6 postów wyżej własciciel zapytał
cyt
W takim razie inne pytanie: Co mogę zrobić sensownego z tym silnikiem, żeby chciał bardziej jechać i jakiej mocy mogę się spodziewać? 70 - 80 KM?
Teraz juz rozumiesz że twoje xe na gaźnikach nie ma nic wspolnego z silnikiem ohv?
Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe
- baro
- Posty: 556
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
- Marka: opel
- Silnik: 2,0 cih
- Rok produkcji: 1981
- Gadu-Gadu: 59128
Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe
zawsze można pakować z32se v6 z vectry c/signum lub 2,0/2,3 z sabba tam już seria oscyluje +/-211km w przypadku v6 a silniki sabb od 150km do nawet chyba 210z tego co kojarzę zależnie od osprzętu
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 grudnia 2016, 17:21
- Marka: OPEL
- Silnik: 1200
- Rok produkcji: 1977
Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe
Ok, dzięki wszystkim za naświetlenie tematu. Wszystkie opinie są cenne więc nie musicie się spinać między sobą bo wszyscy chcą pomóc. Po analizie za i przeciw na tym etapie stwierdziłem, że chętnie pobawię się OHV. Czekam na pierwszą wycenę za osprzęt od Krause Rennsport za graty - zobaczymy co zaproponują. Niestety mój model to 1200 N Luxe 55 KM.
Jak zarejestruję QPtę chcę jechać na hamownię i sprawdzić stan obecny. Jak będzie słabo zabiorę się za podstawy: czyszczenie i ustawienie gaźnika i pompki paliwa, kable, świece itd. i znowu na hamownię. I plan wstępny jest taki - wyciągnę całą jednostkę - skrzynia na przejrzenie bo lekko podcieka na łączeniu, głowica do zrobienia, żeby trochę doprężyć.
Chyba pójdę w stronę Weber DCOE 40 - pewnie w sumie wyjdzie jakieś 2300 PLN - ostry wałek od 280 do 312 stopni - nie wiem jeszcze jaki ale koszt ok. 1500 PLN z osprzętem do tego.
Jak będzie budżet to pomyślę jeszcze nad innymi gratami do tego silnika - może tłoki.
No i kolektor + wydech do końca
Według niemieckich specjalistów da się z tego silnika wyciągnąć powyżej 100 KM (silnik kręci się do 7000 obr/min). Znalazłem zapiski o 120 KM - szok!- oczywiście w moich wstępnych założeniach chciałbym osiągnąć min. 80 - 85 KM.
Do tego zawieszenie - Koni Sporty - 40mm i ewentualnie rozpórki.
I po raz kolejny zwracam się w waszym kierunku o fachową opinię - co myślicie na temat takiego rozwiązania? Czy nie lepiej bazować na podwójnych solexach 35? Wałek ma sens? I czy w Polsce jest ktoś kto tuninguje OHV? Bawić się w inne tłoki?
Jak zarejestruję QPtę chcę jechać na hamownię i sprawdzić stan obecny. Jak będzie słabo zabiorę się za podstawy: czyszczenie i ustawienie gaźnika i pompki paliwa, kable, świece itd. i znowu na hamownię. I plan wstępny jest taki - wyciągnę całą jednostkę - skrzynia na przejrzenie bo lekko podcieka na łączeniu, głowica do zrobienia, żeby trochę doprężyć.
Chyba pójdę w stronę Weber DCOE 40 - pewnie w sumie wyjdzie jakieś 2300 PLN - ostry wałek od 280 do 312 stopni - nie wiem jeszcze jaki ale koszt ok. 1500 PLN z osprzętem do tego.
Jak będzie budżet to pomyślę jeszcze nad innymi gratami do tego silnika - może tłoki.
No i kolektor + wydech do końca
Według niemieckich specjalistów da się z tego silnika wyciągnąć powyżej 100 KM (silnik kręci się do 7000 obr/min). Znalazłem zapiski o 120 KM - szok!- oczywiście w moich wstępnych założeniach chciałbym osiągnąć min. 80 - 85 KM.
Do tego zawieszenie - Koni Sporty - 40mm i ewentualnie rozpórki.
I po raz kolejny zwracam się w waszym kierunku o fachową opinię - co myślicie na temat takiego rozwiązania? Czy nie lepiej bazować na podwójnych solexach 35? Wałek ma sens? I czy w Polsce jest ktoś kto tuninguje OHV? Bawić się w inne tłoki?
Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe
Słuszne podejście! Będę ci kibicował przy pracach bo sam myślę o podrasowaniu takiej jednostki. Zaś co do twoich pytań i wątpliwości, to plan ogólnie jak już mówiłem zacny .
Wydaje mi się że solexy mogą być tańsze .Weber ceny ma takie jakie ma bo jest weberem i tyle .Możesz zastosować też poziome delorto albo solexa. To samo co weber. Nie wiem natomiast jak wygląda sprawa z podniesieniem parametrów w obu przypadkach. W 1,1 SR w kadecie b taki zestaw dodawał 5KM bez innych modyfikacji. Wałek jak najbardziej ma sens! Natomiast jeśli to faktycznie N-ka to to daj se spokój z planowaniem głowicy.Nie nadrobisz tego co dają tłoki od S-ki. Ale ze spokojem, z mojego doświadczenia wynika że nawet silnik oznaczone literą N , bywały S-kami. Najpierw zdejmij głowice. A jeśli to faktycznie N-ka to szukaj tłoków. No chyba że chcesz uturbiać. Ja gdzieś mam tłoki do eski jak nówki ale nad wymiary .Ale jeśli to zdrowy silnik to lepiej szukać nominałów.
Kiedyś rozmawiałem ze stemberem i on miał jakiegoś gościa który miał pojęcie na temat rasowania tych silników. Tylko nie mam pojęcia czy on jeszcze zagląda na to forum.
W takim silniku można polepszyć masę rzeczy. Wyważyć układ korbowo-tłokowy, powiększyć zawory, obrobić kanały dolotowe i wylotowe, założyć ów wałek , no i cały układ zasilania i wydechu. Kwestia tego właśnie żeby zajmował się tym człowiek który ma pojęcie o tych silnikach.
Petercali - zwracam honor. Mam wrażenie że już widziałem gdzieś ten filmik z dwoma poziomymi gaźnikami ale jakoś wyparłem ze świadomości...
Wydaje mi się że solexy mogą być tańsze .Weber ceny ma takie jakie ma bo jest weberem i tyle .Możesz zastosować też poziome delorto albo solexa. To samo co weber. Nie wiem natomiast jak wygląda sprawa z podniesieniem parametrów w obu przypadkach. W 1,1 SR w kadecie b taki zestaw dodawał 5KM bez innych modyfikacji. Wałek jak najbardziej ma sens! Natomiast jeśli to faktycznie N-ka to to daj se spokój z planowaniem głowicy.Nie nadrobisz tego co dają tłoki od S-ki. Ale ze spokojem, z mojego doświadczenia wynika że nawet silnik oznaczone literą N , bywały S-kami. Najpierw zdejmij głowice. A jeśli to faktycznie N-ka to szukaj tłoków. No chyba że chcesz uturbiać. Ja gdzieś mam tłoki do eski jak nówki ale nad wymiary .Ale jeśli to zdrowy silnik to lepiej szukać nominałów.
Kiedyś rozmawiałem ze stemberem i on miał jakiegoś gościa który miał pojęcie na temat rasowania tych silników. Tylko nie mam pojęcia czy on jeszcze zagląda na to forum.
W takim silniku można polepszyć masę rzeczy. Wyważyć układ korbowo-tłokowy, powiększyć zawory, obrobić kanały dolotowe i wylotowe, założyć ów wałek , no i cały układ zasilania i wydechu. Kwestia tego właśnie żeby zajmował się tym człowiek który ma pojęcie o tych silnikach.
Petercali - zwracam honor. Mam wrażenie że już widziałem gdzieś ten filmik z dwoma poziomymi gaźnikami ale jakoś wyparłem ze świadomości...
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 grudnia 2016, 17:21
- Marka: OPEL
- Silnik: 1200
- Rok produkcji: 1977
Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe
Ok, Pan z Krause Rennsport rozwiał wszystkie wątpliwości co do modyfikacji.
Oba Stage wymagają zmian w głowicy:
MOD: 75-80 KM (w zależności od jakości obróbki)
Ostry wałek - 800 PLN
Zmienione Sprężynki zaworowe - 400 PLN
Dedykowane Popychacze - 400 PLN
Zasilanie pojedynczym gaźnikiem Weber 40 - 2500 PLN - tak jak pisaliście Solex tańszy
85-95 KM (bardziej interesująca opcja)
Poza listą powyżej
Zawory 30/34 - 900 PLN
Kolektor + wydech - u nich 2800 PLN
Czekam na wycenę jeszcze wyższej specyfikacji. Na razie nie mówimy o zmianie tłoków idt. Ciekaw jestem jakie moce zaproponują.
Oba Stage wymagają zmian w głowicy:
MOD: 75-80 KM (w zależności od jakości obróbki)
Ostry wałek - 800 PLN
Zmienione Sprężynki zaworowe - 400 PLN
Dedykowane Popychacze - 400 PLN
Zasilanie pojedynczym gaźnikiem Weber 40 - 2500 PLN - tak jak pisaliście Solex tańszy
85-95 KM (bardziej interesująca opcja)
Poza listą powyżej
Zawory 30/34 - 900 PLN
Kolektor + wydech - u nich 2800 PLN
Czekam na wycenę jeszcze wyższej specyfikacji. Na razie nie mówimy o zmianie tłoków idt. Ciekaw jestem jakie moce zaproponują.
- baro
- Posty: 556
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 22:24
- Marka: opel
- Silnik: 2,0 cih
- Rok produkcji: 1981
- Gadu-Gadu: 59128
Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe
Widzę że kolega ma fajny budżet. Z tego co wiem Swiat starego opla w polsce nie jest na wysokim poziomie i mało ludzi zna się na tych starych prawdziwych silnikach, a jeszcze mniej potrafi je wyregulować, pewnie jeszcze mniej usprawnić czy mam racje ?? Nie wiem
- Adaśko
- Posty: 520
- Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
- Marka: Opel
- Silnik: 2.2E
- Rok produkcji: 1977
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe
Wkładaj CIH'a 1,9-2,4. Wyjdzie taniej, lepiej, mocniej i równie klimatycznie. A nakładem ok. 2000€ dłubniesz go jeszcze na jakieś 150-170KM.
Brakuje mi braku rdzy...
Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe
Są jeszcze fachowcy którzy potrafią takie rzeczy robić. Silnik opla ohv to podobna prosta konstrukcja jak wiele innych z tych lat. Trzeba tylko mieć o tym pojęcie. Niestety jak wyżej widać takie modyfikacje wcale nie są tanie. Ja z powyższej kwoty urwał bym gaźniki bo kiedyś dorobiłem sobie kolektor pod dwa solexy , a i tak zostaje ładna sumka do wydania. Do tego dochodzi fakt że opel jako firma ma swoją historie głęboko w dupie. Nie ma się co oszukiwać-opel jest trudnym autem do renowacji i modyfikacji. Zrobienie takich przeróbek o jakich mowa wyżej to wyzwanie jakiego mało kto się podejmuje. Większość ludzi woli wsadzić młodszy silnik ohc czy dohc bo to łatwiejsze tańsze i większa moc ostatecznie lepsze parametry. Ale auto traci coś ze swojego ducha. Gdzie pogoń za mocą ma swoje granice? To tak jak ta syrena z silnikiem porshe która ostatecznie jest porszakiem przypominającym syrene.
Nikogo tutaj nie potępiam bo sam jeszcze parę lat temu chciałem kłaść ohc-a. Ale nie ma dla mnie klimatu kładzenie w auto z lat 70 technologi przełomu 20 wieku. Nie lepiej sobie kupić auto z np 2000 roku?? W starym oplu fajnym modem i wyzwaniem było by wsadzenie np jakiejś v8-mki ze stajni np shevroleta bo to przecież też GM . Klimat by pozostał starocia , moc i moment na pewno był by zacny i do tego dźwięk v8.
No ale każdy robi swoje auto tak żeby jemy się podobało i na tym ma to polegać.
Kibicuję temu projektowi , żeby zakończył się 95 konnym sukcesem!
Nikogo tutaj nie potępiam bo sam jeszcze parę lat temu chciałem kłaść ohc-a. Ale nie ma dla mnie klimatu kładzenie w auto z lat 70 technologi przełomu 20 wieku. Nie lepiej sobie kupić auto z np 2000 roku?? W starym oplu fajnym modem i wyzwaniem było by wsadzenie np jakiejś v8-mki ze stajni np shevroleta bo to przecież też GM . Klimat by pozostał starocia , moc i moment na pewno był by zacny i do tego dźwięk v8.
No ale każdy robi swoje auto tak żeby jemy się podobało i na tym ma to polegać.
Kibicuję temu projektowi , żeby zakończył się 95 konnym sukcesem!
- kris4cars
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 marca 2016, 21:40
- Marka: Opel/Pontiac
- Silnik: C16SE
- Rok produkcji: 1992
- Gadu-Gadu: 4427609
Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe
V8 w C klasie? Jakoś tego nie widzę bez ostrej interwencji blacharza ale było by pro. Co do modyfikacji ohv to wszystko zostało powiedziane. Silnik atmosferyczny to ciężki kawałek chleba w modyfikacjach. Ja osobiście uważam że jeśli ma być gaźnik to szedł bym w 2 sztuki. Ciężej to wyregulowac ale i lepsze osiągi. Najprostsze i najwięcej dające modyfikacje to:
Zwiększenie stopnia sprężania
Zdjęcie masy wirującej.
Mówiąc po ludzku jeśli jest z czego to tocz koło zamachowe lekkie koła pasowe (aluminium).
Nabazgrane z Redmi 3 pro
Zwiększenie stopnia sprężania
Zdjęcie masy wirującej.
Mówiąc po ludzku jeśli jest z czego to tocz koło zamachowe lekkie koła pasowe (aluminium).
Nabazgrane z Redmi 3 pro
było c13n
było c16nz [RIP]
jest c16se
pniemy sie w góre :D
Gdy ci smutno gdy ci źle, weź przejedź sie
było c16nz [RIP]
jest c16se
pniemy sie w góre :D
Gdy ci smutno gdy ci źle, weź przejedź sie
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 04 grudnia 2008, 22:00
- Marka: Opel
- Silnik: c20xe
- Rok produkcji: 1977
- Gadu-Gadu: 7000001
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe
A moze jakies oplowskie R6? 12/24v pewnie niekorzystnie wyjdzie rozklad mas ale gdyby nie mial to byc mistrz zakretow.. Swoja droga ciekawe ile wiecej wazy taki r6 wzgledem cih2,4
manta a poszukiwana:)
-
- Posty: 508
- Rejestracja: 05 grudnia 2008, 16:22
- Marka: Opel
- Silnik: c30NE/1,2s/c20xe/c18xe
- Rok produkcji: 1979/1976/1992/1993
- Gadu-Gadu: 8719205
- Lokalizacja: Orchowo/Poznań
Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe
Na którymś forum było to poruszone tylko nie pamietam gdzie:/ ale na logikę 12v waży 1.5 silnika 2.4:D
Żyje się po to żeby jeździć...Jeździ się po to aby żyć...
Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe
V8 jest pozornie trudniejsze do włożenia. Na pewno łatwiejsze niż r6. Tak naprawdę nie silnik v8 jest tej samej długości co r4. Tylko szerszy. W komorze silnika kadetta nie jest wiele mniej miejsca niż np w mancie a. A do manty a bez problemu wkładają v8-mki. Bardziej problematyczne jest zdobycie takiego silnika. Dość popularną jednostką jest v8 z rovera.3,5litra pojemności , 160KM i 280Nm, cały aluminiowy , waży około170 kg. Lżejsza od r6 , porównywalna r4 cih. Co ciekawe jest to jednostka zaprojektowana przez GM i bujała się w bodajże buicku i pontiacu .Angole to potem trochę ulepszyli.
Ale to tylko pomysł , który może kiedyś zrealizuję albo i nie. Dziś w tym wątku stawiam na modyfikację 1,2 OHV.
Ale to tylko pomysł , który może kiedyś zrealizuję albo i nie. Dziś w tym wątku stawiam na modyfikację 1,2 OHV.
Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe
Aaaaa zielus, chyba 0,5 ?
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 grudnia 2016, 17:21
- Marka: OPEL
- Silnik: 1200
- Rok produkcji: 1977
Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe
Czołem,
odświeżę temat z 1,2 OHV. Mod końcowy to nowe tłoki z niemiec za bagatela 4000 PLN. Przy tej zmianie + wszystkie powyższe otrzymujemy moc uwaga - ok. 110 KM z 1,2 OHV. Da się. Ale ja na pewno zrezygnuję z tych tłoków bo kosztują 2 razy tyle co np. kute do subaru STI MAHLE.
Plan to:
- przygotowanie głowicy z portingiem CNC kanałów oraz pomiarami na flow
benchu do tego zawory 30/34, twardsze sprężyny zaworowe, modywikowane popychacze
- wyważenie uk. tłok-korb + korekcje mas korb i tłoków
- odchudzenie koła zamachowego ze szlifem płaszczyzny i frezowaniem otworów przelotowych
- odchudzenie wału korbowego
- jeżeli cylindry i tłoki są w dobrym stanie zapewne wystarczy honowanie
z odpowiednią powierzchnią w technologii plateau - może pomyślimy o innych tłokach - wyjdzie w praniu - coś proponujecie???
-doprężenie - szlif głowicy albo bloku wolę operacje na głowicy
-wydech wraz z kolektorem
-gaźnik weber 40 lub dwa solexy 35
Cel to min. 85 koni - zobaczymy co się uda uzyskać
Czy ktoś wie, jest w stanie sprawdzić oznaczenie silnika - 12-0124184 - czy jest to 1,2 N czy 1,2 S? Mogę kupić graty z tego silnika - jeżeli jest to Ska to podmienimy z moimi
Ahoj
odświeżę temat z 1,2 OHV. Mod końcowy to nowe tłoki z niemiec za bagatela 4000 PLN. Przy tej zmianie + wszystkie powyższe otrzymujemy moc uwaga - ok. 110 KM z 1,2 OHV. Da się. Ale ja na pewno zrezygnuję z tych tłoków bo kosztują 2 razy tyle co np. kute do subaru STI MAHLE.
Plan to:
- przygotowanie głowicy z portingiem CNC kanałów oraz pomiarami na flow
benchu do tego zawory 30/34, twardsze sprężyny zaworowe, modywikowane popychacze
- wyważenie uk. tłok-korb + korekcje mas korb i tłoków
- odchudzenie koła zamachowego ze szlifem płaszczyzny i frezowaniem otworów przelotowych
- odchudzenie wału korbowego
- jeżeli cylindry i tłoki są w dobrym stanie zapewne wystarczy honowanie
z odpowiednią powierzchnią w technologii plateau - może pomyślimy o innych tłokach - wyjdzie w praniu - coś proponujecie???
-doprężenie - szlif głowicy albo bloku wolę operacje na głowicy
-wydech wraz z kolektorem
-gaźnik weber 40 lub dwa solexy 35
Cel to min. 85 koni - zobaczymy co się uda uzyskać
Czy ktoś wie, jest w stanie sprawdzić oznaczenie silnika - 12-0124184 - czy jest to 1,2 N czy 1,2 S? Mogę kupić graty z tego silnika - jeżeli jest to Ska to podmienimy z moimi
Ahoj
Re: Nieoczywisty SWAP Kadett C Coupe
wykręć świece i zobaczy na tłoku masz jedno wgłębienie duże czy 2 male.Opcja 1 N opcja 2 S.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości