Strona 1 z 1
C20XE gaźniki yamaha R1
: 27 stycznia 2016, 20:34
autor: krecik
Planuję montaż w swoim c20xe gaźnikow z R1. Do tego potrzebuję odpowiedniego kolektora i tu pytanie do ogółu. Czy ktoś się orientuje czy można kupić gdzieś gotowy kolektor pod gazniki od R1? Jeśli nie gotowy kolektor to flansze pod kolektor? Jakiej grubości powinny być ścianki w rurach takiego kolektora żeby całość była odpowiednio wytrzymała? Jak wyliczyć odpowiednią długość kanałów dolotowych, tak żeby z silnika nie zrobić kupy?
Re: C20XE gaźniki yamaha R1
: 27 stycznia 2016, 20:51
autor: baro
Mój kolega właśnie robi takie pochody własnie na gaźnikach z r1 do xe
Re: C20XE gaźniki yamaha R1
: 27 stycznia 2016, 20:59
autor: brzozi78
Pewnie chodzi Ci o coś takiego
C20XE Rebuild+R1 Carbs 057john
ale myślę że ciężko będzie znaleźć fachowca jedynie podejrzeć coś z gotowego projektu. Sam się zastanawiałem nad podobnym projektem.
Re: C20XE gaźniki yamaha R1
: 27 stycznia 2016, 21:30
autor: krecik
Mysle ze samo wykonanie nie jest trudne, ale z lenistwa poszukuje czegoś gotowego. Jeśli nikt nie orientuje się gdzie można dostać gotowca to trzeba będzie go zrobić od zera
flansze też da się wykonać od zera bez najmniejszego problemu, ale gotowiec to zdecydowane ułatwienie
W takiej sytuacji temat chyba bardziej rozejdzie się o to jak wyliczyć odpowiednia długość kanałów i grubości ścianek.
Re: C20XE gaźniki yamaha R1
: 27 stycznia 2016, 22:05
autor: brzozi78
A jaką moc chcesz wygenerować z tego silnika. Z tego co się orientowałem to głównym problemem c20xe jest słaby kolektor ssący i jego zmiana daje sporą poprawę i przyrost mocy. Ja planuje w tą stronę pójść aczkolwiek na gaźnikach fajnie będzie gadał
Re: C20XE gaźniki yamaha R1
: 29 stycznia 2016, 14:42
autor: krecik
Chciałbym trafić w 180bhp ale myślę że to nierealne na samych gaznikach :D jakiekolwiek poważne modyfikacje tego silnika poza uturbieniem to mega wielki koszt, a efekt mizerny. Gazniki planuje dla efektu wizualno dźwiękowego przede wszystkim
Re: C20XE gaźniki yamaha R1
: 29 stycznia 2016, 20:51
autor: brzozi78
To nie wielkie masz wymagania. Ja miałem 172 po zmianie wydechu wałków i kolektora ssącego na 2.8
Teraz chce najmniej 200KM Ale gaźniki na pewno wyjdą taniej.
Re: C20XE gaźniki yamaha R1
: 30 stycznia 2016, 07:39
autor: krecik
Jakie wałki zakladales? Ja mam mot 2.8 i przymierzam się do zrobienia wydechu, więc może uda się wystroic całość na 180
Re: C20XE gaźniki yamaha R1
: 30 stycznia 2016, 21:38
autor: baro
Re: C20XE gaźniki yamaha R1
: 30 stycznia 2016, 23:05
autor: krecik
A gdzie napisałem że samym wydechem? Skoro nie wierzę w 180 z samych gaźnikow to chyba logiczne jest ze samym wydechem wiele nie zdzialam...
Re: C20XE gaźniki yamaha R1
: 31 stycznia 2016, 10:39
autor: brzozi78
Kupiłem używki w idealnym stanie ale dodatkowo zostały utwardzone i wywiercony otwór pod czujnik z 2.8
Re: C20XE gaźniki yamaha R1
: 31 stycznia 2016, 13:51
autor: kogan77
Nie orientuję się w układzie zasilania w Yamaha, ale wiem ( bo miałem takiego potwora ), że w Suzuki SRAD dolot jest o zmiennej długości.
Re: C20XE gaźniki yamaha R1
: 31 stycznia 2016, 14:43
autor: kaczor_tychy
sporo się tym tematem interesowałem, zauważyłem, że niewiele osób liczy długość kolektora
https://www.google.pl/search?q=c20xe+bi ... b+manifoldjak chcesz to mam skany brytyjskiej gazety gdzie właśnie jest opisany cały proces instalacji takich gaźników w c20xe, kolektor możesz sprowadzić od bogg brothers, ale myślę, że szkoda kasy (ok 200 funtów)
http://www.boggbros.co.uk/fabrication.htmlhttp://www.migweb.co.uk/forums/engines- ... -bros.html
Re: C20XE gaźniki yamaha R1
: 31 stycznia 2016, 17:41
autor: krecik