Strona 1 z 1

ascona b 2,6 dual ram

: 23 lutego 2013, 13:13
autor: dawtow
Koledzy podpowiedzcie jak ogarnąć temat bo zamierzam wsadzić do ascony 2,6 dual ram. Jutro będę miał kompletny silnik ze skrzynią automat + wał. Co jeszcze potrzebuję i co trzeba przerobić żeby to wszystko miało sens :) fotki mile widziane :)

Re: ascona b 2,6 dual ram

: 23 lutego 2013, 15:16
autor: junioross
jak już wkładasz dual rama to wsadź od razu 3.0 - roboty tyle samo bo zewnętrznie silniki identyczne, spalanie bardzo podobne a moc i moment obrotowy odczuwalnie większe.

Re: ascona b 2,6 dual ram

: 23 lutego 2013, 19:46
autor: Czaki
eee jak już ma taki silnik nagrany to nie ma się co przejmować. jak już włoży sześciopak to zmiana na większą pojemność to niewielki kłopot. 2,6 w takiej lekkiej budzie to i tak będzie rakieta, nie zapomnij tylko mostu jeszcze wymienić bo na tym od 1,3 możesz mieć problemy z ruszaniem.

Re: ascona b 2,6 dual ram

: 23 lutego 2013, 21:12
autor: dawtow
Jeżeli jutro kupno dojdzie do skutku to będzie 2,6 i raczej nic większego nie będzie :) a co do mostu to będzie za bardzo agresywnie ruszał (palił gumę) ?.
Ale chciałbym trochę więcej szczegółów (podpowiedzi) od kogoś kto już takiego swapa robił ?
Jaki most dopasować, czy dużo przeróbek mocowania silnika itd.

Re: ascona b 2,6 dual ram

: 23 lutego 2013, 21:26
autor: Qbasslodz
Ja robiłem takiego swapa.Wszelkie szczegóły tutaj -http://forum.opel-youngtimer.pl/ascona-b-t1689.html

Roboty sporo.Do przerobienia
-miska
-smok
-tunel
-wał
-stabilizator przedni wraz z mocowaniem
-mocowanie chłodnicy
-montaż pompki sprzegłowej i zbiorniczka płynu hydr.
-wycinanie fragmentu półki pod nagrzewnicą
-wycinanie fragmentu ściny grodziowej
-przeróbka obudowy nagrzewnicy
-przeróbka mocowania alternatora, wywalenie podstawy pompy wspomagania i przeniesienie alternatora na druga stronę<dorobienie dystansu pod koło pasowe alternatora i naciągu paska wielorowkowego>
-przerobienie wybieraka skrzyni biegów

i sporo drobnych przeróbek o których na tą chwilę nie pamiętam...