Witam,
mam kilka problemów z instalacją elektryczną w Kadecie C1 Coupe:
- nie działa wskaźnik poziomu paliwa i temperatury,
- brak oświetlenia komory silnika,
- nie działa ogrzewanie tylnej szyby (choć zdarza się, że zapali się czerwona lampka po włączeniu),
- czasami staje zegar,
- od czasu do czasu samochód nie chce zapalić po dłuższej jeździe.
Bezpieczniki są wymienione. Wg mnie powodem może być problem z masą lub po prostu brakiem styku gdzieś w instalacji spowodowany starością tejże
Ktoś z was miał podobne problemy? Od czego zacząć poszukiwania?
Namierzyłem ucięty czarny przewód z masą w bagażniku przykręcony ~25 cm nad mocowaniem paska do koła zapasowego, przy prawym zawiasie klapy, który prowadził gdzieś w okolice wlewu paliwa (wchodził do kabiny). Miałem nadzieję, że po jego połączeniu coś z listy zacznie działać (ogrzewanie szyby?), ale bez powodzenia.
Dodam jeszcze, że do wskaźnika paliwa dochodzi jeden kabel, który łączy się z wiązką gdzieś w okolicach lewego zawiasu klapy bagażnika.
Zauważyłem jeszcze, że po lewej z boku niedaleko dźwigni otwierającej maskę jest miejsce na 3 przekazniki; 2 pierwsze są puste, w 3 siedzi bosch o numerze 0332014405. To normalne? Jakie jest ich przeznaczenie?
Dzięki za pomoc!
Kadett C - kilka problemów z elektryką
- _jrn
- Posty: 16
- Rejestracja: 23 czerwca 2011, 10:11
- Marka: opel
- Silnik: 1.0S
- Rok produkcji: 1974
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Problem z elektryką
MAŁY UPDATE:
3 przekaźnik okazał się sterować ogrzewaniem tylnej szyby a przecięty kabel z masą jest do niej podłączony; po ręcznym zamknięciu obwodu w przekaźniku ogrzewanie działa!
Co do czujników temperatury i poziomu paliwa, na podłączonych do nich przewodach po uruchomieniu silnika brak jest napięcia. Macie jakieś wskazówki dlaczego?
3 przekaźnik okazał się sterować ogrzewaniem tylnej szyby a przecięty kabel z masą jest do niej podłączony; po ręcznym zamknięciu obwodu w przekaźniku ogrzewanie działa!
Co do czujników temperatury i poziomu paliwa, na podłączonych do nich przewodach po uruchomieniu silnika brak jest napięcia. Macie jakieś wskazówki dlaczego?
- _jrn
- Posty: 16
- Rejestracja: 23 czerwca 2011, 10:11
- Marka: opel
- Silnik: 1.0S
- Rok produkcji: 1974
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Problem z elektryką
Dzięki. Jeszcze nie rozbierałem zegarów, to jest jakiś scalak? Można go wymienić na zamiennik o takich samych parametrach?
- Marcin_CQP
- Posty: 549
- Rejestracja: 19 czerwca 2007, 22:22
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z elektryką
Kolego jaki scalak ? w 70-ych latach. Możesz ten stabilizator wymienić na tranzystor
Poniżej wątek z zaprzyjaźnionego forum
http://www.mantaclub.pl/func/html/modul ... le&sid=121
Poniżej wątek z zaprzyjaźnionego forum
http://www.mantaclub.pl/func/html/modul ... le&sid=121
Re: Problem z elektryką
"czasami staje zegar" - problem z masą w konsoli zegarów. Ona jest doprowadzana poprzez kontakt 2 blaszek na górze konsoli zegarów z deską rozdzielczą - trzeba wyjąć i sprawdzić, czy nie zardzewiały, czy są, czy ciasno się trzyma konsola w desce. Albo kabelek zasilający (oznaczony jako +12V) zegar nie kontaktuje.
"Zauważyłem jeszcze, że po lewej z boku niedaleko dźwigni otwierającej maskę jest miejsce na 3 przekazniki; 2 pierwsze są puste, w 3 siedzi bosch " - ja niestety nie mam żadnego tam przekaźnika i sam prowadzą małe dochodzenie, ale patrząc na schematy zakładam, że dodatkowe 2 są do dodatkowego oświetlenia: halogenów przeciwmgielnych oraz drogowych.
"Zauważyłem jeszcze, że po lewej z boku niedaleko dźwigni otwierającej maskę jest miejsce na 3 przekazniki; 2 pierwsze są puste, w 3 siedzi bosch " - ja niestety nie mam żadnego tam przekaźnika i sam prowadzą małe dochodzenie, ale patrząc na schematy zakładam, że dodatkowe 2 są do dodatkowego oświetlenia: halogenów przeciwmgielnych oraz drogowych.
Rafał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości