyś kupić taki silnik jak masz? 2.5 na gaźniku, wyjęte z commo c. Mam dostęp do różnych bajerów do tego samochodu, m.in klimatyzacja, elektryczne szyby...
14.04.2007 -A-S-C-O-N-A- 1.6S



Wróć do „Silniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości