16sh
niemiecka wikipedia twierdzi, że ten silnik to big block.
Może więc się okazać, że ma identyczną głowicę jak 1.8, co by miało nawet sens w związku z jego wyżyłowaniem w porównwniu do pozostałych 1,6.
Skoro masz mozliwość dorobienia flanszy, to moznaby się pobawić w dwugardzielówkę.
Coś jak tu. Tyle, że 1,6 nie ten i położenie silnika też masz niewlaściwe
Szybciej wykończę dom, czy rdza kadetta...?
Nie mam bladego pojęcia jaki gaźnik założyć zamiast Varjet II.
Trudno oszacować "na oko" jak zwiększy się moc w zależności od prędkości przy doładowaniu dynamicznym. Przy ruszaniu spod świateł takie rozwiązanie nie da nic, myślę że podczas jazdy miejskiej też bardzo niewiele. Dopiero na trasie będzie jakaś różnica, jednak na kolana nie rzuci. Dużo zależy pewnie od konkretnego rozwiązania.
Pogrzeb w necie, na pewno znajdziesz mnóstwo informacji. Możesz poszukać też książki "Poprawa ekonomiczności i dynamiki samochodów osobowych" To dość stara pozycja dotycząca głównie modyfikacjom Fiata 125, 126 i Poloneza, ale są to rozwiązania uniwersalne. Sporo tam wyjaśnień teoretycznych. Podobnych pozycji jest zresztą sporo.
Trudno oszacować "na oko" jak zwiększy się moc w zależności od prędkości przy doładowaniu dynamicznym. Przy ruszaniu spod świateł takie rozwiązanie nie da nic, myślę że podczas jazdy miejskiej też bardzo niewiele. Dopiero na trasie będzie jakaś różnica, jednak na kolana nie rzuci. Dużo zależy pewnie od konkretnego rozwiązania.
Pogrzeb w necie, na pewno znajdziesz mnóstwo informacji. Możesz poszukać też książki "Poprawa ekonomiczności i dynamiki samochodów osobowych" To dość stara pozycja dotycząca głównie modyfikacjom Fiata 125, 126 i Poloneza, ale są to rozwiązania uniwersalne. Sporo tam wyjaśnień teoretycznych. Podobnych pozycji jest zresztą sporo.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 12:11
- Marka: Opel Ascona
- Silnik: c20ne+18E
- Rok produkcji: 1983
- Lokalizacja: Breslau-Wohlau
- Kontaktowanie:
Poszperałem i swojej bazie i znalazłem taki nie typowy silnik 16SR i to co o nim wiem:
Typ:SR
Budowa: OHC
Występował w nadwoziu:Irmscher
Opis:silnik 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy, chłodzony cieczą,
umieszczony poprzednie z przodu
odlew silnika: głowica/blok aluminium/żeliwo
napęd rozrządu: pasek gumowy
średnica cylindra x skok tłoka/pojemność: 80x79.8/1598 cm3
moc max: 70,5kW (105KM) przy 6000 obr./min
dopuszczalne obr. 6600
przełożenia skrzyni 5 bieg
1/2/3/4/5/R : 3,42/1,95/1,28/0,89/0,71/3,33
Vmax:178 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s
Gaźnik: 2 gaźniki typ Solex C 45 ADDHE
zużycie paliwa 90km/h/
120km/h/ miasto/ średnie:12,9/13,9/-
kolejność zapłonu:1342
Ma ktoś coś więcej na temat tego silnika i tych gaźników czy one nie występowały w Alfach?
Typ:SR
Budowa: OHC
Występował w nadwoziu:Irmscher
Opis:silnik 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy, chłodzony cieczą,
umieszczony poprzednie z przodu
odlew silnika: głowica/blok aluminium/żeliwo
napęd rozrządu: pasek gumowy
średnica cylindra x skok tłoka/pojemność: 80x79.8/1598 cm3
moc max: 70,5kW (105KM) przy 6000 obr./min
dopuszczalne obr. 6600
przełożenia skrzyni 5 bieg
1/2/3/4/5/R : 3,42/1,95/1,28/0,89/0,71/3,33
Vmax:178 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s
Gaźnik: 2 gaźniki typ Solex C 45 ADDHE
zużycie paliwa 90km/h/
120km/h/ miasto/ średnie:12,9/13,9/-
kolejność zapłonu:1342
Ma ktoś coś więcej na temat tego silnika i tych gaźników czy one nie występowały w Alfach?
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 12:11
- Marka: Opel Ascona
- Silnik: c20ne+18E
- Rok produkcji: 1983
- Lokalizacja: Breslau-Wohlau
- Kontaktowanie:
Faktycznie moja asconka to przednio napędowa a tu dominuje tył.
Ale wracając do dwóch gaźników jak wygląda sprawa z regulacją takiego układu bo wyczytałem gdzieś na forum alfy że regulacja jest straszna i męcząca. A po zamontowaniu LPG to już w ogóle tragedia swoją drogą to nie wiedziałem że wtedy da się auto jeszcze zagazować
Wczoraj byłem się pytać o uszczelki do varajeta i gość w sklepie powiedział mi że do tego typu to on nie załatwi bo nie mam jak ściągnąć nie wiecie gdzie to można dostać w wrocławiu i dobrze zestrojć po wymianie?
Ale wracając do dwóch gaźników jak wygląda sprawa z regulacją takiego układu bo wyczytałem gdzieś na forum alfy że regulacja jest straszna i męcząca. A po zamontowaniu LPG to już w ogóle tragedia swoją drogą to nie wiedziałem że wtedy da się auto jeszcze zagazować
Wczoraj byłem się pytać o uszczelki do varajeta i gość w sklepie powiedział mi że do tego typu to on nie załatwi bo nie mam jak ściągnąć nie wiecie gdzie to można dostać w wrocławiu i dobrze zestrojć po wymianie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości