Strona 1 z 3
16sh
: 18 kwietnia 2010, 22:55
autor: stas239
Mam silniczek 16sh 90 KM i mam pytanie jak podnieść mu moc bez wymiany go na inny?
I tak myślę że dobrym posunięciem było by zamontowanie wałka od 18e i wymiana gaźnika na inny(teraz mam fabryczny varjet II) tylko jaki ?
I co oprócz tego można zrobić?
Czy taki silnik można przerobić tak żeby miał 2 gaźniki i jak to puźniej się zachowuje?
: 19 kwietnia 2010, 08:16
autor: junioross
Jest kilka sposobów na podniesienie mocy.
Załóż 2 podwójne webery albo solexy, kompletna obróbka głowicy, inny wałek, odciążone koło zamachowe, kolektor 4-2-1 no i jakiś mniej restrykcyjny wydech.
Wszystko zależy jaki fundusz przewidziałeś na podrasowanie tego silnika
: 19 kwietnia 2010, 09:21
autor: bajcik
...a to wszystko i tak wyjdzie drozej od wymiany silnika na wiekszy.
juniorass, odelzone kolo zamahowe nie zwieksza mocy.
: 19 kwietnia 2010, 11:34
autor: junioross
: 19 kwietnia 2010, 22:38
autor: stas239
Przede wszystkim to chce zostać przy gaźniku i najlepiej nie wyjmować silnika z budy bo nie mam gdzie
Czyli radzicie tak jak myślałem 2-gardzielowy gaźnik czy mam szukać od jakiś konkretnych silników?Znacie kiogoś kto wykonał by mi dolot na te 2 gaźniki za rozsądne pieniądze. Czy varjet II są za słabe? bo akurat jeden mam na 1.3S i chciał bym go wykorzystać.
A z głowicy to co dokładnie macie na myśli ? i ile może to kosztować.
Wałek od 1.8E chyba będzie ok bo naj ostrzejszy jak wiem?
kolektor 4-2-1 z czego dokładnie szukać a wydech to przelot.
Co do funduszy to było by najlepiej tak to zrobić żeby nie było to wszystko na raz potrzebne tylko etapami.
: 20 kwietnia 2010, 08:13
autor: junioross
: 21 kwietnia 2010, 01:21
autor: stas239
: 21 kwietnia 2010, 09:16
autor: jarek
: 21 kwietnia 2010, 22:19
autor: stas239
: 21 kwietnia 2010, 23:21
autor: donfilipo
: 21 kwietnia 2010, 23:42
autor: Pereira
: 22 kwietnia 2010, 11:46
autor: jarek
: 22 kwietnia 2010, 14:54
autor: bajcik
: 22 kwietnia 2010, 23:49
autor: stas239
: 23 kwietnia 2010, 14:01
autor: jarek
ad 1.
2,0S to cih, więc nie będzie pasił do skrzyni od ohca... a z tego co wiem ciha nie było w przednionapędowych, więc i skrzyni nie ma. 1.8 zapewne nadrabia momentem obrotowym tę 'stratę mocy'.
P.S. Na 90% z 1,6 SH wsadziłem tłoki do mojej ohvki