Cześć,
problem jest następujący...
przy temperaturach poniżej -10 auto na benzynie odpali, ale przy nawet delikatnym dodaniu gazu gaśnie... im bardziej się rozgrzewa silnik tym bardziej mogę wciskać pedał gazu i mieć wyższe obroty...
Problemu na LPG nie ma, jeśli tylko uda mi się przełączyć tak żeby auto nie zgasło, to silnik nawet zimny pracuje w pełnym zakresie obrotów...
Wątpię, żeby to była wina paliwa, bo niedawno nalałem prawie pół baku świeżego... zostaje mi jeszcze do wymiany filtr paliwa, ale obstawiam raczej przyczynę w gaźniku, tylko gdzie jej szukać?
Rekord E CIH 1.9N, Solex 30/35 PDSI - problem z pracą na PB
- MonteR
- Administrator
- Posty: 940
- Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
- Marka: Opel
- Silnik: -
- Rok produkcji: 1972
- Gadu-Gadu: 1114840
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Rekord E CIH 1.9N, Solex 30/35 PDSI - problem z pracą na PB
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78
- marianpsyho
- Posty: 321
- Rejestracja: 12 stycznia 2011, 20:10
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: CIH 1.9N - problem z pracą na PB
Czy jak silnik sie rozgrzeje do normalnej temp. to cos się zmienia??
Ssanie masz automatyczne? może sie zacina
Ssanie masz automatyczne? może sie zacina
przedni napęd jest dla dzieci i starców !!! a kobiety prawa jazdy nie powinny mieć
Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v
Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v
- MonteR
- Administrator
- Posty: 940
- Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
- Marka: Opel
- Silnik: -
- Rok produkcji: 1972
- Gadu-Gadu: 1114840
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: CIH 1.9N - problem z pracą na PB
Tak jak pisałem wcześniej, im wyższa temperatura silnika tym silnik lepiej pracuje na PB.
Jak jest kilka stopni na plusie to spokojnie nawet odpalę na PB i silnik normalnie się wkręca.
Ssanie jest ręczne.
W weekend spróbuję podregulować mieszankę i wolne obroty, bo są ciut za niskie...
Jak jest kilka stopni na plusie to spokojnie nawet odpalę na PB i silnik normalnie się wkręca.
Ssanie jest ręczne.
W weekend spróbuję podregulować mieszankę i wolne obroty, bo są ciut za niskie...
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78
- marianpsyho
- Posty: 321
- Rejestracja: 12 stycznia 2011, 20:10
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: CIH 1.9N - problem z pracą na PB
Jak na moje oko wiesza ci się dźwigienka ssania przy gaźniku, tym bardziej przy silniku z LPG, miałem już podobny problem ale na gaźniku webera od fiata 125p.
Zanim zaczniesz modzić z mieszanką spróbuj polać to wszystko WD i rozruszać, ściągnij obudowę filtra i zobacz jak to wszystko działa.
Zanim zaczniesz modzić z mieszanką spróbuj polać to wszystko WD i rozruszać, ściągnij obudowę filtra i zobacz jak to wszystko działa.
przedni napęd jest dla dzieci i starców !!! a kobiety prawa jazdy nie powinny mieć
Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v
Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v
- MonteR
- Administrator
- Posty: 940
- Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
- Marka: Opel
- Silnik: -
- Rok produkcji: 1972
- Gadu-Gadu: 1114840
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: CIH 1.9N - problem z pracą na PB
No więc tak... wczoraj wracając z pracy auto kichnęło sobie dwa razy po czym straciłem wolne obroty na LPG (auto gasło po odjęciu gazu), a na PB już w ogóle nie chciało pracować.
Zamiast do domu pojechałem do garażu. Sprawdziłem dolot, filtr powietrza, sam gaźnik (klapka od ssania chodzi płynnie w pełnym zakresie (wiedziałem to wcześniej, bo reakcja na wyciągnięcie ssania w kabinie auta była, ale sprawdziłem).
Wyregulowałem sobie gaźnik na benzynie, wszystko śmigało pięknie, trzymał obroty, wkręcał się, nie strzelał w wydech niespaloną mieszanką. Przełączyłem na LPG i auto zgasło, nie trzymało obrotów. Zaczęła się walka z ustawieniami... W tej chwili krótko mówiąc auto jeździ, zbiera się nawet lepiej, silnik chodzi zauważalnie równiej i ciszej na LPG niż wcześniej, natomiast znów kuleje mi na PB trochę. Wprawdzie odpalę auto, silnik pracuje w całym zakresie obrotów, ale względem pracy na LPG stanowczo mniej kulturalnie...
Na tą chwilę wiem, że problem leży w regulacji gaźnika i zasilaniu LPG. Muszę doprowadzić układ do stanu poprawnego montażu, a nie tak jak teraz rurka z gazem włożona w filtr...
P.S. Mam pytanie o wężyk z podciśnieniem wychodzący z kolektora. Jeden idzie do serwa, drugi u mnie luźno sobie lata... po jego zaślepieniu ciut spadły obroty na silniku... czy ktoś mi powie, gdzie powinien być wpięty?
Zamiast do domu pojechałem do garażu. Sprawdziłem dolot, filtr powietrza, sam gaźnik (klapka od ssania chodzi płynnie w pełnym zakresie (wiedziałem to wcześniej, bo reakcja na wyciągnięcie ssania w kabinie auta była, ale sprawdziłem).
Wyregulowałem sobie gaźnik na benzynie, wszystko śmigało pięknie, trzymał obroty, wkręcał się, nie strzelał w wydech niespaloną mieszanką. Przełączyłem na LPG i auto zgasło, nie trzymało obrotów. Zaczęła się walka z ustawieniami... W tej chwili krótko mówiąc auto jeździ, zbiera się nawet lepiej, silnik chodzi zauważalnie równiej i ciszej na LPG niż wcześniej, natomiast znów kuleje mi na PB trochę. Wprawdzie odpalę auto, silnik pracuje w całym zakresie obrotów, ale względem pracy na LPG stanowczo mniej kulturalnie...
Na tą chwilę wiem, że problem leży w regulacji gaźnika i zasilaniu LPG. Muszę doprowadzić układ do stanu poprawnego montażu, a nie tak jak teraz rurka z gazem włożona w filtr...
P.S. Mam pytanie o wężyk z podciśnieniem wychodzący z kolektora. Jeden idzie do serwa, drugi u mnie luźno sobie lata... po jego zaślepieniu ciut spadły obroty na silniku... czy ktoś mi powie, gdzie powinien być wpięty?
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78
- marianpsyho
- Posty: 321
- Rejestracja: 12 stycznia 2011, 20:10
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: CIH 1.9N - problem z pracą na PB
Do gaźnika, powinieneś mieć tam jakiś króciec w dolnej części gaźnika, bez tego gaźnik bierze lewe powietrze, pewnie wystrzeliło wężyk jak ci kichnął bo on (wężyk) raczej tylko nasunięty jest.
Jak to rurka włożona w filtr ? Na gaźniku powinien być nałożony mikser, pod obudową filtra.
Dał byś radę zrobić jakieś zdjęcia tego wszystkiego ?
Na wstępie wymień filtr gazu, operacja nie droga nie skomplikowana a potrafi czasem zrobić wielka robotę.
Ile km ma ten gaz od ostatniego serwisu?
Jak to rurka włożona w filtr ? Na gaźniku powinien być nałożony mikser, pod obudową filtra.
Dał byś radę zrobić jakieś zdjęcia tego wszystkiego ?
Na wstępie wymień filtr gazu, operacja nie droga nie skomplikowana a potrafi czasem zrobić wielka robotę.
Ile km ma ten gaz od ostatniego serwisu?
przedni napęd jest dla dzieci i starców !!! a kobiety prawa jazdy nie powinny mieć
Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v
Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v
- MonteR
- Administrator
- Posty: 940
- Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
- Marka: Opel
- Silnik: -
- Rok produkcji: 1972
- Gadu-Gadu: 1114840
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: CIH 1.9N - problem z pracą na PB
W sumie to nawet nie napisałem jaki to gaźnik
Solex 30/35 PDSI, oglądałem gaźnik z każdej strony chyba i nie bardzo wiem, gdzie mógłbym ten wężyk podpiąć.
Co do zdjęć, to proszę
Wiem, że taki montaż tłumaczy w dużym stopniu problemu z pracą na PB, dlatego szukam odpowiedniego miksera.
Co do filtra gazu to nie wiem kiedy był wymieniany, za moich czasów (1,5 miesiąca), nie wymieniałem. Dlaczego? Do tej pory chodził dobrze na LPG i palił akceptowalne 14 litrów w Toruńskich korkach...
Niestety im bardziej poznaje auto, tym więcej dziwnych patentów odkrywam, nie tylko pod maską...
Solex 30/35 PDSI, oglądałem gaźnik z każdej strony chyba i nie bardzo wiem, gdzie mógłbym ten wężyk podpiąć.
Co do zdjęć, to proszę
Wiem, że taki montaż tłumaczy w dużym stopniu problemu z pracą na PB, dlatego szukam odpowiedniego miksera.
Co do filtra gazu to nie wiem kiedy był wymieniany, za moich czasów (1,5 miesiąca), nie wymieniałem. Dlaczego? Do tej pory chodził dobrze na LPG i palił akceptowalne 14 litrów w Toruńskich korkach...
Niestety im bardziej poznaje auto, tym więcej dziwnych patentów odkrywam, nie tylko pod maską...
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78
- marianpsyho
- Posty: 321
- Rejestracja: 12 stycznia 2011, 20:10
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Rekord E CIH 1.9N, Solex 30/35 PDSI - problem z pracą na
masakra kto ten gaz zakładał ! Przepatrz allegro i kup mikser chyba ze masz jakichś gaziarzy u siebie.
Co do podciśnienia
tak to wygląda u mnie
popatrz tez sobie na to
http://www.google.pl/imgres?start=270&h ... :200,i:256
http://www.google.pl/imgres?hl=pl&tbo=d ... =104&ty=70
ostatecznie zrób fotki gaźnika to coś pogdybamy jeszcze, tam nie ma nic takiego żeby gołym okiem nie wypatrzeć.
Co do podciśnienia
tak to wygląda u mnie
popatrz tez sobie na to
http://www.google.pl/imgres?start=270&h ... :200,i:256
http://www.google.pl/imgres?hl=pl&tbo=d ... =104&ty=70
ostatecznie zrób fotki gaźnika to coś pogdybamy jeszcze, tam nie ma nic takiego żeby gołym okiem nie wypatrzeć.
przedni napęd jest dla dzieci i starców !!! a kobiety prawa jazdy nie powinny mieć
Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v
Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v
- junioross
- Posty: 599
- Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
- Marka: Opel
- Silnik: c24ne
- Rok produkcji: 1971
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rekord E CIH 1.9N, Solex 30/35 PDSI - problem z pracą na
nigdy nie rozbierałem cih'a na gaźniku i nie wiem czy to do solexa czy do VARAJET II albo inat - ale sprzedający zarzeka się że ma bogaty asortyment więc może ten link pomoże
http://allegro.pl/opel-kadett-ascona-ma ... 43500.html
http://allegro.pl/opel-kadett-ascona-ma ... 43500.html
- MonteR
- Administrator
- Posty: 940
- Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
- Marka: Opel
- Silnik: -
- Rok produkcji: 1972
- Gadu-Gadu: 1114840
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Rekord E CIH 1.9N, Solex 30/35 PDSI - problem z pracą na
allegro i inne pokrewne przejrzałem i śledzę;)
to co junioross pokazujesz, to varajet II chyba
to co junioross pokazujesz, to varajet II chyba
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78
- marianpsyho
- Posty: 321
- Rejestracja: 12 stycznia 2011, 20:10
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Rekord E CIH 1.9N, Solex 30/35 PDSI - problem z pracą na
MonteR tobie trzeba cos podobnego
http://allegro.pl/mikser-ford-mondeo-1- ... 43441.html
http://allegro.pl/skoda-1-3-mikser-do-i ... 40275.html
sprawdzałeś te podciśnienia?
http://allegro.pl/mikser-ford-mondeo-1- ... 43441.html
http://allegro.pl/skoda-1-3-mikser-do-i ... 40275.html
sprawdzałeś te podciśnienia?
przedni napęd jest dla dzieci i starców !!! a kobiety prawa jazdy nie powinny mieć
Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v
Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v
- MonteR
- Administrator
- Posty: 940
- Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
- Marka: Opel
- Silnik: -
- Rok produkcji: 1972
- Gadu-Gadu: 1114840
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Rekord E CIH 1.9N, Solex 30/35 PDSI - problem z pracą na
Mikser sobie dobiorę, muszę tylko jutro średnicę wlotu do gaźnika dokładnie zmierzyć. A co do podciśnień, to przejrzałem wszystko i jedyne miejsce w które mi pasuje zarówno średnicą jak i długością przewodu to ten mniejszy otwór w pokrywie zaworów.
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości