Które łączniki do niskiego twardego zawieszenia?
- omsia1997
- Posty: 105
- Rejestracja: 14 maja 2009, 14:20
- Marka: Opel Kadett
- Silnik: 2.0 8v (c20ne)
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: Strzelin
Które łączniki do niskiego twardego zawieszenia?
Witam, tak jak w temacie, myślę że krótsze zrobią lepszą robotę
- kogan77
- Posty: 357
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 12:59
- Marka: Opel
- Silnik: 1.8 S
- Rok produkcji: 1976
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Które łączniki do niskiego twardego zawieszenia?
Dobre pytanie.
Mam sprężyny -60 i dłuższe ( jak na zdjęciu ) łączniki.
Czy powinienem zakupić krótsze, a jeśli tak to gdzie?
Mam sprężyny -60 i dłuższe ( jak na zdjęciu ) łączniki.
Czy powinienem zakupić krótsze, a jeśli tak to gdzie?
- omsia1997
- Posty: 105
- Rejestracja: 14 maja 2009, 14:20
- Marka: Opel Kadett
- Silnik: 2.0 8v (c20ne)
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: Strzelin
Re: Które łączniki do niskiego twardego zawieszenia?
Krótsze to trzeba zrobić, chyba nie da się kupić :-)
- omsia1997
- Posty: 105
- Rejestracja: 14 maja 2009, 14:20
- Marka: Opel Kadett
- Silnik: 2.0 8v (c20ne)
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: Strzelin
Re: Które łączniki do niskiego twardego zawieszenia?
Nikt nic nie modził w tym kierunku?
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 01 listopada 2013, 07:54
- Marka: KADETT A
KADETT C QP
REKORD A QP
REKORD B QP
COMMODORE A QP
MANTA A X3
MANTA B GSI
ASCONA A 4D
OMEGA A
CADILLAC COUPE DeVILLE - Silnik: 1.0 - 6.4
- Rok produkcji: '59 - '90
- Lokalizacja: STAR
Re: Które łączniki do niskiego twardego zawieszenia?
Co do tematu i pytania...
Bawiłem się kiedyś w próby zmiany długości tulei łącznika stabilizatora.
Szybko okazało się, iż jego długość nie przypadkowo jest taka ,jaka jest.
Podczas ustawienia kół na wprost jest ok. , ale przy skrętach ,a jeszcze po nierównościach -stabilizator poważnie atakuje końcówkę dr. kier. i sztycę do regulacji zbieżności.
Zauważ, że skracając łączniki ,przy niskim zawieszeniu ,czy też przy normalnym całość zawieszenia reaguje równolegle wraz ze stabilizatorem.
Zatem to, czy jest on spięty długimi ,czy krótkimi tulejami nie ma żadnego znaczenia , a kombinacja długość powoduje niepożądane rezultaty.
Osiągnięcie lepszej stabilizacji podpartej drążkiem ,jeśli tak bardzo Ci na tym zależy, możesz osiągnąć ,,uszlachetniając'' stal ów drążka stabilizującego -co powoduje jego mniejszą wahliwość i poprzez to większą stabilizację pojazdu. Zajmują się tym wyspecjalizowane zakłady przekuwające resory piórowe i odprężające sprężyny zawieszeń.
Niestety jest to dość droga impreza. Alternatywą jest dopasowanie dr. stabilizatora od fury o większej masie i podobnym kształcie pożądanej części. -jednak nie doradzam doginania pod montaż , a tym bardziej na zimno.
Mam nadzieję, że trochę Ci rozjaśniłem ten temat i będziesz bezpieczniej podejmował decyzje...
Pozdrawiam.
Bawiłem się kiedyś w próby zmiany długości tulei łącznika stabilizatora.
Szybko okazało się, iż jego długość nie przypadkowo jest taka ,jaka jest.
Podczas ustawienia kół na wprost jest ok. , ale przy skrętach ,a jeszcze po nierównościach -stabilizator poważnie atakuje końcówkę dr. kier. i sztycę do regulacji zbieżności.
Zauważ, że skracając łączniki ,przy niskim zawieszeniu ,czy też przy normalnym całość zawieszenia reaguje równolegle wraz ze stabilizatorem.
Zatem to, czy jest on spięty długimi ,czy krótkimi tulejami nie ma żadnego znaczenia , a kombinacja długość powoduje niepożądane rezultaty.
Osiągnięcie lepszej stabilizacji podpartej drążkiem ,jeśli tak bardzo Ci na tym zależy, możesz osiągnąć ,,uszlachetniając'' stal ów drążka stabilizującego -co powoduje jego mniejszą wahliwość i poprzez to większą stabilizację pojazdu. Zajmują się tym wyspecjalizowane zakłady przekuwające resory piórowe i odprężające sprężyny zawieszeń.
Niestety jest to dość droga impreza. Alternatywą jest dopasowanie dr. stabilizatora od fury o większej masie i podobnym kształcie pożądanej części. -jednak nie doradzam doginania pod montaż , a tym bardziej na zimno.
Mam nadzieję, że trochę Ci rozjaśniłem ten temat i będziesz bezpieczniej podejmował decyzje...
Pozdrawiam.
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 04 grudnia 2008, 22:00
- Marka: Opel
- Silnik: c20xe
- Rok produkcji: 1977
- Gadu-Gadu: 7000001
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Re: Które łączniki do niskiego twardego zawieszenia?
Zgodze sie z kolega wyzej. Mysle ze mozna tez zastosować podwojny stabilizator.
manta a poszukiwana:)
Wróć do „Zawieszenie i układ kierwowniczy”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości