Ktoś zastanawial sie nad tym patentem. Czesc wydechowa uszczelek w CIHu benzynowym i dieslu wydaje sie byc taka sama, wiec taki komplet z 23TD moze by i podszedl do 4 cyl CIHa. Ewentualna zmiana turbiny to tylko odpowiednia flansza i kilka srub. Co koledzy sadza o tym?
Rav
Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...
- Rav
- Posty: 74
- Rejestracja: 06 sierpnia 2007, 09:51
- Marka: Opel
- Silnik: C30SE
- Rok produkcji: 1992
- Gadu-Gadu: 1390026
- Lokalizacja: Bogatynia
Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...
Opel Senator B 3.0 24v '92
Opel Kadett B Coupe 1.1SR
Pontiac Firebird '92
Było:
Opel Kadett C '78 12N i kilkanaście innych klamorów spod znaku błyskawicy
Opel Kadett B Coupe 1.1SR
Pontiac Firebird '92
Było:
Opel Kadett C '78 12N i kilkanaście innych klamorów spod znaku błyskawicy
Re: Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...
teoretycznie powinno si dac zrobic, chociaz to sporo roboty
C20NET
- MuminekZG
- Posty: 71
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:45
- Marka: Opel
- Silnik: 2.0 cih
- Rok produkcji: 1978
- Gadu-Gadu: 3630546
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...
Ja gdzies slyszalem, ze turbiny od diesli nie maja jakiegos regulatora ciesnienia ktory jest potrzebny przy benzynowkach... ale to taka ploteczka zaszlyszana nie wiem ile w tym prawdy... ale czekam az madrzejsi cos powiedza bo temat ciekawy ;D
Re: Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...
JA myślałem teoretycznie wydaje się, że będzie pasować tylko nie wiem do jakiego silnika by wystarczyła ta turbina(pojemności) bo map turbosprężarek jakoś nie umiem czytać. Jak przeglądałem w internecie to wydawało Mi się, że kiedyś widziałem taki projekt, ale nie jestem pewien znalazłem coś takiego jeszcze
http://74.125.67.100/imgres?imgurl=http ... twfE0p3zBA
więc może być, że nie pasuje
http://74.125.67.100/imgres?imgurl=http ... twfE0p3zBA
więc może być, że nie pasuje
- marianpsyho
- Posty: 321
- Rejestracja: 12 stycznia 2011, 20:10
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...
kolektor nie koniecznie musi być taki moim zdaniem to problem nie leży w kolektorze a w samym turbo wyregulowaniu i zaworze BLOW OFF bo nie koniecznie CIH wytrzyma ciśnienie zwrotne z turba chyba ze założyć turbo z małym ciśnieniem tylko czy wtedy to ma sens
Gdyby CIH nadawał się do sprężarki to dawno by ich pełno jeździło
mi się wydaje ze to jest silnik stworzony do wolnego ssania
Gdyby CIH nadawał się do sprężarki to dawno by ich pełno jeździło
mi się wydaje ze to jest silnik stworzony do wolnego ssania
przedni napęd jest dla dzieci i starców !!! a kobiety prawa jazdy nie powinny mieć
Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v
Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v
Re: Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...
Nie wiem czym specjalnie roznia sie turbiny od benzyn od tych od diesli. Jedynie turbiny ze zmienna geometria (VNT) mozna uznac za typowo dieslowe bo w benzyniaku lopatki od tej geometrii po prostu sie topia.
Dobor na podstawie mapy - wskazany, ale tez uzyc czegokolwiek co akurat wpadnie w rece
Kolektor radzilbym zrobic od zera. Zamowic flansze podlug uszczelek, kupic rurki i kolanka i do pracy.
Jakie doladowanie wytrzyma CIH? Sam jestem ciekawy :D
Zaworu Blow Off moze w ogole nie byc.
Zawor wastegate (bedacy czescia turbosprezarki) wyregulowac jest latwo, to w koncu tylko jedna srubka.
Najtrudniejsze jest zajac sie elektronika aby miec poprawny sklad mieszanki w calym zakresie obrotow i obciazenia.
O takich drobiazgach jak odprezanie, dolot, wydajne chlodzenie, wieksze wtryski, smarowanie turbo nawet nie wspominam
Dobor na podstawie mapy - wskazany, ale tez uzyc czegokolwiek co akurat wpadnie w rece
Kolektor radzilbym zrobic od zera. Zamowic flansze podlug uszczelek, kupic rurki i kolanka i do pracy.
Jakie doladowanie wytrzyma CIH? Sam jestem ciekawy :D
Zaworu Blow Off moze w ogole nie byc.
Zawor wastegate (bedacy czescia turbosprezarki) wyregulowac jest latwo, to w koncu tylko jedna srubka.
Najtrudniejsze jest zajac sie elektronika aby miec poprawny sklad mieszanki w calym zakresie obrotow i obciazenia.
O takich drobiazgach jak odprezanie, dolot, wydajne chlodzenie, wieksze wtryski, smarowanie turbo nawet nie wspominam
C20NET
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości