Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...

Awatar użytkownika
Rav
Posty: 74
Rejestracja: 06 sierpnia 2007, 09:51
Marka: Opel
Silnik: C30SE
Rok produkcji: 1992
Gadu-Gadu: 1390026
Lokalizacja: Bogatynia

Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...

Postautor: Rav » 03 marca 2011, 21:15

Ktoś zastanawial sie nad tym patentem. Czesc wydechowa uszczelek w CIHu benzynowym i dieslu wydaje sie byc taka sama, wiec taki komplet z 23TD moze by i podszedl do 4 cyl CIHa. Ewentualna zmiana turbiny to tylko odpowiednia flansza i kilka srub. Co koledzy sadza o tym?

Rav
Opel Senator B 3.0 24v '92
Opel Kadett B Coupe 1.1SR
Pontiac Firebird '92
Było:
Opel Kadett C '78 12N i kilkanaście innych klamorów spod znaku błyskawicy


Awatar użytkownika
bajcik
Posty: 492
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 09:25
Lokalizacja: centrum
Kontaktowanie:

Re: Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...

Postautor: bajcik » 04 marca 2011, 14:36

teoretycznie powinno si dac zrobic, chociaz to sporo roboty
C20NET

Awatar użytkownika
MuminekZG
Posty: 71
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:45
Marka: Opel
Silnik: 2.0 cih
Rok produkcji: 1978
Gadu-Gadu: 3630546
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...

Postautor: MuminekZG » 04 marca 2011, 18:43

Ja gdzies slyszalem, ze turbiny od diesli nie maja jakiegos regulatora ciesnienia ktory jest potrzebny przy benzynowkach... ale to taka ploteczka zaszlyszana nie wiem ile w tym prawdy... ale czekam az madrzejsi cos powiedza bo temat ciekawy ;D

Awatar użytkownika
zoomik
Posty: 102
Rejestracja: 17 stycznia 2010, 17:42
Lokalizacja: Choszczno/Rudniki

Re: Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...

Postautor: zoomik » 05 marca 2011, 22:50

JA myślałem teoretycznie wydaje się, że będzie pasować tylko nie wiem do jakiego silnika by wystarczyła ta turbina(pojemności) bo map turbosprężarek jakoś nie umiem czytać. Jak przeglądałem w internecie to wydawało Mi się, że kiedyś widziałem taki projekt, ale nie jestem pewien znalazłem coś takiego jeszcze
http://74.125.67.100/imgres?imgurl=http ... twfE0p3zBA

więc może być, że nie pasuje

Awatar użytkownika
marianpsyho
Posty: 321
Rejestracja: 12 stycznia 2011, 20:10
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...

Postautor: marianpsyho » 06 marca 2011, 15:14

kolektor nie koniecznie musi być taki moim zdaniem to problem nie leży w kolektorze a w samym turbo wyregulowaniu i zaworze BLOW OFF bo nie koniecznie CIH wytrzyma ciśnienie zwrotne z turba chyba ze założyć turbo z małym ciśnieniem tylko czy wtedy to ma sens :)
Gdyby CIH nadawał się do sprężarki to dawno by ich pełno jeździło :wink:
mi się wydaje ze to jest silnik stworzony do wolnego ssania
przedni napęd jest dla dzieci i starców !!! a kobiety prawa jazdy nie powinny mieć 8)

Opel Ascona A 1,2 2d
Opel Omega Caravan 3.0 24v
Opel Senator CD 3.0 24v

Awatar użytkownika
bajcik
Posty: 492
Rejestracja: 19 czerwca 2007, 09:25
Lokalizacja: centrum
Kontaktowanie:

Re: Turbosprezarka z 23TD do CIHa benzynowego...

Postautor: bajcik » 07 marca 2011, 14:59

Nie wiem czym specjalnie roznia sie turbiny od benzyn od tych od diesli. Jedynie turbiny ze zmienna geometria (VNT) mozna uznac za typowo dieslowe bo w benzyniaku lopatki od tej geometrii po prostu sie topia.

Dobor na podstawie mapy - wskazany, ale tez uzyc czegokolwiek co akurat wpadnie w rece

Kolektor radzilbym zrobic od zera. Zamowic flansze podlug uszczelek, kupic rurki i kolanka i do pracy.

Jakie doladowanie wytrzyma CIH? Sam jestem ciekawy :D

Zaworu Blow Off moze w ogole nie byc.

Zawor wastegate (bedacy czescia turbosprezarki) wyregulowac jest latwo, to w koncu tylko jedna srubka.

Najtrudniejsze jest zajac sie elektronika aby miec poprawny sklad mieszanki w calym zakresie obrotow i obciazenia.

O takich drobiazgach jak odprezanie, dolot, wydajne chlodzenie, wieksze wtryski, smarowanie turbo nawet nie wspominam ;)
C20NET



Wróć do „Silniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 13 gości