Rekord E CIH 1.9N, Solex 30/35 PDSI - problem z pracą na PB

Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Rekord E CIH 1.9N, Solex 30/35 PDSI - problem z pracą na PB

Postautor: MonteR » 21 grudnia 2012, 09:11

Cześć,
problem jest następujący...
przy temperaturach poniżej -10 auto na benzynie odpali, ale przy nawet delikatnym dodaniu gazu gaśnie... im bardziej się rozgrzewa silnik tym bardziej mogę wciskać pedał gazu i mieć wyższe obroty...

Problemu na LPG nie ma, jeśli tylko uda mi się przełączyć tak żeby auto nie zgasło, to silnik nawet zimny pracuje w pełnym zakresie obrotów...

Wątpię, żeby to była wina paliwa, bo niedawno nalałem prawie pół baku świeżego... zostaje mi jeszcze do wymiany filtr paliwa, ale obstawiam raczej przyczynę w gaźniku, tylko gdzie jej szukać?
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78


Awatar użytkownika
marianpsyho
Posty: 321
Rejestracja: 12 stycznia 2011, 20:10
Lokalizacja: Rzeszów

Re: CIH 1.9N - problem z pracą na PB

Postautor: marianpsyho » 21 grudnia 2012, 19:36

Czy jak silnik sie rozgrzeje do normalnej temp. to cos się zmienia??
Ssanie masz automatyczne? może sie zacina
przedni napęd jest dla dzieci i starców !!! a kobiety prawa jazdy nie powinny mieć 8)

Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v

Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: CIH 1.9N - problem z pracą na PB

Postautor: MonteR » 26 grudnia 2012, 21:06

Tak jak pisałem wcześniej, im wyższa temperatura silnika tym silnik lepiej pracuje na PB.
Jak jest kilka stopni na plusie to spokojnie nawet odpalę na PB i silnik normalnie się wkręca.

Ssanie jest ręczne.

W weekend spróbuję podregulować mieszankę i wolne obroty, bo są ciut za niskie...
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78

Awatar użytkownika
marianpsyho
Posty: 321
Rejestracja: 12 stycznia 2011, 20:10
Lokalizacja: Rzeszów

Re: CIH 1.9N - problem z pracą na PB

Postautor: marianpsyho » 26 grudnia 2012, 23:22

Jak na moje oko wiesza ci się dźwigienka ssania przy gaźniku, tym bardziej przy silniku z LPG, miałem już podobny problem ale na gaźniku webera od fiata 125p.
Zanim zaczniesz modzić z mieszanką spróbuj polać to wszystko WD i rozruszać, ściągnij obudowę filtra i zobacz jak to wszystko działa.
przedni napęd jest dla dzieci i starców !!! a kobiety prawa jazdy nie powinny mieć 8)

Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v

Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: CIH 1.9N - problem z pracą na PB

Postautor: MonteR » 28 grudnia 2012, 08:40

No więc tak... wczoraj wracając z pracy auto kichnęło sobie dwa razy po czym straciłem wolne obroty na LPG (auto gasło po odjęciu gazu), a na PB już w ogóle nie chciało pracować.
Zamiast do domu pojechałem do garażu. Sprawdziłem dolot, filtr powietrza, sam gaźnik (klapka od ssania chodzi płynnie w pełnym zakresie (wiedziałem to wcześniej, bo reakcja na wyciągnięcie ssania w kabinie auta była, ale sprawdziłem).

Wyregulowałem sobie gaźnik na benzynie, wszystko śmigało pięknie, trzymał obroty, wkręcał się, nie strzelał w wydech niespaloną mieszanką. Przełączyłem na LPG i auto zgasło, nie trzymało obrotów. Zaczęła się walka z ustawieniami... W tej chwili krótko mówiąc auto jeździ, zbiera się nawet lepiej, silnik chodzi zauważalnie równiej i ciszej na LPG niż wcześniej, natomiast znów kuleje mi na PB trochę. Wprawdzie odpalę auto, silnik pracuje w całym zakresie obrotów, ale względem pracy na LPG stanowczo mniej kulturalnie...

Na tą chwilę wiem, że problem leży w regulacji gaźnika i zasilaniu LPG. Muszę doprowadzić układ do stanu poprawnego montażu, a nie tak jak teraz rurka z gazem włożona w filtr...

P.S. Mam pytanie o wężyk z podciśnieniem wychodzący z kolektora. Jeden idzie do serwa, drugi u mnie luźno sobie lata... po jego zaślepieniu ciut spadły obroty na silniku... czy ktoś mi powie, gdzie powinien być wpięty?
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78

Awatar użytkownika
marianpsyho
Posty: 321
Rejestracja: 12 stycznia 2011, 20:10
Lokalizacja: Rzeszów

Re: CIH 1.9N - problem z pracą na PB

Postautor: marianpsyho » 28 grudnia 2012, 09:50

Do gaźnika, powinieneś mieć tam jakiś króciec w dolnej części gaźnika, bez tego gaźnik bierze lewe powietrze, pewnie wystrzeliło wężyk jak ci kichnął bo on (wężyk) raczej tylko nasunięty jest.
Jak to rurka włożona w filtr ? Na gaźniku powinien być nałożony mikser, pod obudową filtra.
Dał byś radę zrobić jakieś zdjęcia tego wszystkiego ?
Na wstępie wymień filtr gazu, operacja nie droga nie skomplikowana a potrafi czasem zrobić wielka robotę.
Ile km ma ten gaz od ostatniego serwisu?
przedni napęd jest dla dzieci i starców !!! a kobiety prawa jazdy nie powinny mieć 8)

Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v

Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: CIH 1.9N - problem z pracą na PB

Postautor: MonteR » 28 grudnia 2012, 10:14

W sumie to nawet nie napisałem jaki to gaźnik ;)
Solex 30/35 PDSI, oglądałem gaźnik z każdej strony chyba i nie bardzo wiem, gdzie mógłbym ten wężyk podpiąć.
Co do zdjęć, to proszę ;)
2012-12-28-053.jpg
Widok od góry

2012-12-28-054.jpg
Widok od dołu


Wiem, że taki montaż tłumaczy w dużym stopniu problemu z pracą na PB, dlatego szukam odpowiedniego miksera.

Co do filtra gazu to nie wiem kiedy był wymieniany, za moich czasów (1,5 miesiąca), nie wymieniałem. Dlaczego? Do tej pory chodził dobrze na LPG i palił akceptowalne 14 litrów w Toruńskich korkach...

Niestety im bardziej poznaje auto, tym więcej dziwnych patentów odkrywam, nie tylko pod maską...
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78

Awatar użytkownika
marianpsyho
Posty: 321
Rejestracja: 12 stycznia 2011, 20:10
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rekord E CIH 1.9N, Solex 30/35 PDSI - problem z pracą na

Postautor: marianpsyho » 28 grudnia 2012, 14:07

:shock: masakra kto ten gaz zakładał ! Przepatrz allegro i kup mikser chyba ze masz jakichś gaziarzy u siebie.
Co do podciśnienia

tak to wygląda u mnie
popatrz tez sobie na to
http://www.google.pl/imgres?start=270&h ... :200,i:256

http://www.google.pl/imgres?hl=pl&tbo=d ... =104&ty=70

ostatecznie zrób fotki gaźnika to coś pogdybamy jeszcze, tam nie ma nic takiego żeby gołym okiem nie wypatrzeć.
przedni napęd jest dla dzieci i starców !!! a kobiety prawa jazdy nie powinny mieć 8)

Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v

Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rekord E CIH 1.9N, Solex 30/35 PDSI - problem z pracą na

Postautor: junioross » 28 grudnia 2012, 17:12

nigdy nie rozbierałem cih'a na gaźniku i nie wiem czy to do solexa czy do VARAJET II albo inat - ale sprzedający zarzeka się że ma bogaty asortyment więc może ten link pomoże
http://allegro.pl/opel-kadett-ascona-ma ... 43500.html

Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Rekord E CIH 1.9N, Solex 30/35 PDSI - problem z pracą na

Postautor: MonteR » 28 grudnia 2012, 21:25

allegro i inne pokrewne przejrzałem i śledzę;)
to co junioross pokazujesz, to varajet II chyba ;)
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78

Awatar użytkownika
marianpsyho
Posty: 321
Rejestracja: 12 stycznia 2011, 20:10
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rekord E CIH 1.9N, Solex 30/35 PDSI - problem z pracą na

Postautor: marianpsyho » 28 grudnia 2012, 23:08

przedni napęd jest dla dzieci i starców !!! a kobiety prawa jazdy nie powinny mieć 8)

Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v

Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Rekord E CIH 1.9N, Solex 30/35 PDSI - problem z pracą na

Postautor: MonteR » 29 grudnia 2012, 23:56

Mikser sobie dobiorę, muszę tylko jutro średnicę wlotu do gaźnika dokładnie zmierzyć. A co do podciśnień, to przejrzałem wszystko i jedyne miejsce w które mi pasuje zarówno średnicą jak i długością przewodu to ten mniejszy otwór w pokrywie zaworów.
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78



Wróć do „Układ paliwowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości