Strona 1 z 1
Zaciski od Omegi + tarcze od Recorda
: 23 lutego 2008, 22:04
autor: GregorCQP
Witojcie, przećwiczyłem właśnie pewien patent, jak znam zycie to zaraz się okaże że ktoś to już ćwiczył i się przejechał:P ale mimo wsystko założyłem zaciski od Omegi A 2.0i na piastę od Kadetta. Tarcze do tego oczywiście od Rekorda E 2.2i:D Okazało się, że wszystko prawie pięknie pasuje, z czego na razie jestem niezmiernie zadowolony. Jest tylko jeden zonk, że tarcza od reksia ma o 12 mm mniejszą srednicę niż od omegi. Skutkuje to tym, że klocki wystają kilka mm poza tarczę. Na razie nie wymyśliłem dlaczego miałbym sie tym przejąć, bo tarcza ma 23 mm szerokości i fragmenty okladzin, które sie nie będą wycierały się nie zetkną, ale jak cos to je po prostu sfrezuję:P Cały patent na razie jest na wpół teoretyczny, bo piasta jest luzem i nie ma łożysk, ale mam nadzieję w tym tygodniu zobaczyć czy to wejdzie i o nic nie wychaczy w zawieszeniu:D Czy ktoś z was już tego próbował?? Bo jeżeli to by było takie proste to dlaczego wszyscy szukaja zacisków od rekorda??:P
: 23 lutego 2008, 23:51
autor: Mrozu
a probowales zalozyc na to felge 13"? :> mysle, ze nie wejdzie a to jest odp na Twoje pytanie :> pozatym ten wystajacy klocek..
: 24 lutego 2008, 00:27
autor: GregorCQP
felgi na szczęście mam 15":D faktycznie dla kogoś kto gustuje w orginałach to może stanowić problem, ale ja nie jestem takim kimś:P a klockiem się na razie nie przejmuję, sądzę, że praktycznie nie zmniejsza mi to siły hamowania porównując do opcji record, a na pewno nie do opcji Kadett standart:P
: 24 lutego 2008, 08:40
autor: Szym
Przetestowane na zacisku od Omegi A 2.4 i niestety przy pelnym skręcie zacisk opiera sie o sprężyne
: 24 lutego 2008, 10:38
autor: GregorCQP
O kurde, to mnie nie pocieszyłeś... ale opiera się korpusem, czy może samym przyłączem węża??
: 24 lutego 2008, 11:04
autor: Uiui
Na 13'
a to jest ten klocek wystajacy
Słowem, chujnia.
Peace.
: 24 lutego 2008, 11:46
autor: MonteR
: 24 lutego 2008, 13:25
autor: GregorCQP
Uiui zgadzam się, że na twoich zdjęciach wygląda to niewesolo, natomiast ja mam jakiś inny typ zacisku zupełnie, jakoże, wklejałem pierwsze zdjęcie na forum teraz zrobię to w cywilizowany sposób:P Jak widzisz u mnie cylinderek chowa się cały za klockiem i nawet bez niego nie wystawałby poza obwód tarczy. Co za tym idzie u siebie nie widzę "chujni";) Nada się tylko zastanawiam nad kwestią opierania się o sprężynę, tu widzę większy problem, ale może też do przeskoczenia.
MonteR o opcji astra też myślałem, ale tamte tarcze sa zupełnie innego typu, one są mocowane na wierzch piasty na szpilki, a do tego mają otwory rozstawione na innej srednicy i są ogólnie niższe:/ tu jest link, gdzie można podpatrzyć wymiary i budowę różnych tarcz:
http://www.brembo.com/ENG/catalogo_AM/2007/index.html
: 07 marca 2008, 20:25
autor: GregorCQP
A jednak stare indiańskie przysłowie sie sprawda: szukajcie a znajdziecie:P Oto nowiuśkie zaciski od Rekorda E 2.2i:D niestety 3 lewe i 1 prawy, albo odwrotnie:P
Co nie znaczy, że zarzucam projekt zacisków od Omegi. Sprawdzałem je na samochodzie i okazało się, że śruba mocująca wężyk od hydrauliki faktycznie wbija się w sprężynę, a miejsce mocowania zacisku opiera się o wachacz, ale nie ogranicza skrętu. W poniedziałek planuję zanieść zacisk do frezera, żeby przewiercił i nagwintował otwór z boku korpusu. Także na bierząco będę dawał znać.