Glowica c20ne vs 1.8e
: 21 czerwca 2013, 00:39
Czy ktoś wie i może mi powiedzieć jakie zalety ma glowica 1.8e ,ponoć to najlepsza glowica do silnika 8 zawodowego.Jak każdy ,albo większość z nas ,jak mam coś zmienić to czytam szukam i znalazłem dużo informacji .I chciał bym się nimi podzielić.Glowica 1.8 e była w asconie ,kadecie gte 115koni.I ponoć była to bardzo rozwojowa glowica ,tylko doszukalem się kilku słabych jej cech.Na początek zalety,kanały ssace 36 mm do 32mm które są w c20ne,cały kanał jest szerszy,wałek 296 stopni vs 275 ten który był w seh-u ,ale to cześć zamienia więc można przełożyć .I to tak naprawdę wszystko ,bo reszta istotnych rzeczy przemawia za glowica c20. Zawory ,ssace 42mm do 41mm na korzyść c20 i wydechowe 36,5 do 35mm tez dla c20 dodatkowo zawory z c20 maja wezsze prowadnice 7mm do 8 mm albo 6mm do 7 mm ,tez na korzyść c20 ne ,co istotne są lżejsze ,a to dosc ważne.A teraz najważniejsze ,jak ktoś znajdzie zdjecie takiej glowicy to zobaczy ,ze kanały ssace są pośrodku,w glowicy c20 są na górze.Umiejscowienie ich świadczy o bardzo istotnym parametrze ,o jej sprawności w napelnianiu komory spalania.A dokładnie chodzi mi , ze kanały ssace w 1,8e zakrzywione są pod katem 90 stopni ,a takich ostrych zakrętów powietrze nie lubi,w glowicy c20ne umieszczenie kanału ssacego na górze ,umożliwiło by ten kąt zmniejszyć do ok 45 stopni.Wiec konstrukcyjne glowica c20ne/se/seh jest nowocześniejsza.Nie poruszamy wątku kolektora i przepustnic bo i tak interesują mnie gazniki.
Moze ktoś wie coś wiece i chciał by się podzielić.
Moze ktoś wie coś wiece i chciał by się podzielić.