C20XE gaźniki yamaha R1

Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

C20XE gaźniki yamaha R1

Postautor: krecik » 27 stycznia 2016, 20:34

Planuję montaż w swoim c20xe gaźnikow z R1. Do tego potrzebuję odpowiedniego kolektora i tu pytanie do ogółu. Czy ktoś się orientuje czy można kupić gdzieś gotowy kolektor pod gazniki od R1? Jeśli nie gotowy kolektor to flansze pod kolektor? Jakiej grubości powinny być ścianki w rurach takiego kolektora żeby całość była odpowiednio wytrzymała? Jak wyliczyć odpowiednią długość kanałów dolotowych, tak żeby z silnika nie zrobić kupy?


Awatar użytkownika
baro
Posty: 556
Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
Marka: opel
Silnik: 2,0 cih
Rok produkcji: 1981
Gadu-Gadu: 59128

Re: C20XE gaźniki yamaha R1

Postautor: baro » 27 stycznia 2016, 20:51

Mój kolega właśnie robi takie pochody własnie na gaźnikach z r1 do xe

brzozi78
Posty: 548
Rejestracja: 15 sierpnia 2013, 10:26
Marka: Ascona B Berlina
Silnik: 2.0 NE
Rok produkcji: 1981
Lokalizacja: CBY Solec

Re: C20XE gaźniki yamaha R1

Postautor: brzozi78 » 27 stycznia 2016, 20:59

Pewnie chodzi Ci o coś takiego
C20XE Rebuild+R1 Carbs 057john
ale myślę że ciężko będzie znaleźć fachowca jedynie podejrzeć coś z gotowego projektu. Sam się zastanawiałem nad podobnym projektem.

Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

Re: C20XE gaźniki yamaha R1

Postautor: krecik » 27 stycznia 2016, 21:30

Mysle ze samo wykonanie nie jest trudne, ale z lenistwa poszukuje czegoś gotowego. Jeśli nikt nie orientuje się gdzie można dostać gotowca to trzeba będzie go zrobić od zera :) flansze też da się wykonać od zera bez najmniejszego problemu, ale gotowiec to zdecydowane ułatwienie :)

W takiej sytuacji temat chyba bardziej rozejdzie się o to jak wyliczyć odpowiednia długość kanałów i grubości ścianek.

brzozi78
Posty: 548
Rejestracja: 15 sierpnia 2013, 10:26
Marka: Ascona B Berlina
Silnik: 2.0 NE
Rok produkcji: 1981
Lokalizacja: CBY Solec

Re: C20XE gaźniki yamaha R1

Postautor: brzozi78 » 27 stycznia 2016, 22:05

A jaką moc chcesz wygenerować z tego silnika. Z tego co się orientowałem to głównym problemem c20xe jest słaby kolektor ssący i jego zmiana daje sporą poprawę i przyrost mocy. Ja planuje w tą stronę pójść aczkolwiek na gaźnikach fajnie będzie gadał :)

Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

Re: C20XE gaźniki yamaha R1

Postautor: krecik » 29 stycznia 2016, 14:42

Chciałbym trafić w 180bhp ale myślę że to nierealne na samych gaznikach :D jakiekolwiek poważne modyfikacje tego silnika poza uturbieniem to mega wielki koszt, a efekt mizerny. Gazniki planuje dla efektu wizualno dźwiękowego przede wszystkim :)

brzozi78
Posty: 548
Rejestracja: 15 sierpnia 2013, 10:26
Marka: Ascona B Berlina
Silnik: 2.0 NE
Rok produkcji: 1981
Lokalizacja: CBY Solec

Re: C20XE gaźniki yamaha R1

Postautor: brzozi78 » 29 stycznia 2016, 20:51

To nie wielkie masz wymagania. Ja miałem 172 po zmianie wydechu wałków i kolektora ssącego na 2.8
Teraz chce najmniej 200KM Ale gaźniki na pewno wyjdą taniej.

Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

Re: C20XE gaźniki yamaha R1

Postautor: krecik » 30 stycznia 2016, 07:39

Jakie wałki zakladales? Ja mam mot 2.8 i przymierzam się do zrobienia wydechu, więc może uda się wystroic całość na 180 :)

Awatar użytkownika
baro
Posty: 556
Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
Marka: opel
Silnik: 2,0 cih
Rok produkcji: 1981
Gadu-Gadu: 59128

Re: C20XE gaźniki yamaha R1

Postautor: baro » 30 stycznia 2016, 21:38


Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

Re: C20XE gaźniki yamaha R1

Postautor: krecik » 30 stycznia 2016, 23:05

A gdzie napisałem że samym wydechem? Skoro nie wierzę w 180 z samych gaźnikow to chyba logiczne jest ze samym wydechem wiele nie zdzialam... ;)

brzozi78
Posty: 548
Rejestracja: 15 sierpnia 2013, 10:26
Marka: Ascona B Berlina
Silnik: 2.0 NE
Rok produkcji: 1981
Lokalizacja: CBY Solec

Re: C20XE gaźniki yamaha R1

Postautor: brzozi78 » 31 stycznia 2016, 10:39

Kupiłem używki w idealnym stanie ale dodatkowo zostały utwardzone i wywiercony otwór pod czujnik z 2.8
Załączniki
wałki 2.jpg

Awatar użytkownika
kogan77
Posty: 357
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
Marka: Opel
Silnik: 1.8 S
Rok produkcji: 1976
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontaktowanie:

Re: C20XE gaźniki yamaha R1

Postautor: kogan77 » 31 stycznia 2016, 13:51

Nie orientuję się w układzie zasilania w Yamaha, ale wiem ( bo miałem takiego potwora ), że w Suzuki SRAD dolot jest o zmiennej długości.
http://www.heliotrak.pl
No cóż..... konstruuję układy nadążne za słońcem.

Viva la fotovoltaika !!!!

kaczor_tychy
Posty: 187
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 01:13
Lokalizacja: Tychy

Re: C20XE gaźniki yamaha R1

Postautor: kaczor_tychy » 31 stycznia 2016, 14:43

sporo się tym tematem interesowałem, zauważyłem, że niewiele osób liczy długość kolektora
https://www.google.pl/search?q=c20xe+bi ... b+manifold

jak chcesz to mam skany brytyjskiej gazety gdzie właśnie jest opisany cały proces instalacji takich gaźników w c20xe, kolektor możesz sprowadzić od bogg brothers, ale myślę, że szkoda kasy (ok 200 funtów)

http://www.boggbros.co.uk/fabrication.html
http://www.migweb.co.uk/forums/engines- ... -bros.html

Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

Re: C20XE gaźniki yamaha R1

Postautor: krecik » 31 stycznia 2016, 17:41




Wróć do „Układ paliwowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości