Strona 1 z 2
skrzynie biegów w Kadecie i nie tylko
: 14 października 2009, 10:07
autor: rafal_b
W różnych opracowaniach znalazłem informacje, z których wynika, że przy zmianie silnika w Kadercie na CIHa to właściwie wszystko jedno jaką skrzynie się weźmie, byle była do CIHa. A wybierać można pomiędzy 4 i 5 biegową.
I tutaj chciałbym się upewnić faktycznie przez ładnych kilka (naście?) lat produkcji do kadettów C, ascon B, mant B, rekordów D do silników 1.6, 1.9, 2.0, 2.4 była wstawiana jedna z dwóch zaledwie typów skrzyń ? Nie było różnic w np. wielkości dzwonów, długości skrzyni, umiejscowieniu lewarka, mechanizmach wybierania biegów, przełożeniach, itd ?
: 14 października 2009, 10:46
autor: Melins
umiejscowienie lewarka, przełożenie , mechanizm wybierania biegów, w tym były róznice!
Reszta jest nie zmienna!
ups zapomniałem o kole zamachowym diselelele miały inna odległość jak i 3.0 ale wtedy zmieniasz jedna sróbe od właśćiwej skrzyni i działa!
: 14 października 2009, 12:07
autor: jarek
: 14 października 2009, 13:04
autor: rafal_b
: 14 października 2009, 22:10
autor: Luz
: 14 października 2009, 22:50
autor: michał1975wawa
: 15 października 2009, 09:18
autor: jarek
: 15 października 2009, 11:22
autor: rafal_b
: 15 października 2009, 14:02
autor: jarek
: 20 października 2009, 15:13
autor: rafal_b
A jaka jest różnica pomiędzy 4ką od GTE/AScony/Manty i 4ką od 1.2 ? Chodzi mi o to co od góry widać. Wychodzi w innym miejscu, czy też chodzi o sposób wrzucania wstecznego ?
: 21 października 2009, 15:44
autor: jarek
Są to zupełnie inne skrzynie. Przy "cihowej" drążek wychodzi bliżej silnika pod sporym kątem. Trzeba wycinać pod nią otwór w tunelu. Poszperaj po katalogach, a na pewno zrozumiesz o co chodzi.
: 22 października 2009, 10:52
autor: rafal_b
No dobra obrazek numer 1 przedstawia na pewno 5tkę w GTE:
Pytanie czy czwórka w GTE wyglądała tak:
Czy też jest to po prostu 1.2 SR a więc nic dziwnego że wygląda to tak jak w moim
Jeżeli tak to jak wygląda 4ka ? Tak jak na zdjęciu pierwszym ? A może jest to coś pomiędzy jak na zdjęciu 3 (nie takie pionowe jak w 1.2, ale i nie takie pochylone jak 5):
: 22 października 2009, 15:18
autor: jarek
Czwórka od ciha ma drążek taki sam jak skrzynie ZF - oryginalna piątka gt/e i rallye (pierwszy obrazek). Jeśli jest różnica pochylenia, to pewnie większa wynika z wrzuconego biegu.
Adoptowany getrag 240 (pod warunkiem, ze z manty/ascony) -pospolita piatka pod ciha - wyjdzie tak jak czwórka w 1,2 tyle, że drążek jest trochę krótszy (obrazek z SRką)
: 23 października 2009, 12:40
autor: rafal_b
dzięki - w zakresie co jak wygląda wiem już wszystko
: 23 października 2009, 21:46
autor: Qbasslodz
teraz zostało Ci zapytać o mosty...hmmm ikolory tapicerek<lol>