moment 1,9 cih

sebec
Posty: 123
Rejestracja: 13 września 2009, 22:02
Marka: opel kadett c coupe c2
Silnik: 1,9
Rok produkcji: 1977
Gadu-Gadu: 348474
Lokalizacja: Człuchów

moment 1,9 cih

Postautor: sebec » 26 czerwca 2014, 23:22

proszę o info momentów skręcania panewek wału i korbowodowych w silniku 1,9 cih. jeśli ktoś posiada książkę (pełna naprawa silnika cih) chętnie odkupię nawet w wersji elektronicznej...


Awatar użytkownika
Bykownik
Posty: 245
Rejestracja: 15 stycznia 2009, 16:44
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: moment 1,9 cih

Postautor: Bykownik » 28 czerwca 2014, 10:07

Autodata podaje tak.

Główne-
1.etap-55 Nm
2.etap-110 Nm

Korby-
1.etap-22 Nm
2.etap-45 Nm

sebec
Posty: 123
Rejestracja: 13 września 2009, 22:02
Marka: opel kadett c coupe c2
Silnik: 1,9
Rok produkcji: 1977
Gadu-Gadu: 348474
Lokalizacja: Człuchów

Re: moment 1,9 cih

Postautor: sebec » 28 czerwca 2014, 12:31


sebec
Posty: 123
Rejestracja: 13 września 2009, 22:02
Marka: opel kadett c coupe c2
Silnik: 1,9
Rok produkcji: 1977
Gadu-Gadu: 348474
Lokalizacja: Człuchów

Re: moment 1,9 cih

Postautor: sebec » 28 czerwca 2014, 12:32


Awatar użytkownika
junioross
Posty: 599
Rejestracja: 15 lipca 2008, 15:43
Marka: Opel
Silnik: c24ne
Rok produkcji: 1971
Lokalizacja: Warszawa

Re: moment 1,9 cih

Postautor: junioross » 28 czerwca 2014, 16:02

A Autodata nie podaje po wartościach Nm żeby później jeszcze o ileś stopni jeszcze dokręcić?
Wydaje mi się, że jak ja dokręcałem u siebie korbowe (co prawda w 2.4) właśnie na 45 Nm i jeszcze ileś tam stopni

Awatar użytkownika
GT350TA
Posty: 79
Rejestracja: 08 lipca 2007, 11:03
Marka: Opel
Silnik: 1.9 S
Rok produkcji: 1973
Gadu-Gadu: 4376872
Lokalizacja: Wrocław

Re: moment 1,9 cih

Postautor: GT350TA » 28 czerwca 2014, 16:49

Korby zawsze według książki, głowica według instrukcji na uszczelce, materiały się zmieniły i wartości dokręcania też. Warto na każdym etapie zasznurować głowicę 2 razy tym samym momentem, środkowe śruby lekko jeszcze dojdą. Do tego podstawa to czyste gwinty i brak oleju w otworach, olej tylko na śrubach. Jak będzie syf na gwintach każda śruba będzie się inaczej dokręcać, w ekstremalnym wypadku głowica będzie puszczać ciśnienie, wodę lub olej.

Awatar użytkownika
Bykownik
Posty: 245
Rejestracja: 15 stycznia 2009, 16:44
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: moment 1,9 cih

Postautor: Bykownik » 28 czerwca 2014, 20:11

To wszystko co podają.

sebec
Posty: 123
Rejestracja: 13 września 2009, 22:02
Marka: opel kadett c coupe c2
Silnik: 1,9
Rok produkcji: 1977
Gadu-Gadu: 348474
Lokalizacja: Człuchów

Re: moment 1,9 cih

Postautor: sebec » 24 września 2015, 22:11

może ktoś podrzucić tym razem moment dokręcania zamachu i sprzęgła... z góry dzięki za info

donfilipo
Posty: 212
Rejestracja: 30 czerwca 2009, 11:00
Lokalizacja: zielona góra

Re: moment 1,9 cih

Postautor: donfilipo » 29 września 2015, 11:22

zamach 60nm
docisk m7 15nm
m8 25nm
kupię getrag 240 może byc uszkodzony



Wróć do „Silniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości