Głowica 1,2 wałek w bloku

Wszystko to co nie pasuje powyżej
Awatar użytkownika
vooytas
Posty: 81
Rejestracja: 05 maja 2008, 18:29
Marka: Opel
Silnik: 1200s
Rok produkcji: 1977
Gadu-Gadu: 1194640
Lokalizacja: Katowice

Głowica 1,2 wałek w bloku

Postautor: vooytas » 14 września 2008, 20:17

Witam Was serdecznie. Mam pytanie w związku z rozpoczętym remontem mojego Kadetta.
Czy w głowicy z silnika 1,2 (wałek w bloku) są uszczelniacze trzonków zaworów jakieś specyficzne? ( nie wiem jak sie przygotować do operacji) A i pytanie jak tu sie reg zawory? Poprostu dokrecając nakrętke?
Pozdrawiam.
gg 1194640
Pozdrawiam serdecznie
gg1194640


Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 15 września 2008, 12:45

Widać nie widziałem zbyt wielu uszczelniaczy, aby te z oplowskiej ohvki nazwać specyficznymi.
Silnik ten ma zawory mechaniczne, więc reguluje się je poprzez dokręcenie śrub, zachowując przy tym odpowiedni luz. Dla zaworów ssących wynosi on 0,15mm i 0,2mm (0,25 zalezności od źródeł) dla wydechowych.
Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

Awatar użytkownika
vooytas
Posty: 81
Rejestracja: 05 maja 2008, 18:29
Marka: Opel
Silnik: 1200s
Rok produkcji: 1977
Gadu-Gadu: 1194640
Lokalizacja: Katowice

Postautor: vooytas » 15 września 2008, 13:22

Czyli nie ma jakiegoś blokowania tej nakrętki? To jest samohamowna nakrętka?
(nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, zresztą w innych też nie....)
Pozdrawiam serdecznie

gg1194640

Awatar użytkownika
MichaU
Posty: 102
Rejestracja: 15 sierpnia 2007, 17:21
Lokalizacja: Pabianice k/Łodzi

Postautor: MichaU » 15 września 2008, 13:40

jest samohamowna, tylko ją dokręcasz i nic nie kontrujesz ani w żaden sposób nie blokujesz
Gdyby bóg preferował przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach :-D

Awatar użytkownika
vooytas
Posty: 81
Rejestracja: 05 maja 2008, 18:29
Marka: Opel
Silnik: 1200s
Rok produkcji: 1977
Gadu-Gadu: 1194640
Lokalizacja: Katowice

Postautor: vooytas » 16 września 2008, 07:17

MichaU a wymieniałeś kiedyś uszczelniacze trzonków może???

pytanie 2 Jak sie fachowo nazywa klucz/bit/końcówka taka gwiazdkowa jak są kolektory przykręcone? Gęstrza niż popularny torx.
Pozdrawiam serdecznie

gg1194640

Awatar użytkownika
MichaU
Posty: 102
Rejestracja: 15 sierpnia 2007, 17:21
Lokalizacja: Pabianice k/Łodzi

Postautor: MichaU » 16 września 2008, 07:39

uszczelniaczy nigdy nie wymieniałem
Gdyby bóg preferował przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach :-D

voytas

Postautor: voytas » 14 października 2008, 09:19

Udało się zakupić wszystkie uszczelki silnika (nawet bagnet z gumą i pompe paliwa). Mam nadzieje że już niebawem będe się cieszył odświeżonym sercem:)
Pozdrawiam wszystkich!

Awatar użytkownika
Melins
Posty: 765
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:31
Lokalizacja: Żagań[Sagan]
Kontaktowanie:

Postautor: Melins » 14 października 2008, 12:26

Możesz podać ceny zakupionego towaru!
Kadetta B Coupe Rallye 1.1 SR!

voytas

Postautor: voytas » 14 października 2008, 13:04

Oczywiście że mogę. Powysyłalem może koło 15 faxów z zapytaniem o uszczelki (rysunki + dokładny opis) do firm handlujacych częściami do Opla. Odpowiedzi otrzymałem może tylko 3. Jeden jedyny sklep pościągał z hurtowni co mógł (polecam, nie chcę robić reklamy ale na gg chętnie pomogę z danymi 1194640).

1. uszcz. kapy rozrzadu - 28,50
2. pompa paliwowa z uszcz - 54,29
3. bagnet z gumą - 54.42
4. simer wału (str koła zam) - 19,19
5. uszcz pod pompe wody 1,20
6. uszczelka pod pokrywe zaworow 4,83
7. uszczelniacze trzonkow zaw 1,5 szt.
8. uszczelka miski olej. kpl. - 17,14
9. uszcz pod kolek ssacy - 6,10
10. ------- wydechowy - 12.82
drobne uszczelki: pod wspornik filtra itp oleju cos kolo 3-6zł

uszczelki pod glowice dostalem od pop wlasciciela ( chyba ze 3 szt wiec nie kupowalem)



Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości