Wymiana 1.9N na 2.0S

Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Wymiana 1.9N na 2.0S

Postautor: MonteR » 13 maja 2013, 10:54

Witam,
czy przy wymianie silnika z 1.9N na 2.0S mogę napotkać na jakiś problem? Oba silniki na gaźniku... Teoretycznie wyciągam silnik i wrzucam nowy silnik...

Drugie pytanie, to odnośnie mostu, dla 1.9N przełożenie to 3,89, dla 2.0S 3,67... Podejrzewam, że jedyne co mi się zmieni po wymianie silnika, to przyspieszenie, ale obroty dla poszczególnych prędkości nie spadną wiele...
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78


Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana 1.9N na 2.0S

Postautor: junioross » 13 maja 2013, 11:40

zmiana będzie bezproblemowa i nie powinieneś napotkać żadnych komplikacji.

A co do przełożeń mostu to w tej konfiguracji Twój rekord powinien się zbierać lepiej niż taki z przełożeniem 3.67. Zyskasz na przyspieszeniu ale stracisz na prędkości maksymalnej. A obroty przy poszczególnych prędkościach będą wyższe niż przy standardowym moście.
Wydaje mi się, że silnik nie ma wpływu na wysokość obrotów przy danej prędkości - za to są odpowiedzialne skrzynia i dyfer

Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Wymiana 1.9N na 2.0S

Postautor: MonteR » 13 maja 2013, 11:54

Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78

Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana 1.9N na 2.0S

Postautor: junioross » 14 maja 2013, 08:03

Ale przeciez zmienisz tylko silnik bez skrzyni, opon, felg, mostu, łożysk w kołach.Chyba nie planujesz też jakichś spoilerow czy udziwnien karoserii. Nie wiem więc dlaczego miałyby się zmienić opory otoczenia albo powietrza.
Po zmianie silnika na mocniejszy samochód będzie po prostu uzyskiwać daną prędkość w krótszym czasie.

Chcesz niższe obroty to zaloz skrzynie piątkę albo dyfer o mniejszym przełożeniu

Awatar użytkownika
MonteR
Administrator
Posty: 940
Rejestracja: 10 czerwca 2007, 13:17
Marka: Opel
Silnik: -
Rok produkcji: 1972
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Wymiana 1.9N na 2.0S

Postautor: MonteR » 14 maja 2013, 08:18

dobra już wczoraj się ogarnąłem i wiem że zwaliłem... za dużo alkoholu ;P
obrotów nie zmienię, co najwyżej nie będę tyle pedału gazu cisnął...
niby się w to bawię od lat, a potrafię takie pierdoły napisać :D
Jest: Opel Manta A '73, VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, Audi A4 1.9 TDI '00
Było: Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83, Opel Rekord E1 1.9N '78



Wróć do „Silniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości