Cześć kontynuując nieco temat rozpoczęty w tym wątku - pytanie do posiadaczy skrzyni 4ki do CIHa w Kadecie. U mnie wodziki opierają się o wytłoczenia w tunelu do których przykręca się podporę skrzyni (przy wbijaniu biegów "do przodu"). Alternatywa 1 to podniesienie skrzyni na tyle wysoko, aby wodziki szły powyżej tych wytłoczeń od mocowania skrzyni. Ale w takim wypadku po pierwsze zmienia się osiowość ułożenia skrzynia - silnik co może mieć jakieś nieprzyjemne skutki a także zaczyna obcierać wał napędowy o tunel (a w każdym razie jest bardzo blisko). Alternatywa 2 to wygięcie jednego wodzika (plus trochę mniejsze podniesienie skrzyni) aby nie haczył o to wytłoczenie. Wybrałem opcję numer 2, która jednak powoduje, że skrzynia działa trochę mniej przyjemnie niż przy fabrycznym ułożeniu (ucierpiała synchronizacja biegów wrzucanych "do przodu").
Jak to rozwiązaliście ?
Ktoś widział fabryczne rozwiązanie ? Był inny tunel w kadetach z większym silnikiem i inaczej umiejscowione mocowanie skrzyni ?
W tej aukcji na ebayu ktoś sprzedaje podobno specjalny tunel pod GTE, ale nie ma foto Często tam chwalą się rarytasem, choć element był w każdym modelu dostępny. No i pytanie czy to pod ZFa, czy dla wszystkich CIHów inny tunel był.
skrzynie biegów w Kadecie i nie tylko
Re: skrzynie biegów w Kadecie i nie tylko
U mnie jest taki tunel ja mam bude od rallye. Otwór jest przesuniety bardziej pod deske. dlatego u mnie getrag przerobiony, wybierak skrócony prawie do zera a mocowanie skrzyni jest zupełnie inne. Ja mocowanie musiałem dorabiać. No i wajcha z 4-ki bo ciężko było biegów dosięgnąć.
Re: skrzynie biegów w Kadecie i nie tylko
ok otwór w innym miejscu - to oczywiste i relatywnie proste. Ale poza tym tunel jest rzeczywiście inny - szerszy / inaczej wyprofilowany ? Mówisz o mocowaniu w sensie tego kawałka blachy, który się przykręca do skrzyni i do karoserii którą dorabiałeś (podpora skrzyni). Ale mi chodziło o te elementy konstrukcyjne w podwoziu do których tą blachę przykręcałeś. Czy one są inne niż w 1.2 ?
Bo z wszelkich zdjęć aukcji/sklepów które widziałem podpora skrzyni do CIH jest identyczna w kadecie jak ta od OHV. Ale ta skrzynia w moim tunelu jakoś zupełnie nie leży.
Na dodatek ta podpora ma poduszkę na jedną śrubę (i dr-manta sprzedają ją jako taką do Kadett CIH). A skrzynia 4ka ma mocowanie na 2 śruby (poduszka do manty jest na dwie śruby). W kadecie były jeszcze jakieś przejściówki ? Czy może skrzynie 4ki do kadeta miały jednak deko inną obudowę?
Ktoś ma w klubie oryginalne 1.6 ?
Bo z wszelkich zdjęć aukcji/sklepów które widziałem podpora skrzyni do CIH jest identyczna w kadecie jak ta od OHV. Ale ta skrzynia w moim tunelu jakoś zupełnie nie leży.
Na dodatek ta podpora ma poduszkę na jedną śrubę (i dr-manta sprzedają ją jako taką do Kadett CIH). A skrzynia 4ka ma mocowanie na 2 śruby (poduszka do manty jest na dwie śruby). W kadecie były jeszcze jakieś przejściówki ? Czy może skrzynie 4ki do kadeta miały jednak deko inną obudowę?
Ktoś ma w klubie oryginalne 1.6 ?
Rafał
- stember
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 listopada 2011, 16:45
- Marka: opel
- Silnik: juz 2.0
- Rok produkcji: 75
- Gadu-Gadu: 0
Re: skrzynie biegów w Kadecie i nie tylko
Czy popularna 4 biegowa skrzynia z manty rekorda albo ascony przeznaczona do ciha poza innym dzwonem ,różni się od 4ki stosowanej w rekordzie,mancie z silnikiem ohc????
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości