Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??

Wszystko co dotyczy skrzyni biegów, mostów
Awatar użytkownika
Karczi
Posty: 245
Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
Marka: Opel
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: '78
Gadu-Gadu: 1469223
Lokalizacja: Rybnik

Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??

Postautor: Karczi » 30 lipca 2011, 10:02

Jako że brakuje mi troszkę biegów w moim kadziu, zastanawiam się nad włożeniem getraga 240 ohc
Czy ktoś robił taki manewr ?? czy wszystko pasuję bezproblemowo ??
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.


zielus
Posty: 508
Rejestracja: 05 grudnia 2008, 16:22
Marka: Opel
Silnik: c30NE/1,2s/c20xe/c18xe
Rok produkcji: 1979/1976/1992/1993
Gadu-Gadu: 8719205
Lokalizacja: Orchowo/Poznań

Re: Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??

Postautor: zielus » 30 lipca 2011, 10:38

Nie założysz getraga do 1.2. Zupełnie inne bloki
Żyje się po to żeby jeździć...Jeździ się po to aby żyć...

Awatar użytkownika
Karczi
Posty: 245
Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
Marka: Opel
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: '78
Gadu-Gadu: 1469223
Lokalizacja: Rybnik

Re: Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??

Postautor: Karczi » 30 lipca 2011, 11:21

Znam pewnego pana który twierdzi inaczej ....
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.

Valhallen
Posty: 131
Rejestracja: 11 czerwca 2008, 07:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??

Postautor: Valhallen » 30 lipca 2011, 11:38

Można zrobić flansze jakoś dopasować wałek do sprzęgła albo sprzęgło w sumie tak można wszystko tylko jest pytanie jak wygląda sprawa przełożeń żeby to chciało jakoś jechać bo jak będą za wielkie to będziesz mógł się rozpędzić ale mocy może zbraknąć żeby to jakoś wykonać ja ogólnie bardziej celował bym w skrzynkę od ascony / manty 1,3 tam tez o ile dobrze mi się wydaje było 5 biegów a przełożenia będą podobne na zdrowy rozsądek . Napewno znajdą tu sie tacy co będą mogli to liczbami potwierdzić albo zaprzeczyć . No i jeszcze po co ładować skrzynie która wytrzymuje po 150 koni do 50 konnej bestii trochę zbędnej masy i ładowanie getraga często bywa problematyczne bardziej niż się to wydaje:D

Awatar użytkownika
Karczi
Posty: 245
Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
Marka: Opel
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: '78
Gadu-Gadu: 1469223
Lokalizacja: Rybnik

Re: Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??

Postautor: Karczi » 30 lipca 2011, 11:47

Tak jak pisałem, przydał by się na trasie 5 bieg .... kółeczka malutkie przy licznikowych 100km/h mam około 80 według GPS ... na dłuższej trasie jest to naprawdę męczące .... dlatego myślę o 5 biegu i nie ukrywam że chciał bym zostać przy 1,2 jest wystarczający do przemieszczania się ;)
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.

Awatar użytkownika
Qbasslodz
Posty: 1213
Rejestracja: 12 marca 2008, 10:32
Lokalizacja: łódz

Re: Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??

Postautor: Qbasslodz » 30 lipca 2011, 21:45

Przy silniku ohv jakikolwiek getrag niema racji bytu.inne sprzęgło,wielkość obudowy sprzęgła <dzwonu :)>, grubość i długość wałka sprzęgłowego,przełożenia w stosunku do mocy ohv-ki, wszystko jest na nie.Jedyna skrzynia którą mógłbyś zalożyć do ohv ki i która miała by 5 biegów jest praktycznie nie do dostania.Potwierdzam informacje ,że była taka skrzynia<widziałem 2 krotnie osobiście.Nigdy nie występowała w kadecie.Według informacji jej właściciela została wyciągnięta z manty a z silnikiem ohv.

Awatar użytkownika
Adaśko
Posty: 520
Rejestracja: 13 czerwca 2007, 13:50
Marka: Opel
Silnik: 2.2E
Rok produkcji: 1977
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??

Postautor: Adaśko » 31 lipca 2011, 11:41

Karczi, jeśli masz dostęp do informacji od pewnego Pana to dobrze. Dopytaj się go co i jak zrobić, podziel się tym na forum, coś podpowiemy, skorygujemy, a i ta wiedza pewnie kilku Kadeciarzom się przyda.

PS. Szybszym sposobem jest zmiana profilu opon na osi napędowej :P


Brakuje mi braku rdzy...

Awatar użytkownika
Karczi
Posty: 245
Rejestracja: 11 października 2010, 13:37
Marka: Opel
Silnik: 1.2N
Rok produkcji: '78
Gadu-Gadu: 1469223
Lokalizacja: Rybnik

Re: Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??

Postautor: Karczi » 31 lipca 2011, 11:52

Pan posiadający takowe informacje przesiada na tym forum, tylko wczoraj był na pępkowym ..... tak że czekamy :D
Zmiana opon ... hmmm równa się zwiększeniu prześwitu .... a tego nie chcę, mało tego i tak będzie niżej jak znajdę jakieś docelowe koła :P
"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba że jeszcze większa pojemność ..." - Adam Opel.

Awatar użytkownika
Rav
Posty: 74
Rejestracja: 06 sierpnia 2007, 09:51
Marka: Opel
Silnik: C30SE
Rok produkcji: 1992
Gadu-Gadu: 1390026
Lokalizacja: Bogatynia

Re: Kadett c 1.2N i getrag 240 ohc ??

Postautor: Rav » 03 sierpnia 2011, 22:50

Dzwon w silniku OHV wystepujacy w autach FWD skrecal sie ze skrzyniami F10 i F13. Skrzyniami pokrewnymi sa skrzynie F15 i F17 wystepujacymi w terazniejszych Oplach FWD. Skrzynie F15 i F17 mozna bezproblemowo skrecic z silnikami na tzw Big Block'u Opla czyli wszystkie bloki z filtrem oleju przykrecanym do pompy oleju, jedynie trzeba troche zfrezowac wnetrze dzwonu aby zmiescic duze sprzeglo od np C20XE na plaskim kole. Skoro skrece C20XE z F15 wystepujaca w np Tigrze A, to dlaczego niemialbym skrecic OHV z Getragiem 240 z OHCowego Rekorda, ktory mial przeciez Big Block'a ?? Nie musze rezac zadnej flanszy zeby to skrecic do kupy, wsio pasuje 1:1. Zostaje tylko kwestia dobrania kola zamachowego, lub tez jego obrobki oraz tarczy sprzeglowej zeby to sie ladnie krecilo. A bez problemu kazdy ma pod reka jakiegos dobrego i taniego tokarza. A to ze bedzie brakowalo mocy....to juz problem wlasciciela :)
Opel Senator B 3.0 24v '92
Opel Kadett B Coupe 1.1SR
Pontiac Firebird '92
Było:
Opel Kadett C '78 12N i kilkanaście innych klamorów spod znaku błyskawicy



Wróć do „Układ napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości