Sprężyny - zamienniki

a także, koła, felgi i wszystko co z tym związane
Awatar użytkownika
waldziu
Posty: 56
Rejestracja: 11 lipca 2011, 23:49
Marka: Opel
Silnik: 1,2S
Rok produkcji: 1978
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Zdolnego Śląska

Re: Sprężyny - zamienniki

Postautor: waldziu » 03 września 2012, 00:29

Odgrzeje kotleta, i wczepię się pod temat sprezyn.
Chcę zamontowac AIR RIDE na przód do Kadeta C, na poduchach 130/3? czy są jakieś przeszkody czysto techniczne, aby tego dokonac? ma ktos juz jakies doświadczenie? wszstkie porady, donosy, domysły chetnie przeczytam i przemyśle ;)
Kto jedzie w kadecie, ten pierwszy na mecie..


Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: Sprężyny - zamienniki

Postautor: Qbasslodz » 03 września 2012, 09:37

Pierwsza sprawa to wywal odbojniki z belki , potem postaraj się o krótkie amorki i zasadniczo reszta bez większych problemów.

Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

Re: Sprężyny - zamienniki

Postautor: krecik » 03 września 2012, 12:12


Valhallen
Posty: 131
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 07:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Sprężyny - zamienniki

Postautor: Valhallen » 03 września 2012, 12:40

to może zrób jakieś foto i male pomiary i podziel się na forum wiesz jakiś temat machnij pewnie kilka osób bedzie zainteresowanych (min. ja :P ) a reszta poczyta z ciekawości wiec sądzę ze była by to dobra inicjatywa pozdrawiam

Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

Re: Sprężyny - zamienniki

Postautor: krecik » 03 września 2012, 17:03

Okej zrobię, ale daj mi kilka dni, żeby to wszystko ładnie ogarnąć, no i zaznaczam, że tak jak pisałem nie ja jestem autorem tego air u mnie, więc podam od razu namiar na twórcę, żeby nie było :)

Awatar użytkownika
waldziu
Posty: 56
Rejestracja: 11 lipca 2011, 23:49
Marka: Opel
Silnik: 1,2S
Rok produkcji: 1978
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Zdolnego Śląska

Re: Sprężyny - zamienniki

Postautor: waldziu » 03 września 2012, 21:43

No i Git.. kazde info się przyda, kto co i jak..
U Mnie plan taki, amortyzator seria, poduszka 3 bałwankowa czyli chcę uzyskać duży skok zawieszenia. ok 10cm Zbiornik ok 7-10L, przewody grube, średnica wewnęrzna ok 8mm zeby nie chodziło wolno, jak barka pod prąd Rzeki. Co do odbojów, to chyba się juz lekko utleniły, ale fakt ida precz w pierwszy dzień! krecik jakie Cisnienie robocze masz w tym układzie.? dla mnie to jest ważne info:) zaznaczam od razu że To będzie zestaw prosty i toporny jak brama od stodoły,ale ma byc nezawodny i w razie awarii, bedzie oddzielenie poduch od reszty zestawu z mozliwoscia nabicia przez tzw.wenty na kazdej stacji paliw. jutro zamawiam kompresor dwutłokowy o wydajnosci 60l/min - tak gdyby mnie kusilo kiedys tył podpinać.
Kto jedzie w kadecie, ten pierwszy na mecie..

Valhallen
Posty: 131
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 07:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Sprężyny - zamienniki

Postautor: Valhallen » 04 września 2012, 18:10

Władziu w prędkości to głównie zawory robią najwięcej a i proszę wystrzegaj się chinskich kompresorów do pompowania kół bo one niby fajnie fajnie ale pierścienie na tłokach czesto bywają plastikowe wiec raz dwa się ostrzej pobawisz i koniec z kompresja się można pożegnać , ale jest metoda na której kiedyś auta chodziły kompresory od mietka audi bmw itd od nivo i innych wynalazków

Kreciku bardzo milo ze sie chcesz podzielić z nami oczywiście parę dni to nie problem poczekamy prosimy o sporo zdjęć (mocowania zawory itd) i jakieś podstawowe pomiary (średnica poduch skok układu i takie tam ) pozdrawiam wszystkich serdecznie

Awatar użytkownika
waldziu
Posty: 56
Rejestracja: 11 lipca 2011, 23:49
Marka: Opel
Silnik: 1,2S
Rok produkcji: 1978
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Zdolnego Śląska

Re: Sprężyny - zamienniki

Postautor: waldziu » 04 września 2012, 22:03

Może być i Władziu , choć mam na imie Waldek:)
Właśnie kompressor mnie martwi najbardziej.. i chyba z tego powodu go jeszcze nie kupilem, może faktycznie lepiej cos sprawdzonego, jakies pomysły?

dziś: jedna poduszka zgrubsza przykręcona, myśle ze jutro ja dokończe,to postawie auto na kola i sprawdze na krotko jak to się.. i czy wogóle podnosi:) dodam że to nie takie hop siup jak mi się zdawało..:)
Tak, jak Kuba sugerował ,odboje całkowicie trzeba było wywalic. Na szczescie tylko trzy zgrzewy go trzymają. pojawił sie problem z szerokoscią okucia , bo 130mm wcisnąc w miejsce sprezyny o średnicy ok 120mm jest cięzko, dodatkowo wahacz górny trzeba skroic od wewnątrz zeby nie wadziło jakies min 5mm - dodam że mam ogromny skok zawieszenia w takim zestawieniu - co mnie niejako cieszy:)
Kto jedzie w kadecie, ten pierwszy na mecie..

Valhallen
Posty: 131
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 07:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Sprężyny - zamienniki

Postautor: Valhallen » 04 września 2012, 23:21

przepraszam :D kiedys na wszystkich mowilismy władziu:P ale to jeszcze jak jezdzilem wroga marka:P

Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

Re: Sprężyny - zamienniki

Postautor: krecik » 05 września 2012, 16:21


Awatar użytkownika
waldziu
Posty: 56
Rejestracja: 11 lipca 2011, 23:49
Marka: Opel
Silnik: 1,2S
Rok produkcji: 1978
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Zdolnego Śląska

Re: Sprężyny - zamienniki

Postautor: waldziu » 05 września 2012, 21:57

hehe, tak jak autor postu zatytułował. ja mam dosłownie "zamiennik spreżyny" z tym że zakres pracy ponad 10cm, przy 4Bar.
Kto jedzie w kadecie, ten pierwszy na mecie..

Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

Re: Sprężyny - zamienniki

Postautor: krecik » 07 września 2012, 03:32

Tak więc porobiłem zdjęcia i opiszę co i jak :) w razie wątpliwości, a na pewno takie będą, pytać :)

U mnie z przodu są baranki tak jak pisałem 130/2 w okuciu. Do tego dorobione jest drugie okucie (czerwone) z dospawaną śrubą, tak by po przełożeniu jej przez wahacz można było dokręcić nakrętką:) Zarówno na dole jak i na górze.







Kompresor to Viar 460C i bez problemu daje radę. Kilka razu zdarzyło mi się spalić bezpiecznik od niego ale póki co pompuje sprawnie i w miarę szybko. Od momentu kiedy butla jest pusta, do napompowania 10 barów zajmuje mu około 10 min, więc nie jest najgorzej, Ja staram się żeby ciśnienie w butli nie spadało poniżej 6 barów, a włącznik mam zwykły pstryczek i uruchamiam kompresor wtedy kiedy potrzebuję.



zawory to zawory od lpg, po dwa na oś, Jeden pompuje drugi spuszcza powietrze. Proste jak konstrukcja cepa ale jednocześnie funkcjonalne i w miarę nie zawodne :) zawory ukryte są w walizce w której panuje bałagan więc zdjęcia środka brak :)



Butla podobno o pojemności 12 litrów i max ciśnieniu 12 barów. Mi kilka razy zdarzyło się zapomnieć wyłączyć kompresor i pompował za skalę i nic złego się nie stało :P





Wszystkie przewody puszczone zostały w błotnikach i boczkach samochodu, Przekrój to 6mm. Bez szału jeśli chodzi o tempo podnoszenia, ale źle też nie jest :) jak był silnik 1.2 było kapkę szybciej, teraz przy 2.0 trzeba dać trochę większe ciśnienie i też jest dobrze. Dlatego staram się utrzymać w butli ciśnienie minimum 6 barów.

Awatar użytkownika
Karczi
Posty: 245
Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
Marka: Opel
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: '78
Gadu-Gadu: 1469223
Lokalizacja: Rybnik

Re: Sprężyny - zamienniki

Postautor: Karczi » 07 września 2012, 08:40

A tutaj filmik jak to działa ,,, ;)

"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.

Awatar użytkownika
waldziu
Posty: 56
Rejestracja: 11 lipca 2011, 23:49
Marka: Opel
Silnik: 1,2S
Rok produkcji: 1978
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Zdolnego Śląska

Re: Sprężyny - zamienniki

Postautor: waldziu » 09 września 2012, 20:41

myslę ze zrobione poprawnie:) dzięki za zobrazowanie co, jak i gdzie.
Kto jedzie w kadecie, ten pierwszy na mecie..

Awatar użytkownika
krecik
Posty: 274
Rejestracja: 30 lipca 2011, 22:29
Marka: Opel
Silnik: 2.0 16v
Rok produkcji: 1974
Lokalizacja: WuWuA

Re: Sprężyny - zamienniki

Postautor: krecik » 09 września 2012, 21:30

Myślę, że przyjdzie pora, żeby to ładnie dokończyć, więc wskazówki zwrotne mile widziane ;)



Wróć do „Zawieszenie i układ kierwowniczy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości