sportowy walek

Wszystko to co nie pasuje powyżej
luk skajwoker
Posty: 33
Rejestracja: 23 marca 2008, 19:07

sportowy walek

Postautor: luk skajwoker » 02 maja 2008, 19:39

sprawa wyglada nastepujaco zastanawiam sie nad kupnem sportowego walka i jest ich kilka na co zwrocic uwage oto dane:

pierwsza opcja:

Application Race
Power Band 4000-8000
Cam Lift(mm) 8.60
Valve Lift(mm) 12.52 E 12.47
Duration 310 Deg
Timing 52/78 88/42
Full Lift 103 Deg
VC (mm) 0.56 E 0.61
LTDC 4.82mm



druga:



Application Supersport
Power Band 3000-7500
Cam Lift(mm) 8.22
Valve Lift(mm) 11.93 E 11.88
Duration 300 Deg
Timing 47/73 83/37
Full Lift 103 Deg
VC (mm) 0.56 E 0.61
LTDC 4.29mm



ktory walek wybrac czym sie kierowac jaka bedzie jazda na takich walkach co trzeba wzmocnic zeby wszystko bylo w miare wytrzymale?
pozdrawiam


azazel_
Posty: 57
Rejestracja: 25 lipca 2007, 12:55
Lokalizacja: Kraków/Miechów

Postautor: azazel_ » 05 maja 2008, 17:04


Awatar użytkownika
bajcik
Posty: 492
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 09:25
Lokalizacja: centrum
Kontaktowanie:

Postautor: bajcik » 05 maja 2008, 17:24

w wyborze może pomóc troszke wiedzy fachowej np
C20NET

luk skajwoker
Posty: 33
Rejestracja: 23 marca 2008, 19:07

Postautor: luk skajwoker » 05 maja 2008, 19:15

planowana jest glowica od 2.2 na chwile obecna mam silnik 2.0e ale juz niedlugo bedzie e :D jaka glowice lepiej umiescic i jakie modyfikacje przeprowadzic jaka bedzie wytrzymalosc tego silnika na zrobionej glowicy i walku i co zrobic ze sprzeglem czy seryjne wytrzyma?? odetkanie miales na mysli kolektory 4-2-1 pozdro

azazel_
Posty: 57
Rejestracja: 25 lipca 2007, 12:55
Lokalizacja: Kraków/Miechów

Postautor: azazel_ » 05 maja 2008, 21:12

co do głowicy z 2.2 niestety nic ci nie doradze, bo nie siedze w temacie tych akurat silników.
Ja zabieram sie do dłubania głowicy w moim cc 1.2 Mpi i sprawa wyglada nastepujaco
autem smigam na codzien wiec walek zamierzam dac 280 st, glowica planowana 0,5 mm powiekszone kanały w glowicy, wyciete prowadnice zaworowe, większe zawory, kolektor dolotowy spasowany z głowicą i wypolerowany, rozwiecona przepustnica (ewentualnie mozna dac 2 przepustnice albo gazniki) dolot ze stożkiem, kolektor 4-2-1, reszta wydechu przerobiona, remap kompa, lekkie koło. Podliczylem ze calosc wyniesie mnie ok. 4 tys w zależnosci od czesci, przyrost mocy z 75 do ok 90-95. Myslę ze wytrzymalosc silmika jakos drastycznie nie spadnie na walku 280 st, na takim 310 st to juz ciezko powiedziec, bo tam bedziesz miał moment obrotowy badzo wysoko, miedzy 5000 a 8000 tys, tak smigaja w sporcie np. w rallycrosie, do tych obrotów pasuje jeszcze wyważyć dół.

Awatar użytkownika
tomi0705
Posty: 84
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 10:07
Marka: opel
Silnik: c20xe,cih
Rok produkcji: 1977
Gadu-Gadu: 7430938
Lokalizacja: kraków/zakrzowiec
Kontaktowanie:

Postautor: tomi0705 » 06 maja 2008, 13:03

obydwa wałki które pokazałeś są w zasadzie wałkami wyścigowymi i do codziennej jazdy sie nie nadają.poszukaj czegoś poniżej 300,285-295 to takie optimum osiągów i kultury pracy.ale to wszystko zależy do jakiego silnika to włożysz,czasem 304st chodzą ładnie w seryjnym silniku z tzw poprawieniem fabryki,czyli polerka ,zgranie kanałów,dobre ustawienie zapłonu i sfazowanie wałka. te wałki których dane pokazałeś zapewniają ciąg w górnych zakresach obrotów i do nich musi być idealnie wyważony dół,lekkie koło zamachowe,większe zawory a co sie z tym wiąże też większe wtryski a najlepiej dwa podwójne gaźniki.i taki zestaw gwarantuje wolne obroty przeważnie powyżej 1500 ob/min.
oczywiście zależy do czego ma być ten silnik.jeśli zabawką to możesz spróbować na tej 300tce.jeśli chcesz się tym poruszać normalnie to lepiej poszukaj czegoś w granicach 295 ,dopręż do tego silnik planując głowice-ile?nie powiem,trzeba policzyć żeby nie przegiąć pały,popraw głowice,zgraj kanały kolektorów z kanałami w głowicy,zrób lepszy wydech,najlepiej 4-2-1 albo 4-1 z równymi długościami kanałów i odpowiednio dobraną średnicą. nie zapomnij o dole silnika.odchudź i wypoleruj korbowody,możesz też wał korbowy dać do toczenia przeciwwag ale to musi ktoś z doświadczeniem zrobić, odelżyj i wyważ koło zamachowe.dobre sprzęgło powinno wytrzymać takie przeróbki.można założyć od 2,2,jest zdaje sie mocniejsze.
przepraszam że sie tak rozpisałem ale jakoś tak wyszło :D
nie sztuka jest zabić owada przednią szybą,,,sztuka zrobić to boczną :]

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 07 maja 2008, 09:29

Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?

luk skajwoker
Posty: 33
Rejestracja: 23 marca 2008, 19:07

Postautor: luk skajwoker » 07 maja 2008, 18:31

jak to jak bardzo szybko :twisted:

skupmy na chwile uwage na zamontowaniu podwojnych gaznikow np 45 dcoe weber zamontowanie tego zestawu spowoduje zmiejszenie obrotow jest ktos kto wie jak to wszystko zgrac razem?


http://pipercams.co.uk/NewPiperWeb/rede ... rames.html


tu troche wiecej walkow do wyboru moze ktorys z tych ;/
pozdrawiam

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 405
Rejestracja: 03 lipca 2007, 09:41
Lokalizacja: z Gdańska w Elblągu

Postautor: jarek » 08 maja 2008, 09:13


luk skajwoker
Posty: 33
Rejestracja: 23 marca 2008, 19:07

Postautor: luk skajwoker » 10 maja 2008, 20:18

witam i przepraszam ze sie nie przedstawilem wojciech pijanowski z tej strony

strone risse juz znam od dawna i dos ostro widze zwlaszcza ceny jakie tam maja :shock: :shock:
a wracajac do tematu potrzebuje konkretnych informacji w tym temacie i zawsze konstruktywna krytyka jest mile widziana
pozdrawiam

Awatar użytkownika
tomi0705
Posty: 84
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 10:07
Marka: opel
Silnik: c20xe,cih
Rok produkcji: 1977
Gadu-Gadu: 7430938
Lokalizacja: kraków/zakrzowiec
Kontaktowanie:

Postautor: tomi0705 » 11 maja 2008, 01:32

45tki napewno nie zmniejsza ci zakresu użytecznych obrotów.generalnie każde dwa podwójne gaźniki podnoszą ten zakres,a poza tym wszystko zależy od zgrania całości.
a co do zestrojenia tego ze sobą to daleka droga przed tobą.powodzenia
nie sztuka jest zabić owada przednią szybą,,,sztuka zrobić to boczną :]

luk skajwoker
Posty: 33
Rejestracja: 23 marca 2008, 19:07

Postautor: luk skajwoker » 19 maja 2008, 20:02


azazel_
Posty: 57
Rejestracja: 25 lipca 2007, 12:55
Lokalizacja: Kraków/Miechów

Postautor: azazel_ » 19 maja 2008, 20:59


Awatar użytkownika
Szym
Posty: 247
Rejestracja: 21 czerwca 2007, 17:08
Marka: Opel
Silnik: 1.2N / C20ne
Rok produkcji: 1976 /1977
Gadu-Gadu: 4029512
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: Szym » 20 maja 2008, 14:55

lepszym rozwiązaniem powinna być głowica z 2.0 z rozwierconymi zaworami, z tego powodu, że ma mniejszą komore spalania i zwiększy nieco stopień sprężania. Do tego kolektor z 2.2 i miodzio 8)
Pozdrawiam
Nie ważne gdzie jedziesz...Ważne żeby bokiem!



Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości