Strona 1 z 1
różne wielkości sprzęgła
: 31 sierpnia 2012, 10:45
autor: rafal_b
Z katalogów wynika, że przy 2 litrowych CIHach były stosowane 3 rozmiary sprzęgła:
200mm, 215mm i 230mm. Które kiedy ? Czy wszystkie zagrają z pozostałymi elementami (skrzynią, kołem zamachowym), czy też są jakieś miksy, które nie będą działać: np. tarcza 230 nie zgra się ze skrzynią 4ką albo wymaga innej łapy, innego koła zamachowego, etc. Czy docisk jest taki sam do wszystkich, czy też są 3 rodzaje ? Czy większe jest zawsze lepsze w tym przypadku ?
Re: różne wielkości sprzęgła
: 31 sierpnia 2012, 12:39
autor: Qbasslodz
Trzy rodzaje sprzęgła występowały w zależności od mocy i zasilania <wtrysk lub gaźnik> .W najmocniejszej opcji na wtrysku występowała średnica tarczy 230 i jak dobrze pamiętam to w 2.2 również.Wszystkie te średnice pasują zamiennie pod skrzy nie 4 i getraga.Ważne jest ,żeby tarcza i docisk były od tego samego kompletu ,gdyż w innym wypadku zbyt mała tarcza może nie zgrywac się z przylgnią na kole i docisku całą powierzchnią.Wszystkie frezy ta tych trzech rozmiarach tarcz pasują na wałki sprzęglowe.Jeżeli chodzi o przeznaczenie to kolo z tarczą i dociskiem o średnicy tarczy 230mm będzie najlepsze do przeniesienia mocy na koła.pRZY ZWIĘKSZONEJ MOCY WRĘCZ WSKAZANA taka operacja.
Re: różne wielkości sprzęgła
: 31 sierpnia 2012, 16:31
autor: rafal_b
acha... Bo wydaje się, że najpopularniejsza jest wersja 215 - tą można znaleźć najczęściej. I tylko te widziałem.
W katalogach Sachsa występuje tylko ta średnica, nawet w wersjach "performance".
Przy okazji nasuwa się pytanie czy lepsza 230, czy wzmacniana 215 ?
Jak rozpoznać do której tarczy jest docisk ?
Re: różne wielkości sprzęgła
: 31 sierpnia 2012, 19:57
autor: Qbasslodz
Musisz sprawdzić jaki jest wymiar przylgni na docisku.Będzie zbliżony do średnicy tarczy.
Re: różne wielkości sprzęgła
: 01 września 2012, 15:50
autor: czaroodziej1
zapomnieliście o kole zamachowym, do 215mm to podchodzi docisk ten mniejszy z 205mm ale 230mm ma inny docisk i koło... a i nie słyszałem o 230 w silnikach 2,0 CIH ale może mało wiem, 230mm przeważnie siedziało w 2,2CIH
są też tarcze 240mm z 3,0 12V R6
Re: różne wielkości sprzęgła
: 03 września 2012, 10:50
autor: rafal_b
no właśnie a 2.2 CIH pewnie nigdy nie był spięty np. ze skrzynią 4ką GM ?
Inne koło = grubsze ? czy o większej średnicy ?
Re: różne wielkości sprzęgła
: 03 września 2012, 19:06
autor: Adaśko
2,2 bywał spięty z czwórką.
Re: różne wielkości sprzęgła
: 03 września 2012, 20:48
autor: jarek