Witam Serdecznie. Mam w swoim Rekordzie C silnik 2.0 z Rekorda, Manty lub Ascony -nie wiem, już był zamontowany jak kupiłem auto. Cały osprzęt mam oryginalny z 1700s czyli gaźnik jedno gardzielowy Solex. Chciałbym wykorzystać możliwości tego silnika i osiągnąć moc nominalnych (powiedzmy) 100km. Myślę nad zamontowaniem gaźnika oryginalnego do tego silnika, lub jakiegoś innego wydajnego gaźnika, przychodzi mi również na myśl prosty gaźnik dwu gardzielowy z Rekorda C 1.9s (90km) ale co z mocą... Jak myślicie czy to wystarczy aby silnik ładnie pracował i miał odpowiednią moc w pełnym zakresie obrotów?
Obecnie jest dość mocny dół ale górnych obrotów raczej nie ma. Aparat zapłonowy też mam z 1700s, kolektor wydechowy również. Czy powinienem zmienić również te elementy?
Proszę o odpowiedź osoby zorientowane w temacie na przykład takie które mają silnik 2.0 na gaźniku. A może ktoś z Warszawy lub okolic mógłby pokazać mi jak wygląda i pracuje taki silnik w oryginale to miałbym porównanie do mojego. Jak dotąd pracuję na kilku zdjęciach i informacjach znalezionych w sieci.
Pozdrawiam i Dziękuję z góry.
Opel Rekord 2.0 gaźnik
Re: Opel Rekord 2.0 gaźnik
Zacznij od zmiany aparatu na własciwy dla tej pojemności jeżeli nie chcesz uszkodzić silnika .
- staryopel
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 stycznia 2013, 15:35
- Marka: Rekord C, Kadett B coupe F
- Silnik: 1700s, 1100s
- Rok produkcji: 1969, 1971
- Lokalizacja: Otwock
Re: Opel Rekord 2.0 gaźnik
Fakt, że nie chcę uszkodzić silnika uznaję za oczywisty i nie komentuję....
Znasz może wartości kątów wyprzedzenia zapłonu stały i zmienny dla silnika 2.0 który posiadam. Porównam z wartościami dla 1.7s.
Jeśli zapłon ustawię jak należy to wydaje mi się że i tak mój gaźnik będzie zbyt mały.
Sprostowanie: przy wysokich obrotach silnika auto "jedzie", ale wydaje mi się, że mogłoby lepiej.
Znasz może wartości kątów wyprzedzenia zapłonu stały i zmienny dla silnika 2.0 który posiadam. Porównam z wartościami dla 1.7s.
Jeśli zapłon ustawię jak należy to wydaje mi się że i tak mój gaźnik będzie zbyt mały.
Sprostowanie: przy wysokich obrotach silnika auto "jedzie", ale wydaje mi się, że mogłoby lepiej.
- wacky
- Posty: 104
- Rejestracja: 28 października 2008, 11:02
- Marka: Opel
- Silnik: 1,1N
- Rok produkcji: 1970
- Gadu-Gadu: 4029895
- Lokalizacja: Mikstat
Re: Opel Rekord 2.0 gaźnik
Na 99% aparat jest IDENTYCZNY dla 1,7 CIH i 2,0 na gaźniku.
co najwyżej wymiana palca, kopułki, kabli i świec + przerywacza na NOWE, nasmarowanie całości, sprawdzenie czy nie ma luzów - ot serwis.
ten sam aparat jest dla Kadetta B 1,5 1,7 1,9 Ascony Manty A i B 1,6 1,9 Rekorda C i D 1,7 1,9 z lat 60-70,
z tego co się orientuje to do późniejszych jest ten sam aparat Delco lub Bosch..
Staryoplu - pozostaje kwestia gaźnika - jednogardzielowy jest dobry do 1,7 i 1,9N, ma dobry dół, ładnie chodzi na wolnych, lekko odpala.. ale fakt - brakuje mu góry. potrzebny dwugardzielowy Solex od 1,9 90KM lub Varajet II.
ten drugi jest kapryśny, ale ma swoje zalety (pełne 100koni , automatyczne ssanie, solidne dwa przeloty).
wymaga to oczywiście wymiany OBU kolektorów - dolotowego i wydechowego (a tym samym pierwszej części układu wydechowego).
co najwyżej wymiana palca, kopułki, kabli i świec + przerywacza na NOWE, nasmarowanie całości, sprawdzenie czy nie ma luzów - ot serwis.
ten sam aparat jest dla Kadetta B 1,5 1,7 1,9 Ascony Manty A i B 1,6 1,9 Rekorda C i D 1,7 1,9 z lat 60-70,
z tego co się orientuje to do późniejszych jest ten sam aparat Delco lub Bosch..
Staryoplu - pozostaje kwestia gaźnika - jednogardzielowy jest dobry do 1,7 i 1,9N, ma dobry dół, ładnie chodzi na wolnych, lekko odpala.. ale fakt - brakuje mu góry. potrzebny dwugardzielowy Solex od 1,9 90KM lub Varajet II.
ten drugi jest kapryśny, ale ma swoje zalety (pełne 100koni , automatyczne ssanie, solidne dwa przeloty).
wymaga to oczywiście wymiany OBU kolektorów - dolotowego i wydechowego (a tym samym pierwszej części układu wydechowego).
- staryopel
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 stycznia 2013, 15:35
- Marka: Rekord C, Kadett B coupe F
- Silnik: 1700s, 1100s
- Rok produkcji: 1969, 1971
- Lokalizacja: Otwock
Re: Opel Rekord 2.0 gaźnik
Wielkie dzięki za odpowiedź Wacky. Co do Solexa 35 wszystko się zgadza. Pali na pstryk, ma dobry dół, jest absolutnie przewidywalny. Widziałem ten Varajet na zdjęciach i widzę że jest dość skomplikowany. Czy on ma już jakąś elektronikę? Ten z 1.9 jest o tyle fajny, że technologią nawiązuje do epoki Rekorda C. Co to znaczy, że varajet jest kapryśny. Gaśnie, nie odpala, dławi się...czy inne?
- wacky
- Posty: 104
- Rejestracja: 28 października 2008, 11:02
- Marka: Opel
- Silnik: 1,1N
- Rok produkcji: 1970
- Gadu-Gadu: 4029895
- Lokalizacja: Mikstat
Re: Opel Rekord 2.0 gaźnik
zero elektroniki! - ma automatyczne ssanie - na "bimetalu" który pod wpływem temperatury sam wyłącza ssanie.
i to najczęściej pada w tym gaźniku. ma sporo śrubek do regulacji. druga przepustnica chyba sterowana podciśnieniowo.
chociaż ja w rekordzie w Varajecie miałem bimetal wywalony i przerobione na linkę. kilka uchwytów dorobione, i działało.
i to najczęściej pada w tym gaźniku. ma sporo śrubek do regulacji. druga przepustnica chyba sterowana podciśnieniowo.
chociaż ja w rekordzie w Varajecie miałem bimetal wywalony i przerobione na linkę. kilka uchwytów dorobione, i działało.
- staryopel
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 stycznia 2013, 15:35
- Marka: Rekord C, Kadett B coupe F
- Silnik: 1700s, 1100s
- Rok produkcji: 1969, 1971
- Lokalizacja: Otwock
Re: Opel Rekord 2.0 gaźnik
W porządku...Znam się na tym... Też tak zrobiłem w moim starym Nissanie. Co do automatycznego ssania to w moim rekordzie i w rekordzie 1.9s też jest automatyczne ssanie. Poszukam informacji o varajet w necie. Najchętniej bym obejrzał u kogoś i ocenił jak to wpasować do siebie. Dzięki za informacje.
- GT350TA
- Posty: 79
- Rejestracja: 08 lipca 2007, 11:03
- Marka: Opel
- Silnik: 1.9 S
- Rok produkcji: 1973
- Gadu-Gadu: 4376872
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Opel Rekord 2.0 gaźnik
Potrzebny będzie kolektor specjalnie pod variata, ostatnio przekonałem się że jest inny niż pod solexa. Jak już kombinujesz to załóż webera 32/36 DGAV, o niebo lepszy gaźnik od wszystkich solexów, zenitów itp. i pasuje na kolektor od solexa dwugardzielowego, trzeba jedynie zmienić dysze i przerobić minimalnie dźwignię gaźnika pod linkę z opla.
PS. Były varajety z elektrycznym ssaniem.
PS. Były varajety z elektrycznym ssaniem.
- staryopel
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 stycznia 2013, 15:35
- Marka: Rekord C, Kadett B coupe F
- Silnik: 1700s, 1100s
- Rok produkcji: 1969, 1971
- Lokalizacja: Otwock
Re: Opel Rekord 2.0 gaźnik
Dzięki za każdą konstruktywną wypowiedź. Webera to chyba trudno dostać. Powiem szczerze nie wiem na co postawić czy na 1.9s czy na varajeta.... A może dysze wymienić w Solexie 35...
A może ma ktoś na sprzedaż zestaw z 1.9s czyli kolektory, gaźnik, z obudową filtra powietrza?
A może ma ktoś na sprzedaż zestaw z 1.9s czyli kolektory, gaźnik, z obudową filtra powietrza?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 14 gości