Opel Rekord 2.0 gaźnik

Awatar użytkownika
staryopel
Posty: 11
Rejestracja: 02 stycznia 2013, 15:35
Marka: Rekord C, Kadett B coupe F
Silnik: 1700s, 1100s
Rok produkcji: 1969, 1971
Lokalizacja: Otwock

Opel Rekord 2.0 gaźnik

Postautor: staryopel » 03 stycznia 2013, 22:00

Witam Serdecznie. Mam w swoim Rekordzie C silnik 2.0 z Rekorda, Manty lub Ascony -nie wiem, już był zamontowany jak kupiłem auto. Cały osprzęt mam oryginalny z 1700s czyli gaźnik jedno gardzielowy Solex. Chciałbym wykorzystać możliwości tego silnika i osiągnąć moc nominalnych (powiedzmy) 100km. Myślę nad zamontowaniem gaźnika oryginalnego do tego silnika, lub jakiegoś innego wydajnego gaźnika, przychodzi mi również na myśl prosty gaźnik dwu gardzielowy z Rekorda C 1.9s (90km) ale co z mocą... Jak myślicie czy to wystarczy aby silnik ładnie pracował i miał odpowiednią moc w pełnym zakresie obrotów?
Obecnie jest dość mocny dół ale górnych obrotów raczej nie ma. Aparat zapłonowy też mam z 1700s, kolektor wydechowy również. Czy powinienem zmienić również te elementy?
Proszę o odpowiedź osoby zorientowane w temacie na przykład takie które mają silnik 2.0 na gaźniku. A może ktoś z Warszawy lub okolic mógłby pokazać mi jak wygląda i pracuje taki silnik w oryginale to miałbym porównanie do mojego. Jak dotąd pracuję na kilku zdjęciach i informacjach znalezionych w sieci.

Pozdrawiam i Dziękuję z góry.


Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: Opel Rekord 2.0 gaźnik

Postautor: Qbasslodz » 03 stycznia 2013, 23:16

Zacznij od zmiany aparatu na własciwy dla tej pojemności jeżeli nie chcesz uszkodzić silnika .

Awatar użytkownika
staryopel
Posty: 11
Rejestracja: 02 stycznia 2013, 15:35
Marka: Rekord C, Kadett B coupe F
Silnik: 1700s, 1100s
Rok produkcji: 1969, 1971
Lokalizacja: Otwock

Re: Opel Rekord 2.0 gaźnik

Postautor: staryopel » 04 stycznia 2013, 09:01

Fakt, że nie chcę uszkodzić silnika uznaję za oczywisty i nie komentuję....
Znasz może wartości kątów wyprzedzenia zapłonu stały i zmienny dla silnika 2.0 który posiadam. Porównam z wartościami dla 1.7s.
Jeśli zapłon ustawię jak należy to wydaje mi się że i tak mój gaźnik będzie zbyt mały.

Sprostowanie: przy wysokich obrotach silnika auto "jedzie", ale wydaje mi się, że mogłoby lepiej.

Awatar użytkownika
wacky
Posty: 104
Rejestracja: 28 października 2008, 11:02
Marka: Opel
Silnik: 1,1N
Rok produkcji: 1970
Gadu-Gadu: 4029895
Lokalizacja: Mikstat

Re: Opel Rekord 2.0 gaźnik

Postautor: wacky » 04 stycznia 2013, 09:50

Na 99% aparat jest IDENTYCZNY dla 1,7 CIH i 2,0 na gaźniku.
co najwyżej wymiana palca, kopułki, kabli i świec + przerywacza na NOWE, nasmarowanie całości, sprawdzenie czy nie ma luzów - ot serwis.

ten sam aparat jest dla Kadetta B 1,5 1,7 1,9 Ascony Manty A i B 1,6 1,9 Rekorda C i D 1,7 1,9 z lat 60-70,
z tego co się orientuje to do późniejszych jest ten sam aparat Delco lub Bosch..

Staryoplu - pozostaje kwestia gaźnika - jednogardzielowy jest dobry do 1,7 i 1,9N, ma dobry dół, ładnie chodzi na wolnych, lekko odpala.. ale fakt - brakuje mu góry. potrzebny dwugardzielowy Solex od 1,9 90KM lub Varajet II.
ten drugi jest kapryśny, ale ma swoje zalety (pełne 100koni ;), automatyczne ssanie, solidne dwa przeloty).
wymaga to oczywiście wymiany OBU kolektorów - dolotowego i wydechowego (a tym samym pierwszej części układu wydechowego).

Awatar użytkownika
staryopel
Posty: 11
Rejestracja: 02 stycznia 2013, 15:35
Marka: Rekord C, Kadett B coupe F
Silnik: 1700s, 1100s
Rok produkcji: 1969, 1971
Lokalizacja: Otwock

Re: Opel Rekord 2.0 gaźnik

Postautor: staryopel » 04 stycznia 2013, 10:41

Wielkie dzięki za odpowiedź Wacky. Co do Solexa 35 wszystko się zgadza. Pali na pstryk, ma dobry dół, jest absolutnie przewidywalny. Widziałem ten Varajet na zdjęciach i widzę że jest dość skomplikowany. Czy on ma już jakąś elektronikę? Ten z 1.9 jest o tyle fajny, że technologią nawiązuje do epoki Rekorda C. Co to znaczy, że varajet jest kapryśny. Gaśnie, nie odpala, dławi się...czy inne?

Awatar użytkownika
wacky
Posty: 104
Rejestracja: 28 października 2008, 11:02
Marka: Opel
Silnik: 1,1N
Rok produkcji: 1970
Gadu-Gadu: 4029895
Lokalizacja: Mikstat

Re: Opel Rekord 2.0 gaźnik

Postautor: wacky » 04 stycznia 2013, 15:09

zero elektroniki! - ma automatyczne ssanie - na "bimetalu" który pod wpływem temperatury sam wyłącza ssanie.
i to najczęściej pada w tym gaźniku. ma sporo śrubek do regulacji. druga przepustnica chyba sterowana podciśnieniowo.

chociaż ja w rekordzie w Varajecie miałem bimetal wywalony i przerobione na linkę. kilka uchwytów dorobione, i działało.

Awatar użytkownika
staryopel
Posty: 11
Rejestracja: 02 stycznia 2013, 15:35
Marka: Rekord C, Kadett B coupe F
Silnik: 1700s, 1100s
Rok produkcji: 1969, 1971
Lokalizacja: Otwock

Re: Opel Rekord 2.0 gaźnik

Postautor: staryopel » 04 stycznia 2013, 15:36

W porządku...Znam się na tym... Też tak zrobiłem w moim starym Nissanie. Co do automatycznego ssania to w moim rekordzie i w rekordzie 1.9s też jest automatyczne ssanie. Poszukam informacji o varajet w necie. Najchętniej bym obejrzał u kogoś i ocenił jak to wpasować do siebie. Dzięki za informacje.

Awatar użytkownika
GT350TA
Posty: 79
Rejestracja: 08 lipca 2007, 11:03
Marka: Opel
Silnik: 1.9 S
Rok produkcji: 1973
Gadu-Gadu: 4376872
Lokalizacja: Wrocław

Re: Opel Rekord 2.0 gaźnik

Postautor: GT350TA » 04 stycznia 2013, 15:47

Potrzebny będzie kolektor specjalnie pod variata, ostatnio przekonałem się że jest inny niż pod solexa. Jak już kombinujesz to załóż webera 32/36 DGAV, o niebo lepszy gaźnik od wszystkich solexów, zenitów itp. i pasuje na kolektor od solexa dwugardzielowego, trzeba jedynie zmienić dysze i przerobić minimalnie dźwignię gaźnika pod linkę z opla.
PS. Były varajety z elektrycznym ssaniem.

Awatar użytkownika
staryopel
Posty: 11
Rejestracja: 02 stycznia 2013, 15:35
Marka: Rekord C, Kadett B coupe F
Silnik: 1700s, 1100s
Rok produkcji: 1969, 1971
Lokalizacja: Otwock

Re: Opel Rekord 2.0 gaźnik

Postautor: staryopel » 04 stycznia 2013, 18:21

Dzięki za każdą konstruktywną wypowiedź. Webera to chyba trudno dostać. Powiem szczerze nie wiem na co postawić czy na 1.9s czy na varajeta.... A może dysze wymienić w Solexie 35...
A może ma ktoś na sprzedaż zestaw z 1.9s czyli kolektory, gaźnik, z obudową filtra powietrza?



Wróć do „Silniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 14 gości