Panowie prośba o pomoc.
Spalił mi sie opornik. Problem w tym ze niewiem jaki on był, kolory na nim są niewidoczne.
Wlutowalem jakiś i obrotomierz działa. Ale jest strasznie opóźniony w rozwoju.
Może ktoś wie jaki to opornik lub ma na widoku i może zrobić zdjęcie kolorów pasków tak abym mógł odczytać.
Spalony obrotomierz kadett c. Proszę o pomoc!
Spalony obrotomierz kadett c. Proszę o pomoc!
- Załączniki
-
- image.jpg
- (60.82 KiB) Pobrany 747 razy
Re: Spalony obrotomierz kadett c. Proszę o pomoc!
Poradziłeś już sobie?? Bo jak nie to mogę tam zerknąć bo mam wyjete zegary z auta.
-
- Posty: 187
- Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 01:13
- Lokalizacja: Tychy
Re: Spalony obrotomierz kadett c. Proszę o pomoc!
Czaki - nawet jak sobie poradził to napisz, będzie kolejna przydatna informacja na forum
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Spalony obrotomierz kadett c. Proszę o pomoc!
Czaki - zerknij proszę, jak możesz na ten opór.
Zająłem sie obrotomierzem kolegi adamczakt.
Najlepiej wylutować i zmierzyć omomierzem.
Pomiar na wlutowanym nic nie daje, bo mierzymy część obwodu współpracującego z tym rezystorem, a nie sam rezystor. Kod kreskowy (jeśli jest), to już dawno wyblakły mu kolory.
Najlepiej przydałaby się FOTKA rezystora.
Na chwilę obecną wlutowałem koledze potencjometr zamiast rezystora stałego.
Po podłączeniu licznika będzie obserwacja wskazań. Potencjometrem ustawiamy cywilizowane zachowanie się obrotomierza. Gdy już to nastąpi jego miejsce zastąpi rezystor stały o pożądanych parametrach.
Tylko po co tyle zachodu
Poprosimy Czakiego o tą informację.
. . . . i o to aby częściej bywał w garażu.
Kolejna - 15? wizyta i znów pocałowałem klamkę, która ma juz pewnie wyżłobione wgłębienie od moich ust
Wiem. Lepiej zadzwonic i sie umówić, ale ja lubię napadać ludzi z nienacka
Zająłem sie obrotomierzem kolegi adamczakt.
Najlepiej wylutować i zmierzyć omomierzem.
Pomiar na wlutowanym nic nie daje, bo mierzymy część obwodu współpracującego z tym rezystorem, a nie sam rezystor. Kod kreskowy (jeśli jest), to już dawno wyblakły mu kolory.
Najlepiej przydałaby się FOTKA rezystora.
Na chwilę obecną wlutowałem koledze potencjometr zamiast rezystora stałego.
Po podłączeniu licznika będzie obserwacja wskazań. Potencjometrem ustawiamy cywilizowane zachowanie się obrotomierza. Gdy już to nastąpi jego miejsce zastąpi rezystor stały o pożądanych parametrach.
Tylko po co tyle zachodu
Poprosimy Czakiego o tą informację.
. . . . i o to aby częściej bywał w garażu.
Kolejna - 15? wizyta i znów pocałowałem klamkę, która ma juz pewnie wyżłobione wgłębienie od moich ust
Wiem. Lepiej zadzwonic i sie umówić, ale ja lubię napadać ludzi z nienacka
Re: Spalony obrotomierz kadett c. Proszę o pomoc!
Tak jak pisał Kogan wyżej. Pozdrawiam.
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Spalony obrotomierz kadett c. Proszę o pomoc!
Bocznica.
Poproszę o więcej fotek - może pod kątem, bo nie widzę pierwszego paska od prawej.
nie chce mi się wierzyć że to 21 Ohma dochodzące do 0,5 Watta.
P.S
Pierwszy z brzegu elektroniczny zakład powinien skasować CIę max 20 pln za naprawę.
W tych obrotkach w zasadzie nic nie ma skomplikowanego.
Poproszę o więcej fotek - może pod kątem, bo nie widzę pierwszego paska od prawej.
nie chce mi się wierzyć że to 21 Ohma dochodzące do 0,5 Watta.
P.S
Pierwszy z brzegu elektroniczny zakład powinien skasować CIę max 20 pln za naprawę.
W tych obrotkach w zasadzie nic nie ma skomplikowanego.
Re: Spalony obrotomierz kadett c. Proszę o pomoc!
A mój juz sprawny. Dzięki pomocy Kogan77. Mistrz z klasa. Naprawdę dziekuje.
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Spalony obrotomierz kadett c. Proszę o pomoc!
Nie ma za co kolego - zawsze do usług.
Dla osób borykających się w przyszłości z obrotkiem i upalonymi elementami:
- upalają się zazwyczaj ścieżki na druku,
- rezystor o którym mowa powyżej ( na zdjęciu kolegi Bocznicy to 100 Ohm).
My wczoraj z kolegą adamczakt metodą prób i błędów za pomocą potencjometru precyzyjnego - wieloobrotowego uzyskaliśmy pożądany ( zgrubny) efekt przy oporności 41 Ohm. Dokładność wskazań obrotomierza reguluje się następnie potencjometrem znajdującym się na płytce drukowanej samego obrotomierza.
Wszystko gra i hula jak trzeba.
Dzięki za możliwość przejażdżki Twoją QP
Dostałem mega dawkę motywacji
Dla osób borykających się w przyszłości z obrotkiem i upalonymi elementami:
- upalają się zazwyczaj ścieżki na druku,
- rezystor o którym mowa powyżej ( na zdjęciu kolegi Bocznicy to 100 Ohm).
My wczoraj z kolegą adamczakt metodą prób i błędów za pomocą potencjometru precyzyjnego - wieloobrotowego uzyskaliśmy pożądany ( zgrubny) efekt przy oporności 41 Ohm. Dokładność wskazań obrotomierza reguluje się następnie potencjometrem znajdującym się na płytce drukowanej samego obrotomierza.
Wszystko gra i hula jak trzeba.
Dzięki za możliwość przejażdżki Twoją QP
Dostałem mega dawkę motywacji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości